$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - klocki hamulcowe-wymiana
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
klocki hamulcowe-wymiana
Autor Wiadomość
Marcin R
[Usunięty]

Wysłany: |25 Kwi 2005|, 2005 20:21   klocki hamulcowe-wymiana

Mozecie mi napisac czy trudno jest wymienic klocki hamulcowe(tyl)???No i jezeli to mozliwe jak ktos moze napisac-to jak je wymienic??Chcialbym zrobic wkoncu cos sam,a nie dawac zarabiac tym mech.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 00:36   

Sredniotrudno

POytzrebny lewarek, klucz do kół, cegła pod koło, klucz 12 nasadowa lub płaska ( a moze 13?? ) + cos do wciskania i jednoczesnego wkrecania tłoczka.

Zasada na poczatku taka samoa, zdejmujesz koło itd , nastepnie wymacujesz linke od recznego , a raczej jej pancerz, i idziesz sobie po nim od zacisku do wachacza, az znajdziesz blaszke mocujaca ja do wahacza. Odginasz blaszke tak by linka wyszla z nij i ruszała sie swobodnie. Nastepnie lkuczem 12 odkrecasz 2 sruby mocujace szczeke do jazma, przydaje sie 12 płaska ( w sumie 2 klucze) do przytrzyamania nakretki. Jak wykrecisz śróby to zdejmujesz zacisk w góer, ostroznei na przeod hamulcowy

Nastepnie są 2 patenty, 1 - blokujesz zacisk miedzy tarcza, jarzmem wahaczem i amorkiem
2 - przykrecasz z powrotem zacisk ale tak by miec dostęp do tłoczka.

I teraz najtrudniejsze. Tłoczek ma wyciecia, korzystajac z tych wyciec i n o szczypiec szpikulcowatych nalezy wciskajac i krecac wkrecic tłoczek maxymalnie w głąb, metoda wciskowkrecania dowolna, narzedzie tez, byle nie urwacprzewodu hamulcowego i nie zerwac gumy na tłoczku.

Reszta to juz proscizna, wyciecie w tłoczku ustawiasz pionowo w dół tak by pasowalo z występem w klocku, tzn wystep muci wejsc w wyciecie w tłoczku bo inaczej bedzie kicha :( jak sie wpasuje, zakladasz klocki na jazmo, dokladajac do tarczy i nasuwasz nanie zacisk, przykrecasz i skladasz do kupy, pamietajac o lince hamulca recznego by ja umocowac do wahacza.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 10:05   

Do FAQ z tym :D
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 10:24   

po lekkiej korekcie w wordzie coby literówki ponaprawiało :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 10:47   

DOkładnie :) no i licze ze ktos moze uzuopelni bo pisalem na chybcika. Szcegolnie co do narzedzi jakich trzeba uzyc ( za bog aniepamietam czy 12 czy 13 ale chyba 12)
i czym wkręczec.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
TCQ
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 15:11   

Mi się zdaje tak na 99,9% że jednak klucz 13 :)
 
 
grzegorz x
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 20:37   

jest 15 i 13..

trzeba plaska 15tka przytrzymac i 13stka odkrecic po drugiej stronie cylinderka...
 
 
awb
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 23:16   

najwazniejsze TLOCZEK WKRECAMY NIE WCISKAMY NA SILE!!!!!
 
 
TCQ
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 08:00   

A ja zawsze go na siłe wpychałem :oops:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 08:52   

ja za pierwszym razem mu tyle młotków sprzedałem :D dopiero potem mnie olśniło :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
youngman
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 09:20   

Ja jestem dzis po wymianie klockow tylnich koszt za robocizne 30 pln. Wiec chyba nie oplacalo mi sie robic tego osobiscie:). Pamietam ze kiedys mnie natchnelo na wymiane klockow osobiscie....zajelo mi to chyba z 3h :mrgreen:
 
 
awb
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 12:12   

ja wymieniam sam bo chce wole sie nauczyc wszystkiego ja do wciskania urzywam morsow i mloteczka a wlasciwie trzonka 2 osoby i jakies 30 sek na wcisk zalozenie trwalo z obgadaniem i wyspawaniem tlumika w golfie jakies 40 min 2 kola
 
 
grzegorz x
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 12:21   

bo to proste jest-wszystko kwestia czasu i checi--ja sobie klocki nawet pod blokiem wymieniam jak mi sie nie chce do jakiegos kumpla na podworko jechac...zreszta w kraku i tak takowego z podworkiem nie posiadam wiec sila wyzsza i parking pod blokiem :lol:
Ostatnio zmieniony przez grzegorz x |28 Kwi 2005|, 2005 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
youngman
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 12:21   

Masz racje, ze fajnie jest robic samemu przy swoim samochodzie. Ale coz nie moge byc we wszystkim dobry :mrgreen:
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |24 Sie 2005|, 2005 09:11   

Opisywaliscie wymiane klockow z tylu. Jak rozumiem z przodu jest analogicznie, tylko o wiele prosciej>?
Odkrecic imbusiki od mocowania szczeki, zdjac ja, wyjac klocki, wlozyc, zamontowac :) tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group