Wariator |
Autor |
Wiadomość |
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Lis 2010|, 2010 13:58
|
|
|
Struna napisał/a: | to AC jest w Białymstoku ? | wychodzi na to ze tam zagłębie lpg jest a ja swego nie zamontowałem bo nie mam kiedy |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 18:14
|
|
|
Odświeżę trochę temat. Kupiłem wariator, narazie leży w pudełku bo nie mam jeszcze kabelka do kompa.
Temat wariatora był poruszony niedawno na forum ale może ma ktoś jakieś konkretne wytyczne przy ustawianiu. Co stosować? mapa 3D, 2D czy stały kąt wyprzedzenia zapłonu.
Szczególnie wdzięczny będę za spostrzeżenia dla silnika 2.9 24V. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 14:17
|
|
|
przeczytaj instrukcję do wariatora - tam masz wszystko, łącznie z sugerowaną krzywą wyprzedzenia zapłonu dla LPG. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 18:32
|
|
|
Na początek wystarczą przełączniki na wariatorze. Dopiero potem jak będziesz chciał bardziej dopracować mapy zapłonu wymagany jest kabelek. Mapa 3D to już wyższa szkoła jazdy, kąty wyprzedzenia ustawia się w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Warto też zamiast do TPS-a podłączyć się do MAP sensora przynajmniej tak zaleca producent (obciążenie silnika jest lepiej wykrywane). Wiem w 2.9 nie ma TPS ,ale przepływomierz zdaje się pełni taką role.
[ Dodano: |26 Paź 2011|, 2011 18:34 ]
eee sory chodziło mi o MAP sensor a nie o TPS |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 19:08
|
|
|
podpina się pod map-sensor gazu, a nie auta, nie wiem co by Ci dało podpięcie pod MAP fordowski, który nie jest MAP-em napięciowym. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 19:44
|
|
|
No to będę musiał przepiąć bo podpiąłem się pod TPS.
Czy to będzie miało wpływ na pracę wariatora dla ustawień tylko na przełącznikach?
I jeszcze jedno czy rzeczywiście ustawić tak żeby wariator działał powyżej wolnych obrotów np 900 lub 1000? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 20:20
|
|
|
na początek nie podpinaj pod nic, chyba że koniecznie chcesz się bawić w mapę 3D.
Co do jałowych - ja bym też ciut dodał patrząc na korekty z OBD. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 20:37
|
|
|
Czyli robić na początek mapę 2D. Obecnie mam ustawione na stałe 6 stopni bo czekam na kabel do kompa. Jutro muszę się przejechać żeby zobaczyć czy jest jakaś różnica. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 20:53
|
|
|
6 tylko ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 20:54
|
|
|
Ja mam podpięte pod TPS chociaż pisałem że właściwiej jest pod MAPa. Odnośnie przyśpieszenia na jałowych, to mam trochę przyśpieszone zysk jest taki że jałowe mam lekko podbite. Wcześniej na gazie miałem troche za niskie obroty, teraz mam nominalne. Popróbuj też na innych ustawieniach niż tylko na 6* na pewno przy 9* już odczujesz różnice na plus. Gaz jest naprawde odporny na spalanie stukowe. Ale to sam musisz sprawdzić doświadczalnie. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 20:56
|
|
|
darecki111 napisał/a: | chociaż pisałem że właściwiej jest pod MAPa | stary - jak to podepniesz pod MAP-a fordowskiego i zadziała to jesteś kozak, stawiam flachę co najmniej jak to Ci zadziała |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:14
|
|
|
darecki111 napisał/a: | Wiem w 2.9 nie ma TPS |
|
_________________ Scorpio forever |
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |26 Paź 2011|, 2011 21:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:17
|
|
|
darecki111 napisał/a: | eee sory chodziło mi o MAP sensor a nie o TPS |
|
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |26 Paź 2011|, 2011 21:18
|
|
|
Nie ustawiałem jak narazie za dużo stopni ze względu na to że nie chciałem aby w górnym zakresie obrotów zmieniał mi się kąt. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
|