Wariator |
Autor |
Wiadomość |
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:20
|
|
|
ha nie wiem czy zadziała i jak to podłączyć. Ale czytałem na innych forach i chyba w instrukcji do STAG TAP że to właśnie MAP podaje najwłaściwszą informację o obciążeniu silnika i to właśnie komputer samochodowy na podstawie jego sygnału ustala wyprzedzenie zapłonu. Bo na przykład na postoju jak wcisne gaz do dechy to tylko popłynie informacja jak bardzo jest wychylona przepustnica a nie jak bardzo silnik jest obciążny. Zaś w czasie jazdy np. mała prędkość 5 bieg i gaz wciskamy w podłogę jest informacja z TPS-a że przepustnica max otwarta ale podciśnienie w kolektorze chyba małe bo i obroty niskie z tąd ważna rola czujnika podciśnienia MAP-a .Poprawcie jeśli błądze |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:22
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | darecki111 napisał/a: | eee sory chodziło mi o MAP sensor a nie o TPS |
|
Bardzo się cieszę , że TPS się znalazł a ja odzyskałem wzrok |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:36
|
|
|
darecki111 napisał/a: | Ale czytałem na innych forach i chyba w instrukcji do STAG TAP że to właśnie MAP podaje najwłaściwszą informację o obciążeniu silnika | tak, map ale kompa gazowego, bo to jest urządzenie generalnie do pracy na gazie
[ Dodano: Sro 26 Paź, 2011 ]
gorgo napisał/a: | Nie ustawiałem jak narazie za dużo stopni ze względu na to że nie chciałem aby w górnym zakresie obrotów zmieniał mi się kąt. | luzik arbuzik, soft w fordach jest mega zachowawczy jeśli chodzi o zapłon |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:42
|
|
|
Ok. Może ktoś jeszcze skorzysta z odświeżenia tematu i skusi się ma taki wynalazek |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:46
|
|
|
ja się skuszam już od dawna, tylko jakoś z wykonawstwem kuleję ale już mam nagrany zakup, zrobię testy na hamowni. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:59
|
|
|
Hmm . Zastanawiam się teraz nad tym, że skoro ustaliliśmy MAP sensor cacy TPS mniej cacy . To czy do istniejącej instalacji gazowej jaką posiadam (Bingo S4) jest możliwość dołożenia MAP-a (gazowego) przez wpięcie go za pomocą jakiegoś trójnika + jakieś zasilanie elektryczne czujnika. No i czy taki gazowy map sensor podawał by informacje w takiej samej formie jak TPS czyli od 0V-5V. Myślę że takie rozwiązanie pogodziło by podpięcie pod czujnik obciążenia ze wskazaniami napięcia jakie daje TPS |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 22:04
|
|
|
darecki111 napisał/a: | czy do istniejącej instalacji gazowej jaką posiadam (Bingo S4) jest możliwość dołożenia MAP-a (gazowego) przez wpięcie go za pomocą jakiegoś trójnika + jakieś zasilanie elektryczne czujnika | wstawić nie problem darecki111 napisał/a: | No i czy taki gazowy map sensor podawał by informacje w takiej samej formie jak TPS czyli od 0V-5V | tak, bo gazowe map-sensory są z gatunku tych "normalnych", to klasyczny MPX, map sensor napięciowy ( podczas gdy fordowski jest częstotliwościowy ) gorgo napisał/a: | To będzie bardzo miło widziane jak będą jakieś wykresy z hamowni | parę razy już wstawiałem pomiar auta grzechu913 z wariatorem na blosie, widać było różnicę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 11:46
|
|
|
Popatrzyłem na allegro na MAP sensory gazowe, strasznie drogie jakieś. Za to normalne samochodowe w granicach 20PLN i tak się zastanawiam czy taki samochodowy (napięciowy ) też może być? Jest jeszcze inny problem jak autko chodzi na gazie to fordowski (częstotliwościowy) daje jakieś info do ECU a ten dobiera wyprzedzenie i teraz jak mu dołoże do wariatora MAP napięciowy i ten zechce wprowadzać jakieś korekty to czy to wszystko nie zwariuje od tego wariatora |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:28
|
|
|
darecki111 napisał/a: | Popatrzyłem na allegro na MAP sensory gazowe, strasznie drogie jakieś. | około 70 pln wzwyż, weź pod uwagę, że gazowe to są podwójne, tak naprawdę siedzą tam najczęściej dwa map sensory w kupie, stąd i cena ( choć 70 zeta za dwa MPX-y to i tak prawie za darmo ) darecki111 napisał/a: | Za to normalne samochodowe w granicach 20PLN i tak się zastanawiam czy taki samochodowy (napięciowy ) też może być? | w zasadzie mógłby, jesli znasz jego charakterystykę. darecki111 napisał/a: | Jest jeszcze inny problem jak autko chodzi na gazie to fordowski (częstotliwościowy) daje jakieś info do ECU a ten dobiera wyprzedzenie i teraz jak mu dołoże do wariatora MAP napięciowy i ten zechce wprowadzać jakieś korekty to czy to wszystko nie zwariuje od tego wariatora | przecież nie ingerujesz w obwód seryjnego MAP-a |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:54
|
|
|
Struna napisał/a: | przecież nie ingerujesz w obwód seryjnego MAP-a | no tak ale tak se myśle że w czasie jazdy na gazie zmienia się podciśnienie w dolocie i MAP sensor fordowski reaguje na to i wspólnie z ECU ustalają jakieś wyprzedzenie. Teraz do tego układu dodajemy wariator z dołączonym MAP-em (np.przez trójnik) i jest powiedzmy taka sytuacja. Ostre dodanie gazu spada siśnienie w dolocie MAP samochodowy rejestruje to i zaczyna przyśpieszanie zapłonu. To samo rejestruje MAP połączony z wariatorem i też daje sygnał do wariatora że należy przyśpieszyć zapłon. I teraz pytanie czy te przyśpieszanie zapłonu nie zsumuje się i jaki to może mieć wpływ na pracę silnika. W samochodach z normalnym MAP-em nie ma problemu bo jest jeden odczyt ciśnienia na dwa układy. Uff |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:57
|
|
|
przecież wariator cały czas dodaje lub odejmuje od tego co ECU wyliczyło . takie jego zadanie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 16:06
|
|
|
Eee sory wydaje mi się że wariator tylko (dodaje) przyśpiesza zapłon. Do tego so właśnie wyliczy ECU.
[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 16:10 ]
Stąd moje gdybanie co będzie jak będą dwa MAPy w układzie zapłonowym. Chociaż na razie mam podłączone jak wszyscy na tym forum do TPSa . Chociaż informacja z TPS nie dokońca odzwierciedla to czy silnik jest obciążony. Ale lepsza taka informacja dla wariata jak żadna. |
Ostatnio zmieniony przez darecki111 |27 Paź 2011|, 2011 16:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 17:58
|
|
|
bez obrazu ale po co wywarzać otwarte drzwi ??
masz takie map sensory do 1-2 -blos w cenie 50 zł |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 18:44
|
|
|
darecki111 napisał/a: | Eee sory wydaje mi się że wariator tylko (dodaje) przyśpiesza zapłon. Do tego so właśnie wyliczy ECU.
| może i odjąć, przecież jak wpiszesz ujemne wartości w komórki mapy to odejmie, poza tym co za różnica czy masz to od TPS-a czy od MAP-a, tak czy siak ingerujesz w zapłon i własnie o to chodzi w tym urządzeniu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|