|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Dziwne rzeczy po wymianie filtra gazu |
Autor |
Wiadomość |
martyman [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Mar 2010|, 2010 17:51 Dziwne rzeczy po wymianie filtra gazu
|
|
|
Po porannej przejażdżce postanowiłem zajrzeć do filtra gazu. Po dostaniu się do niego zobaczyłem jest jest strasznie brudny. Przeczyściłem go wstępnie, założyłem z powrotem i pojechałem do sklepu po nowy. Po drodze do sklepu myślę sobie "jakoś lepiej chodzi po tym oczyszczeniu", szybciej się wkręca w obroty itd. Po paru kilometrach coś nie tak. Silnik wkręca się tylko do 4000. Dojechałem do sklepu, zmieniłem filtr. Odpalam, super chodzi. Jadę. Jedzie dobrze, po kilku kilometrach znowu max. 4000. Pomyślałem, że coś źle złożyłem, ale przecież się nie da tego źle złożyć chyba. Rozebrałem, patrzę, wszystko ok. Składam z powrotem, ruszam, znów jedzie super. Przejechałem z 5 km i znowu max. 4000.
Dodam, że kiedy już silnik osiągnie ten stan, że nie kręci powyżej 4000, to próba regulacji instalacji nic nie zmienia.
Coś źle złożyłem? Rozumiem, że trzeba wyregulować instalację po wymianie filtra, ale wydaje mi się, że jeśli by było aż tak źle to cały czas. Dlaczego po wyciągnięciu filtra i ponownym włożeniu jest dobrze, a po jakimś czasie znów źle? Dodam, że silnik podczas wymiany filtra nie zdążył ostygnąć, bo wymiana zajmuje ok. 3 minut. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Mar 2010|, 2010 18:04
|
|
|
może jakis paproch blokuje trzpień elektrozaworu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |1 Mar 2010|, 2010 23:25 Re: Dziwne rzeczy po wymianie filtra gazu
|
|
|
A przerzucenie w takim przypadku na benzynę robi różnicę? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
martyman [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Mar 2010|, 2010 02:35
|
|
|
Na benzynie jest zawsze ok. Po powrocie na gaz jest znów max. 4000.
Jutro rozbiorę znów elektrozawór i filtr i sprawdzę, czy coś tam nie wpadło i nie blokuje.
[ Dodano: |2 Mar 2010|, o 21:48 ]
Zanim cokolwiek rozkręciłem, wyczyściłem styki na elektrozaworze, bo były mocno zaśniedziałe. Nie wiem, czy to to było przyczyną, czy coś innego samo się naprawiło, ale od tej pory jest już wszystko w porządku.
[ Dodano: |4 Mar 2010|, o 16:48 ]
Wszystko było dobrze, przejechałem trochę kilometrów, i nagle znów problem wrócił. Ale teraz było trochę inaczej. Jadę, jest źle. Zatrzymałem się, wciskam gaz i tylko 4000. Puszczam gaz, czekam chwilę i przy ponownej próbie już było dobrze. Silnik popracował chwilę na wolnych obrotach, wciskam gaz i znów jest niedobrze. Za chwilę problem sam zniknął i jak na razie jest już dobrze.
Czy to może być ten trzpień elektrozaworu blokowany przez coś? Przy przełączaniu na gaz elektrozawór otwiera się i chyba cały czas jest w pozycji otwartej, więc skoro problem pojawia się znikąd przy cały czas pracującym silniku, to chyba niemożliwe, żeby coś go nagle przymknęło.
[ Dodano: |6 Mar 2010|, o 15:55 ]
Spróbowałem samodzielnie sprawdzić regulację gazu. Zauważyłem, że silnik nie reaguje na kręcenie śrubą odpowiadającą za bieg jałowy. Reaguje tylko na kręcenie boczną śrubą (tą od naciągu membrany). Śruba ta powinna być wkręcona przy regulacji do oporu - u mnie w tej kombinacji silnik nie chce pracować na wolnych obrotach - poniżej 1500 gaśnie. Dopiero wykręcenie tej śruby o ok. 5 obrotów powoduje, że silnik dobrze pracuje.
Postanowiłem więc rozebrać cały parownik na części pierwsze. Był strasznie brudny. Wyczyściłem wszystko bardzo dokładnie. Membrany wydają się być dobre, bo guma nie jest ani popękana ani nie jest zbyt twarda. Mnóstwo syfu było we wszystkich kanalikach. Po dokładnym przeczyszczeniu złożyłem, zainstalowałem i dalej to samo - wspomniana wyżej śrubka od naciągu membrany MUSI być wykręcona dość mocno, żeby silnik pracował poprawnie. Niezależnie od jej położenia silnik w ogóle nie reaguje na kręcenie górną śrubą do składu na biegu jałowym. Mogę ją całkiem zakręcić, mogę nawet wyjąć z parownika i nie ma żadnej zmiany.
