|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Predkośc i obroty |
Autor |
Wiadomość |
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Kwi 2010|, 2010 12:26
|
|
|
Według mnie co najmniej mocno niezdrowo dla silnika |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |22 Kwi 2010|, 2010 15:55
|
|
|
muszę założyć oryginalne zegary i wtedy zobaczę w tej chwili są z młodszej wersji typ 06 a były 04.I na tych zegarach mam takie dane jak podawałem. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |22 Kwi 2010|, 2010 20:45
|
|
|
Struna napisał/a: | ale podróżowanie tym prędkościami powyżej 160 to raczej dla motora rychła śmierć co ? | Trudno stwierdzic czy rychla.Ja onegdaj podczas podrozy do Francyji latalem z predkosciami 160-170 w zasadzie caly czas jak sie dalo.Bylo,ze 2-2.5 godziny na tempomacie ustawionym na 180km/h.Jak narazie nic mu nie dolega. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |22 Kwi 2010|, 2010 21:36
|
|
|
Struna napisał/a: | ale podróżowanie tym prędkościami powyżej 160 to raczej dla motora rychła śmierć co ? |
Już pisałem że na autstradzie cały czas jeżdżę 170-180-nie to szkodzi dla v-ma a dobija go jazda miejska,korki-i przeważnie w lato-układ chłodzenia jest za mało wydajny,często opisywane na naszym forum przez byłych posiadaczy v-ma-pękające zbiorniczki,kałuże na parikngu i.td.
Ten motorek lubi szybkość i jest naprawdę na trasie super !!! |
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Kwi 2010|, 2010 22:05
|
|
|
janek napisał/a: | Ten motorek lubi szybkość i jest naprawdę na trasie super !!! |
No cóż, ja swojego zatłukłem tempomatem na trasach .
Pękł wał korbowy, glowice do końca były szczelne |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 08:54
|
|
|
Witam
Z tego co się orientuję to diesle ogólnie nie lubią miasta, lepiej im na autostradach,
co do rozpędzania się do 200 to może nie jest to rok świetlny, ogólnie w moim przypadku auto najlepiej jeździ tak około 130- 160 km/h. Jak kupię opony to może zrobię filmik z rozpędzania się i w tedy się pośmiejemy . |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 10:14
|
|
|
o ile dobrze kojarzę to sporym problemem VM-a jest szeregowa magistrala olejowa natryskująca, stąd problemy z wypadaniem lasek itd, a że układ wodny też siakiś takiś dziwny to inna sprawa |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 11:27
|
|
|
Struna napisał/a: | problemem VM-a jest szeregowa magistrala olejowa |
Masz rację. Ciśnienie oleju na 1, w kolejności szyny, głowicy jest wyższe niż na ostatniej.
Dodatkowo olej jest tam podawany cienką rurką z bloku silnika.
A szczytem kuriozum jest zasilanie "szklanek". Olej jest tłoczony z bloku do głowicy, z niej w koniki zaworowe, dalej w laski popychaczy i poprzez nie do "szklanek" leżących na wałku rozrządu umieszczonym w......
bloku silnika .
Struna napisał/a: | układ wodny też siakiś takiś dziwny to inna sprawa |
Przede wszystkim mały. 8 litrów płynu w silniku o pojemności 2500 ccm to jakoś tak... oszczędnie .
Nadrabia to, przynajmniej w teorii, układ olejowy z zewnętrzną chłodnicą powietrzną i pojemnością 7,7 litra . |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 11:30
|
|
|
a VM ma też wymiennik ciepła pod filtrem oleju ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 11:32
|
|
|
Struna napisał/a: | a VM ma też wymiennik ciepła pod filtrem oleju ? |
Nie ma ale olej z filtra jest przetaczany przez zewnętrzną chłodnicę.
Większą niż ta do ASB. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 20:30
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Olej jest tłoczony z bloku do głowicy, z niej w koniki zaworowe, dalej w laski popychaczy i poprzez nie do "szklanek" leżących na wałku rozrządu umieszczonym w......
bloku silnika . | nie jest to jednakowoz glowny obieg oleju.Same popychacze zasilane sa bezposrednio z bloku. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 20:34
|
|
|
slawektg napisał/a: | Same popychacze zasilane sa bezposrednio z bloku. |
Nie sądzę. Nie widziałem w gniazdach popychaczy zasilania oleju. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 20:40
|
|
|
Cytat: | Nie sądzę. Nie widziałem w gniazdach popychaczy zasilania oleju.
_________________ | A łyżka na to:nieemoożliiiwe! |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Kwi 2010|, 2010 21:16
|
|
|
slawektg, nie będę się spierał, nie mam już bloku silnika żeby w niego zajrzeć. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Kwi 2010|, 2010 00:06
|
|
|
Struna No raczej długo z tymi prędkosciami szczególnie tej gównianej zimy jezdzić się nie dało... nie twierdze że prędkość była główną przyczyną ale napewno się przyczyniła do krótszej pracy tego cudotwórczego niezastąpionego silnika |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |