|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Spalanie LPG duże i dziwne |
Autor |
Wiadomość |
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Wrz 2010|, 2010 08:36
|
|
|
pepicosi napisał/a: | - a jak ty top wyliczyłeś _Mu. napisał/a: | to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec |
|
Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio. |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |5 Wrz 2010|, 2010 08:56
|
|
|
Moze chodzi na 5 garow i bedzie taki efekt. Ogarnij najpierw ten silnik. Ile pali beny? |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |5 Wrz 2010|, 2010 11:05
|
|
|
_Mu. napisał/a: | Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio. | - jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |5 Wrz 2010|, 2010 11:14
|
|
|
pepicosi napisał/a: | jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co |
pamiętając oczywiście, ile się zalało Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |6 Wrz 2010|, 2010 09:35
|
|
|
No teraz z kolei jest super
Tzn pożyczyłem auto rodzicom i polecieli nad morze. Spalił im 67 l na 540 km. Prędkość do 120. Średnio 12,5 l. Oby tak dalej. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |6 Wrz 2010|, 2010 13:49
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później. | - mnie tam już nic nie dziwi jak weszło w 60 litrowy zbiornik 73 litry gazu i auto jescze na lpg jechało , a jak się ma mały zbiornik to te 3-4 litry człek nie zobaczy że go oszukali |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Wrz 2010|, 2010 16:31
|
|
|
pepicosi napisał/a: | _Mu. napisał/a: | Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio. | - jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co |
Nie, nie, bo jak masz nie do pełna to nie wiesz ile tam gazu w środku siedzi, chyba, że akurat przypadkiem jest pusto już. A wariant z "pełnem" ma tą zaletę, że wiesz czy wlazło ci 49,8 l do pustego zbiornika - w związku z tym wiesz czy masz te własciwe litry - bo w moim przypadku, jak wejdzie więcej niż 49 z kawałkiem, to wiem, że próbują mnie oszwabić. W sumie na jednym tankowaniu zrobiłem wtedy trasę do Krakowa i dopiero w drodze powrotnej tankowałem w Częstochowie i w sumie jeszzce mogłem jechać na tym zbiorniku bez tankowania, ale dobra cena była.
[ Dodano: |9 Wrz 2010|, o 16:43 ]
Darek_Police napisał/a: | pepicosi napisał/a: | jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co |
pamiętając oczywiście, ile się zalało Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później. |
Ale to nie ma większego znaczenia przecież. Odejmujesz litry wpompowane od litrów wyjeżdżonych = pnownie wpompowanych. Nie liczę pojemnością zbiornika - oczywiście wiem orientacyjnie ile tam wejdzie - tylko wiedząc, że mam np 49.2 l w uprzednio opróżnionej butli, jadę, powiedzmy 400 km, potem nabijam znów do pełna i widzę, że weszło tylko 41 litrów, to już sobie mogę poodejmować i podzielić. Chociaż w sumie chyba najlepiej jest pełną wyjeżdzić do pusta i wtedy wziać sie za dzielenie - ale wówczas w trasie trzeba przejechać kawałek na benzynie, co niekiedy może oznaczać spory wydatek i spore ryzyko stanięcia gdzieś w polu z dala od stacji - a przecież, nie wiem jak wy, ale jeżdżę z 10 max 15 litrami benzyny - tak, żeby rezerwa sie nie świeciła.
[ Dodano: |9 Wrz 2010|, o 16:47 ]
Larix napisał/a: | [...]
Prędkość do 120. Średnio 12,5 l. Oby tak dalej. |
No to ładnie. U mnie przy prędkościach 110-130 spala koło 13. Co ciekawe, wczoraj po dłuższym czasie podjechałem skontrolować ciśnienie w oponach, bo jakieś takie plaskate mi się wydawały i w lewym przednim miałem 1.5 zamiast 2.5, oba tylne to samo, a prawe przednie 2 atm. Czyli na każdym kole mniej niz życzy sobie producent. Ciekawe, jak teraz z tym ciśnieniem będzie ze spalaniem po mieście, czy mi jeszcze zjedzie z 18 do 17 na 100 - byłoby cudnie. |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |5 Lis 2010|, 2010 22:01
|
|
|
_Mu. napisał/a: | z 18 do 17 na 100 - byłoby cudnie. |
Ten litr LPG robi taka wielką różnicę? Przecież to ok 2,40 pln na 100 km. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
Ostatnio zmieniony przez __Robert__ |5 Lis 2010|, 2010 22:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |5 Lis 2010|, 2010 22:38
|
|
|
wariant pełna przekłamuje sprawdzone bo nie zwsze włazi tyle samo i tak naprawdę nie wiesz ile ci pozostało w butli |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |6 Lis 2010|, 2010 20:42
|
|
|
_Mu. napisał/a: | Ale to nie ma większego znaczenia przecież. Odejmujesz litry wpompowane od litrów wyjeżdżonych = pnownie wpompowanych. |
Jeśli tankujesz na tej samej stacji. Bo jak nie, to te ponownie wpompowane inną pompą często nijak się ma do poprzedniego wpompowania. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |6 Lis 2010|, 2010 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |19 Gru 2010|, 2010 10:25
|
|
|
Jak na razie znalazłem jedną z przyczyn spalania "dużego i dziwnego"
Wadliwa baryłka przy parowniku Syczało sobie od czasu do czasu.
Wywalę jeszcze zblokowane wisko i założę wentylatory. Wtedy zobaczę jak będzie. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |19 Gru 2010|, 2010 14:07
|
|
|
Mam podobny problem ze spalaniem gazu co kolega Larix, tylko że u mnie oprócz dużego spalania Scorpio średnio jedzie na gazie (benzyna szatan) . Instalacja jest z parownikiem Tomasseto (6 letniim czyli ma tyle co sama instalacja ) nie Blos . Przewody i świeczki MC ponoć niedawno wymieniane i wyglądają OK . po zakupie śmigał na tym gazie normalnie , potem jakby przestał mi się przełączać , po przegazowaniu i przełączeniu przyciskiem opadał z obrotów i gasł , dałem sobie chwilowo spokój z LPG i jeździłem na Pb , średnio po 40km dziennie , spalanie Pb mam 12-13l/100 . Pojechałem do znajomych by mi go sprawdzili , po regulacji i ostrej przegazówce (tak by utrzymywać obroty) się przełączył , znajomy mówił że parownik do wymiany ale to dziwne bo te parowniki są najlepsze jakie mogą być i długo wytrzymują . Teraz jest tak : auto przełączam na LPG zawsze jak jest rozgrzane i robię to w ruchu tzn. podwyższam obroty żeby nie zgasł i przełączam , wtedy zaczyna tak jakoś pusto buczeć i muli , po odpuszczeniu gazu wraca do normy - czasem jeżdzi w miarę normalnie ale czuć że nie tak jak Pb i ma za niskie obroty na wolnych a czasem dostaje takiej zamuły że nie przekroczysz 40km/h . Spalanie średnio 20 ostatnio nawet 23l/100 . Normalnie powinien palić ok. 16/17l max . W warunkach zimowych jeszcze nie jeżdziłem bo nowe zimówki czekają na zmianę więc nie wiem ile spaliłby teraz . Co może być przyczyną , rzeczywiście ten parownik czy szukać w czym innym problemów? . Dodam jeszcze że filtry takie rzeczy były przeczyszczone , obroty ustawione ale po jakimś czasie znów to samo . . Ogólnie jest dziwna sprawa bo instalka jest ze sterownikiem KME i oryginalnie centralką BINGO S6 http://allegro.pl/nowy-pr...1341987086.html - która nie działa (przynajmniej wg. poprzedniego właściciela) i jest odłączona a steruje się zwykłą centralką manualną , może to w tym tkwi problem ? jakieś lewe sygnały do sterownika czy coś ? . Z początku widząc tą centralkę myślałem ze mam sekwencję ale znajomek twierdzi że to zwykła instalka .Pozdrawiam |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |4 Sty 2011|, 2011 17:44
|
|
|
Maross napisał/a: | nstalacja jest z parownikiem Tomasseto (6 letniim czyli ma tyle co sama instalacja ) nie Blos | czyli co? mikser? 2 miksery?v rurka w przepustnice? szmata w filtr?
Maross napisał/a: | Tomasseto |
Maross napisał/a: | to dziwne bo te parowniki są najlepsze jakie mogą być | co dla zmyslow niepojete, niech dopelni wiara w nas
Maross napisał/a: | Spalanie średnio 20 ostatnio nawet 23l/100 . Normalnie powinien palić ok. 16/17l max . W warunkach zimowych jeszcze nie jeżdziłem bo nowe zimówki czekają na zmianę więc nie wiem ile spaliłby teraz . Co może być przyczyną , rzeczywiście ten parownik czy szukać w czym innym problemów? | Normalne. Ale zeby oszczedzic te pare litrow to trzeba sie napracowac.
1.uklad zaplonowy (kable, swiece, kopulka, palec, ustawienie zaplonu)
2. uklad chlodzenia (szybkie rozgrzewanie parownika, silnika i utrzymywanie PRAWIDLOWEJ temperatury)
3. Maross napisał/a: | filtry takie rzeczy były przeczyszczone | filtry sie wymienia, szczegolnie powietrza
4. opory toczenia (zastany ręczny)
5. stan konwertera i ASB (uslizgi)
6. stan ogolny silnika
7. droznosc wydechu
Jak to ogarniesz, to ogarniaj dalej.
Maross napisał/a: | instalka jest ze sterownikiem KME i oryginalnie centralką BINGO S6 http://allegro.pl/nowy-pr...1341987086.html - która nie działa (przynajmniej wg. poprzedniego właściciela) i jest odłączona a steruje się zwykłą centralką manualną , może to w tym tkwi problem ? jakieś lewe sygnały do sterownika czy coś | Jakie lewe sygnaly i do czego, skoro caly sterownik lambda control jest odlaczony.
Padla sonda lub krokowka od gazu, to odlaczyli sterownik i wpakowali srube i zwykla centralke, taki jest moj scenariusz.
Maross napisał/a: | Z początku widząc tą centralkę myślałem ze mam sekwencję | uu, panie ile to instalacji II gen sprzedali dziadom z matizow cwane gazmajstry jako "sekfęcje", to bys sie zdziwil |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
Ostatnio zmieniony przez Mysza |4 Sty 2011|, 2011 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |4 Sty 2011|, 2011 18:12
|
|
|
maross - zmień parownik bo 6 lat to sporo i juz mu starczy. Kup OMVL R90E a jak masz dużo many to Lovato Major, do tego Blosa i będzie o wiele lepiej!. I spalanie spadnie albo i nie bo tak sie ucieszysz że będziesz brał wszystkich |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |4 Sty 2011|, 2011 19:31
|
|
|
Mysza napisał/a: | czyli co? mikser? 2 miksery?v rurka w przepustnice? szmata w filtr?
|
Szczerze , wiem że w każdym razie "zwykła" II Generacji nie sequent jak myślałem na początku
Mysza napisał/a: | 1.uklad zaplonowy (kable, swiece, kopulka, palec, ustawienie zaplonu)
2. uklad chlodzenia (szybkie rozgrzewanie parownika, silnika i utrzymywanie PRAWIDLOWEJ temperatury) |
kablownia , świeczki kopułka palec wszystko Motocraft świeże , filtr powietrza o.k , tylko ten nieszczęsny parownik i pewnie filtry gazu (to było czyszczone) , na razie po prostu jeżdze na benzynie ( na spalanie nie narzekam , 12-13/100 , buta ma ) - LPG postaram się ogarnąć po ważniejszych sprawach czyli gdzieś za miesiąc dwa (mam już polecony bardzo dobry zakład )
YaKuZ napisał/a: | maross - zmień parownik bo 6 lat to sporo i juz mu starczy. |
Ja to wiem , poprzedni właściciele nie bardzo wiedzieli , parownik powinno się zmieniać przynajmniej co dwa lata
W każdym razie dzięki Panowie za wszelke sugestie . Pozdrawiam |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |