Spalanie LPG duże i dziwne |
Autor |
Wiadomość |
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 15:41 Spalanie LPG duże i dziwne
|
|
|
No i mam już powoli dosyć mojego V6 (spalanie, zawiecha, hamulce itp) , a to niby DOHC jest be .
Ale do rzeczy:
Mam Blosa, regulację robiłem AFR-em, niby jest OK, bo na wolnych lekko ubogo, po depnięciu się wzbogaca .
Robiłem ostatnio pomiar spalania i tak:
-100 km poza miastem ze średnią 50 kmh (głównie teren zabudowany, wiochy itp) 12 l/100
-droga powrotna , ten sam styl jazdy 18 l/100
-25 km emeryckiego kręcenia się po Karpaczu (średnia 30 kmh) spalił 11 l (co daje 40 l /100)
O ile dwa pierwsze pomiary były robione na innych stacjach to jeszcze rozumiem róznice (zawór wcześniej/później odbił) co dawałoby średnią z tych dwóch 15 l/100
Ale jakim cudem ubyło 11 l przez 25 km czołgania się po mieście ze średnią 1500 obr/min ?
Aha, druga sprawa. Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam ) to co to może oznaczać ?
DOHC-owi nie wali, jest na mikserze i odkąd go mam (2,5 roku) nic nie regulowałem i cały czas spalanie jest w normie.
Tymczasem z BLOS-em męczę się już 1,5 roku (w V6) i jak na razie jego regulacja to w moim wypadku porażka. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Sie 2010|, 2010 15:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 16:17
|
|
|
Larix, a kto powiedział że BLOS obniza spalanie ??? |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
olo [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 22:01
|
|
|
mój blos zacinał się co jakiś czas w pozycji max otwarty i działo się podobnie, wystarczyło co jakiś czas przeczyścic slita nasmarowac wd40 i wszystko wracało do normy. po prawie roku zabawy w czyszczenie wróciłem do mikserów i więcej blosa nie zakładałem. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |7 Sie 2010|, 2010 10:50
|
|
|
Larix napisał/a: | Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam ) to co to może oznaczać ? |
Zbyt bogatą mieszankę |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |18 Sie 2010|, 2010 09:53
|
|
|
No i przestało walić gazem z wydechu oraz odzyskał sporo mocy.
Przyczyną była zaśniedziała kopułka i palec a więc kulejący chwilami któryś gar.
Ile teraz pali jeszcze nie wiem .
Ale żeby nie było tak pięknie to na wolnych obrotach (jazda) wczoraj mi kichnął (zwalił gumową rurę z trójnika czyli bez szkód).
Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich. W związku z tym odkręciłem małą srubę na Blosie o pół obrotu. Zobaczę jak będzie teraz. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |18 Sie 2010|, 2010 10:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |22 Sie 2010|, 2010 09:33
|
|
|
Larix napisał/a: | Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich | - a czy lambda ci nie przekłamuje czy jesteś pewien jej wskazań |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |23 Sie 2010|, 2010 09:27
|
|
|
Cytat: | - a czy lambda ci nie przekłamuje czy jesteś pewien jej wskazań |
A jak mógłbym się upewnić ?
Na voltomierzu oscylowała od 0,1 do 0,9 V.
Mógłbym ewentualnie podpiąć się do drugiej i porównać. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 13:11
|
|
|
więc może tak zobacz zobacz kiedy auto przestaje jechać , jak go skrecisz a ile teraz obrotów masz i aki parownik jest w aucie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 13:29
|
|
|
Więc tak:
-parownik to BRC AT90E 140 kW
-blos mam odkręcony na 1,5 mała, 2,5 duża (jak jest mniej to samochód jeździ jak 2.0)
-przy parowniku coś tam kręciłem i aktualnie śruba imbusowa jest prawie na równi z obudową a ta od wolnych nie wiem ale sprawdzę . I tu pojawia się pytanie jak ma być ustawiony parownik?
-na mierniku AFR mam tak, że na wolnych jest ubogo, po depnięciu OK (zielone), a przy hamowaniu silnikiem nie świeci nic (niby normalne bo BLOS odcina gaz)
Zauważyłem jednak , że od regulacji zależy jak szybko i daleko wskazania wskakują na zielone diody . Słowem nie wystarczy że wskakują ale jak szybko .
-wydech jest dziurawy więc z regulacji na analizatorze nici
-na benzynie silnik chodzi kulawo, jakby na 5 albo nawet 4 gary (prawdopodobnie wtryski) a na gazie równo.
Pytanie dodatkowe: czy przy zbyt ubogiej mieszance spalanie może być za wysokie?
Niby głupio to brzmi , ale skoro za mały parownik daje taki efekt , to może uboga mieszanka też ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |27 Sie 2010|, 2010 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 20:11
|
|
|
ja tam obstawiam na uwalony parownik i tyle w temacie
[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 20:51
|
|
|
pepicosi napisał/a: | ja tam obstawiam na uwalony parownik i tyle w temacie
[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie |
Parownik ma góra 2 lata i ja wiem z 10-15 tys ?
Oczywiście może być uwalony ale może niepotrzebnie kręciłem śrubką od membrany i teraz jest źle.
A te pół obrotu to masz rozumiem na dużej śrubie ? A jak masz wolne oraz jak ustawiony parownik ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |27 Sie 2010|, 2010 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 21:52
|
|
|
parownik mam rozkręcony na max i 1-2 obr przykreciłem
albo masz coś nie tak z sprawnością silnik -to znaczy ma 1 milion kilometrów i dlatego tyle pali , a ja tam akurat brc parownika nie lubię i tyle u mnie auto jedzie nawet na prawie zakręconym na maxa blosie -a tą od obrotów ustawiam na słuch tak jak i dawkę gazu |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 02:42
|
|
|
Hmmm, dziwne rzeczywiście, bo mój 3-litrowiec, jak zrobilem eksperyment i przejechałem się do Krakowa z prędkością emerycką, to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec. |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 15:34
|
|
|
- a jak ty top wyliczyłeś _Mu. napisał/a: | to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec |
|
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 17:13
|
|
|
moze ma sciagnieta blokade z butli |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
|