O co chodzi? |
Ostatnio zmieniony przez martyman |6 Mar 2010|, 2010 16:02, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Slyu [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Mar 2010|, 2010 17:37
|
|
|
miałem to samo, przeczyscilem auto na benzynie, zatankowalem lepszy gaz i wszystko wrocilo do normy. Sprawa była dziwna bo po dokreceniu auta do 4000, kwiczał, że nie daje rady dalej. Przełączyłem na benzyne rura na autostrade, wróciłem wyjezdzilem jeszcze troche tego gazu, na drugi dzien, zrobilem reset kompa. Później wlałem nowy gaz, i do tej pory problem sie nie powtórzył |
Ostatnio zmieniony przez Slyu |6 Mar 2010|, 2010 17:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |6 Mar 2010|, 2010 19:00
|
|
|
no ja teraz przerabiam podobne sprawy w mym 4x4 -tylko u mnie się wkreca tylko szarpie jak djabli na lpg a jak się już nagrzeje to prawie jest ok - u ciebie bym na chwile wywalił ten tłoczek z elektrozaworu jeśli sie porawi to wiadamo jest do wymiany bo mogła cewka paśc |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
martyman [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Mar 2010|, 2010 19:16
|
|
|
Mała aktualizacja:
- zapomniałem dodać na końcu, że narazie problem z wkręcaniem powyżej 4000 już się nie pojawia (być może po przeczyszczeniu reduktora)
- problemem pozostaje niereagowanie na regulację składu mieszanki na biegu jałowym o czym napisałem na końcu poprzedniej wypowiedzi
- jak powinna wyglądać śruba regulacyjna składu mieszanki na biegu jałowym po wykręceniu? jeśli wszystkie wyglądają tak, jak ta http://www.fotosik.pl/pok...4dc7225efc.html to moja jest uszkodzona, bo na końcu ma iglicę o długości ok. 1 mm. Dodam, że mój reduktor to Lovato, chyba RG92. |
Ostatnio zmieniony przez martyman |7 Mar 2010|, 2010 13:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |7 Mar 2010|, 2010 21:28
|
|
|
Też mam ten reduktor, a tę śrubę od wolnych mam zakręconą (zamkniętą) i z tego, co pamiętam, to u mnie też jest iglica ok. 1mm. Na wolnych obrotach jest wystarczające podciśnienie w kolektorze dolotowym, by uchyliło membranę parownika. Więc nie ma potrzeby wspomagania się tym kanałem wolnych obrotów.
Hm, przewiduję, że nie możesz ustawić składu mieszanki na lambdę i ciągle masz za bogato? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |7 Mar 2010|, 2010 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 10:44
|
|
|
pewnie lewucha w dolocie i trzeba się posiłkować bocznym kanałem, pewnie też pali dzięki temu hektolitry gazu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
martyman [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 11:04
|
|
|
Wstyd się przyznać, ale wygląda na to, że pomyliłem te dwie śruby na parowniku.
Spróbuję się poprawić. Ta plastikowa śruba ze sprężynką jest główną śrubą regulacyjną mającą wpływ na skład mieszanki. Mała śrubka na górze odpowiada za dodatkową dawkę gazu puszczaną małym kanałem niezależnie od ustawienia membrany. Czyli ta górna ma prawo być wkręcona do oporu. Ta ze sprężyną ma być ustawiona na analizatorze spalin. Teraz się wszystko zgadza? Jeśli tak, to znaczy, że wszystko u mnie jest ok, tylko muszę teraz podjechać na regulację.
A czemu ustawienie instalacji I generacji według miernika wpiętego w sondę jest takie trudne? Czemu nie uzyskam stałej wartości napięcia na sondzie? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 12:30
|
|
|
martyman napisał/a: | Czemu nie uzyskam stałej wartości napięcia na sondzie? | sobie zobacz na wykres pracy sondy napięciowej 1V. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 15:12
|
|
|
martyman napisał/a: | Ta plastikowa śruba ze sprężynką jest główną śrubą regulacyjną mającą wpływ na skład mieszanki. Mała śrubka na górze odpowiada za dodatkową dawkę gazu puszczaną małym kanałem niezależnie od ustawienia membrany. Czyli ta górna ma prawo być wkręcona do oporu. Ta ze sprężyną ma być ustawiona na analizatorze spalin. Teraz się wszystko zgadza? Jeśli tak, to znaczy, że wszystko u mnie jest ok, tylko muszę teraz podjechać na regulację.
A czemu ustawienie instalacji I generacji według miernika wpiętego w sondę jest takie trudne? Czemu nie uzyskam stałej wartości napięcia na sondzie? |
Co do śrubek dobrze piszesz. A ustawić stałą wartość na lambdzie graniczy z cudem. Idealnie było by ustawić 0,46-0,5V, wtedy masz deczko bogaciej. Staraj się tak ustawić, by było więcej, jak 0,5V. U mnie jest na LPG 0,6-0,8V - z wykresu lambdy to i tak w okolicach 0,8-0,9 wps. nadmiaru powietrza. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 15:13
|
|
|
ja tam ustawiam w okolicy 0,6 - bo przecież an jałowych to jakby co innego niż pod obciążeniem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 20:35
|
|
|
a ten parownik to lovato ?? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |8 Mar 2010|, 2010 20:40
|
|
|
martyman napisał/a: | Dodam, że mój reduktor to Lovato, chyba RG92. |
|
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |