$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wariator
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariator
Autor Wiadomość
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:20   

ha nie wiem czy zadziała i jak to podłączyć. :) Ale czytałem na innych forach i chyba w instrukcji do STAG TAP że to właśnie MAP podaje najwłaściwszą informację o obciążeniu silnika i to właśnie komputer samochodowy na podstawie jego sygnału ustala wyprzedzenie zapłonu. Bo na przykład na postoju jak wcisne gaz do dechy to tylko popłynie informacja jak bardzo jest wychylona przepustnica a nie jak bardzo silnik jest obciążny. Zaś w czasie jazdy np. mała prędkość 5 bieg i gaz wciskamy w podłogę jest informacja z TPS-a że przepustnica max otwarta ale podciśnienie w kolektorze chyba małe bo i obroty niskie z tąd ważna rola czujnika podciśnienia MAP-a .Poprawcie jeśli błądze :-D
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:22   

Kevin Xy napisał/a:
darecki111 napisał/a:
eee sory chodziło mi o MAP sensor a nie o TPS

Bardzo się cieszę , że TPS się znalazł a ja odzyskałem wzrok :):
_________________
Scorpio forever
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:36   

darecki111 napisał/a:
Ale czytałem na innych forach i chyba w instrukcji do STAG TAP że to właśnie MAP podaje najwłaściwszą informację o obciążeniu silnika
tak, map ale kompa gazowego, bo to jest urządzenie generalnie do pracy na gazie

[ Dodano: Sro 26 Paź, 2011 ]
gorgo napisał/a:
Nie ustawiałem jak narazie za dużo stopni ze względu na to że nie chciałem aby w górnym zakresie obrotów zmieniał mi się kąt.
luzik arbuzik, soft w fordach jest mega zachowawczy jeśli chodzi o zapłon
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:42   

Ok. Może ktoś jeszcze skorzysta z odświeżenia tematu i skusi się ma taki wynalazek :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:46   

ja się skuszam już od dawna, tylko jakoś z wykonawstwem kuleję :) ale już mam nagrany zakup, zrobię testy na hamowni.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:49   

To będzie bardzo miło widziane jak będą jakieś wykresy z hamowni :)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:59   

Hmm :-D . Zastanawiam się teraz nad tym, że skoro ustaliliśmy MAP sensor cacy TPS mniej cacy :-D . To czy do istniejącej instalacji gazowej jaką posiadam (Bingo S4) jest możliwość dołożenia MAP-a (gazowego) przez wpięcie go za pomocą jakiegoś trójnika + jakieś zasilanie elektryczne czujnika. No i czy taki gazowy map sensor podawał by informacje w takiej samej formie jak TPS czyli od 0V-5V. Myślę że takie rozwiązanie pogodziło by podpięcie pod czujnik obciążenia ze wskazaniami napięcia jakie daje TPS
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 22:04   

darecki111 napisał/a:
czy do istniejącej instalacji gazowej jaką posiadam (Bingo S4) jest możliwość dołożenia MAP-a (gazowego) przez wpięcie go za pomocą jakiegoś trójnika + jakieś zasilanie elektryczne czujnika
wstawić nie problem
darecki111 napisał/a:
No i czy taki gazowy map sensor podawał by informacje w takiej samej formie jak TPS czyli od 0V-5V
tak, bo gazowe map-sensory są z gatunku tych "normalnych", to klasyczny MPX, map sensor napięciowy ( podczas gdy fordowski jest częstotliwościowy )
gorgo napisał/a:
To będzie bardzo miło widziane jak będą jakieś wykresy z hamowni
parę razy już wstawiałem pomiar auta grzechu913 z wariatorem na blosie, widać było różnicę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 11:46   

Popatrzyłem na allegro na MAP sensory gazowe, strasznie drogie jakieś. Za to normalne samochodowe w granicach 20PLN i tak się zastanawiam czy taki samochodowy (napięciowy ) też może być? Jest jeszcze inny problem jak autko chodzi na gazie to fordowski (częstotliwościowy) daje jakieś info do ECU a ten dobiera wyprzedzenie i teraz jak mu dołoże do wariatora MAP napięciowy i ten zechce wprowadzać jakieś korekty to czy to wszystko nie zwariuje od tego wariatora :-d
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:28   

darecki111 napisał/a:
Popatrzyłem na allegro na MAP sensory gazowe, strasznie drogie jakieś.
około 70 pln wzwyż, weź pod uwagę, że gazowe to są podwójne, tak naprawdę siedzą tam najczęściej dwa map sensory w kupie, stąd i cena ( choć 70 zeta za dwa MPX-y to i tak prawie za darmo :) )
darecki111 napisał/a:
Za to normalne samochodowe w granicach 20PLN i tak się zastanawiam czy taki samochodowy (napięciowy ) też może być?
w zasadzie mógłby, jesli znasz jego charakterystykę.
darecki111 napisał/a:
Jest jeszcze inny problem jak autko chodzi na gazie to fordowski (częstotliwościowy) daje jakieś info do ECU a ten dobiera wyprzedzenie i teraz jak mu dołoże do wariatora MAP napięciowy i ten zechce wprowadzać jakieś korekty to czy to wszystko nie zwariuje od tego wariatora
przecież nie ingerujesz w obwód seryjnego MAP-a
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:54   

Struna napisał/a:
przecież nie ingerujesz w obwód seryjnego MAP-a
no tak ale tak se myśle że w czasie jazdy na gazie zmienia się podciśnienie w dolocie i MAP sensor fordowski reaguje na to i wspólnie z ECU ustalają jakieś wyprzedzenie. Teraz do tego układu dodajemy wariator z dołączonym MAP-em (np.przez trójnik) i jest powiedzmy taka sytuacja. Ostre dodanie gazu spada siśnienie w dolocie MAP samochodowy rejestruje to i zaczyna przyśpieszanie zapłonu. To samo rejestruje MAP połączony z wariatorem i też daje sygnał do wariatora że należy przyśpieszyć zapłon. I teraz pytanie czy te przyśpieszanie zapłonu nie zsumuje się i jaki to może mieć wpływ na pracę silnika. W samochodach z normalnym MAP-em nie ma problemu bo jest jeden odczyt ciśnienia na dwa układy. Uff :):
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 15:57   

przecież wariator cały czas dodaje lub odejmuje od tego co ECU wyliczyło . takie jego zadanie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 16:06   

Eee sory wydaje mi się że wariator tylko (dodaje) przyśpiesza zapłon. Do tego so właśnie wyliczy ECU.

[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 16:10 ]
Stąd moje gdybanie co będzie jak będą dwa MAPy w układzie zapłonowym. Chociaż na razie mam podłączone jak wszyscy na tym forum do TPSa . Chociaż informacja z TPS nie dokońca odzwierciedla to czy silnik jest obciążony. Ale lepsza taka informacja dla wariata jak żadna.
Ostatnio zmieniony przez darecki111 |27 Paź 2011|, 2011 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 17:58   

bez obrazu ale po co wywarzać otwarte drzwi ??
masz takie map sensory do 1-2 -blos w cenie 50 zł
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 18:44   

darecki111 napisał/a:
Eee sory wydaje mi się że wariator tylko (dodaje) przyśpiesza zapłon. Do tego so właśnie wyliczy ECU.
może i odjąć, przecież jak wpiszesz ujemne wartości w komórki mapy to odejmie, poza tym co za różnica czy masz to od TPS-a czy od MAP-a, tak czy siak ingerujesz w zapłon i własnie o to chodzi w tym urządzeniu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group