Wariator |
Autor |
Wiadomość |
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 08:55 Wariator
|
|
|
http://motoallegro.pl/ite...tag_tap_01.html -stosował ktoś coś takiego może bo niby Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, jest włączany w obwód czujnika położenia wału korbowego oraz
dodatkowo w obwód czujnika położenia wałka rozrządu (opcjonalnie) i generuje sygnał do komputera
benzynowego wyprzedzony od kilku do kilkunastu stopni względem sygnału z czujnika, co powoduje
dodatkowe wyprzedzenia wtrysków paliw i zapłonu o ten kąt. Do sterowania działaniem wariatora użyty
jest sygnał z elektrozaworu gazu (wykrywanie rodzaju paliwa) i czujnika położenia przepustnicy TPS
(wykrywanie biegu jałowego), oraz opcjonalnie sygnał z MAP-sensora (sygnał obciążenia dla mapy 2D
lun 3D). |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:16
|
|
|
http://ford-scorpio.pl/fo...light=wariatora |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:26
|
|
|
nio w tym poscie za duzo nie ma na ten temat,zakladal to ktos do auta ? |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:33
|
|
|
a w tamty poście było że do 12 v nie da rady już da bo są 2 typy staga
i wydybałem coś taniego dla układów z M.A.P http://aukcja.interia.pl/...?item=900264453 |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |1 Lip 2010|, 2010 22:51
|
|
|
Witam dziś zaryzykowałem kasę i założyłem sobie wariator STAG TAP-01 Po przejechaniu ok 20 km wrażenia? Tak jakbym zatankował lepszego gazu czasem sie to zdarza więc powinniście wiedzieć o co chodzi (Taka twardsza praca silnika). Wariator wymaga jeszcze skonfigurowania laptopem, na razie tak na szybko pobawiłem sie tylko przełącznikami przyśpieszenie +6* (stopni) może jest lepiej w sumie trudno wyczuć różnice na +10* już jest nieźle na +12* czuć już wyraźną różnice że silnik chętniej wkręca się w obroty. Z innych obserwacji to zauważyłem że komputer spalania zaczyna pokazywać chyba zaniżone wartości bo po przejechaniu rzeczonych 20km mocno poleciała średnia spalania na 100/km daj boże żeby to była prawda bo to dosyć sympatyczne wskazania. Chociaż po założeniu wariatora trochę autko po pałowałem dopiero potem krótka trasa. W miarę użytkowania będę opisywał swoje spostrzeżenia odnośnie wariata za kilka dni jadę na urlop więc będzie trochę przerwy w opisach ale za to sprawdzę na ile spadnie spalanie gazu jak obiecują na stronie producenta. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |2 Lip 2010|, 2010 20:25
|
|
|
mi srednia na kompie spadla ale niestety spalanie gazu nie bardzo bo pali mi po miejscu 13,5 gazu ale jezdze bardziej dynamicznie bo jednak cieszy jak auto idzie od dolu lepeij niz bez wariatora |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:06
|
|
|
Witam spostrzeżeń ciąg dalszy. Nieznacznie spadła temperatura silnika przed założeniem wariata wskazówka była idealnie poziomo między literkami R a M teraz wskazuje na nogi literki R. Co do spalania to pewnie nie spadnie bo ciężko się powstrzymać od przyśpieszania,( rakieta to nie jest ale jakoś tak łatwiej wchodzi w obroty). Jak wrócę z urlopu to napiszę konkretnie czy jak deklaruje producent spalanie spadnie. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 15:33
|
|
|
czytałem gro materiałów o przyspieszaniu zapłonu i jestem zdania, że to jak najbardziej ma sens. ECU ma wgrane mapy zapłonu dla U95, a LPG ma najczęściej w okolicach 105 oktan. Także pali się dłużej, stąd potrzeba większego wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 23:53
|
|
|
Jaki jest mechanizm działania ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 01:14
|
|
|
Reader napisał/a: | Jaki jest mechanizm działania ? |
Mechanizm jest taki sam, jak w ECU. Podłączasz wariator, on wykrywa rodzaj paliwa, bo jest podłączony do np. EZ LPG. I jak jest na LPG to na podstawie czujnika Halla ma dane o położeniu wału i prędkości obrotowej silnika, a z TPSa o wciśnięciu pedału gazu. Te trzy parametry są niezbędne do ustalenia punktu pracy i dobrania kąta wyprzedzenia zapłonu wg wgranej/ustawionej mapy zapłonu. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 09:56
|
|
|
a robil sobie ktos mape zaplonu na tym stagu moze sie podzieli ta tabelka jak ma ustawione ? i na ile stopni ustawione |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:29
|
|
|
Jak wrócę z urlopu to napewno temat bede dalej ćwiczył dokładnie z laptopem bo na razie to tylko była konfiguracja przełącznikami na wariatorze więc pewnie daleka od ideału. Ale i tak mam wrażenie że chodzi lepiej jak na benzynie ale to musze jeszcze sprawdzic na trasie bo w mieście to trudno wykonać test na długiej prostej. Przez przełączenie w trakcie jazdy na benzyne i ponowne przyśpieszanie. To w tym momęcie powinno być czuć różnicę tak myślę. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 16:26
|
|
|
darecki111 napisał/a: | ... Przez przełączenie w trakcie jazdy na benzyne i ponowne przyśpieszanie. To w tym momęcie powinno być czuć różnicę tak myślę. |
No właśnie, że nie koniecznie poczujesz różnicę pozytywną, bo latając na gazie, to choć była idealnie instalacja LPG wystrojona, to i tak zawsze się mapy wtrysków benzyny rozjeżdżają w ECU. I takie przełączenie od razu na benie w sumie nic Ci nie powie, bo ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |4 Lip 2010|, 2010 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 20:31
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | , bo ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy. | -po to jest to aby copa oszukać jakby co |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lip 2010|, 2010 13:00
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy. | chyba że emulator ma. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|