$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Spalanie LPG duże i dziwne
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie LPG duże i dziwne
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
  Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 15:41   Spalanie LPG duże i dziwne

No i mam już powoli dosyć mojego V6 (spalanie, zawiecha, hamulce itp) , a to niby DOHC jest be .
Ale do rzeczy:
Mam Blosa, regulację robiłem AFR-em, niby jest OK, bo na wolnych lekko ubogo, po depnięciu się wzbogaca .
Robiłem ostatnio pomiar spalania i tak:

-100 km poza miastem ze średnią 50 kmh (głównie teren zabudowany, wiochy itp) 12 l/100
-droga powrotna , ten sam styl jazdy 18 l/100 :evil:
-25 km emeryckiego kręcenia się po Karpaczu (średnia 30 kmh) spalił 11 l (co daje 40 l /100)

O ile dwa pierwsze pomiary były robione na innych stacjach to jeszcze rozumiem róznice (zawór wcześniej/później odbił) co dawałoby średnią z tych dwóch 15 l/100
Ale jakim cudem ubyło 11 l przez 25 km czołgania się po mieście ze średnią 1500 obr/min ?

Aha, druga sprawa. Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam :evil: ) to co to może oznaczać ?
DOHC-owi nie wali, jest na mikserze i odkąd go mam (2,5 roku) nic nie regulowałem i cały czas spalanie jest w normie.
Tymczasem z BLOS-em męczę się już 1,5 roku (w V6) i jak na razie jego regulacja to w moim wypadku porażka.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Sie 2010|, 2010 15:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 16:17   

Larix, a kto powiedział że BLOS obniza spalanie ???
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
olo
[Usunięty]

Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 22:01   

mój blos zacinał się co jakiś czas w pozycji max otwarty i działo się podobnie, wystarczyło co jakiś czas przeczyścic slita nasmarowac wd40 i wszystko wracało do normy. po prawie roku zabawy w czyszczenie wróciłem do mikserów i więcej blosa nie zakładałem.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |7 Sie 2010|, 2010 10:50   

Larix napisał/a:
Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam :evil: ) to co to może oznaczać ?

Zbyt bogatą mieszankę :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |18 Sie 2010|, 2010 09:53   

No i przestało walić gazem z wydechu :) oraz odzyskał sporo mocy.
Przyczyną była zaśniedziała kopułka i palec a więc kulejący chwilami któryś gar.
Ile teraz pali jeszcze nie wiem .

Ale żeby nie było tak pięknie to na wolnych obrotach (jazda) wczoraj mi kichnął (zwalił gumową rurę z trójnika czyli bez szkód).
Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich. W związku z tym odkręciłem małą srubę na Blosie o pół obrotu. Zobaczę jak będzie teraz.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |18 Sie 2010|, 2010 10:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |22 Sie 2010|, 2010 09:33   

Larix napisał/a:
Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich
- a czy lambda ci nie przekłamuje :-d czy jesteś pewien jej wskazań
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |23 Sie 2010|, 2010 09:27   

Cytat:
- a czy lambda ci nie przekłamuje :-d czy jesteś pewien jej wskazań


A jak mógłbym się upewnić ?
Na voltomierzu oscylowała od 0,1 do 0,9 V.
Mógłbym ewentualnie podpiąć się do drugiej i porównać.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 13:11   

więc może tak zobacz zobacz kiedy auto przestaje jechać , jak go skrecisz a ile teraz obrotów masz i aki parownik jest w aucie :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 13:29   

Więc tak:

-parownik to BRC AT90E 140 kW
-blos mam odkręcony na 1,5 mała, 2,5 duża (jak jest mniej to samochód jeździ jak 2.0)
-przy parowniku coś tam kręciłem i aktualnie śruba imbusowa jest prawie na równi z obudową a ta od wolnych nie wiem :) ale sprawdzę . I tu pojawia się pytanie jak ma być ustawiony parownik?
-na mierniku AFR mam tak, że na wolnych jest ubogo, po depnięciu OK (zielone), a przy hamowaniu silnikiem nie świeci nic (niby normalne bo BLOS odcina gaz)
Zauważyłem jednak , że od regulacji zależy jak szybko i daleko wskazania wskakują na zielone diody . Słowem nie wystarczy że wskakują ale jak szybko .
-wydech jest dziurawy więc z regulacji na analizatorze nici
-na benzynie silnik chodzi kulawo, jakby na 5 albo nawet 4 gary (prawdopodobnie wtryski) a na gazie równo.

Pytanie dodatkowe: czy przy zbyt ubogiej mieszance spalanie może być za wysokie?
Niby głupio to brzmi , ale skoro za mały parownik daje taki efekt , to może uboga mieszanka też ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |27 Sie 2010|, 2010 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 20:11   

ja tam obstawiam na uwalony parownik :) i tyle w temacie

[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 20:51   

pepicosi napisał/a:
ja tam obstawiam na uwalony parownik :) i tyle w temacie

[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie :-d


Parownik ma góra 2 lata i ja wiem z 10-15 tys ?
Oczywiście może być uwalony ale może niepotrzebnie kręciłem śrubką od membrany i teraz jest źle.

A te pół obrotu to masz rozumiem na dużej śrubie ? A jak masz wolne oraz jak ustawiony parownik ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |27 Sie 2010|, 2010 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Sie 2010|, 2010 21:52   

parownik mam rozkręcony na max i 1-2 obr przykreciłem
albo masz coś nie tak z sprawnością silnik -to znaczy ma 1 milion kilometrów i dlatego tyle pali , a ja tam akurat brc parownika nie lubię i tyle u mnie auto jedzie nawet na prawie zakręconym na maxa blosie -a tą od obrotów ustawiam na słuch tak jak i dawkę gazu :695:
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 02:42   

Hmmm, dziwne rzeczywiście, bo mój 3-litrowiec, jak zrobilem eksperyment i przejechałem się do Krakowa z prędkością emerycką, to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 15:34   

- a jak ty top wyliczyłeś
_Mu. napisał/a:
to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |29 Sie 2010|, 2010 17:13   

moze ma sciagnieta blokade z butli
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group