$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wariator
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariator
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 08:55   Wariator

http://motoallegro.pl/ite...tag_tap_01.html -stosował ktoś coś takiego może bo niby Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, jest włączany w obwód czujnika położenia wału korbowego oraz
dodatkowo w obwód czujnika położenia wałka rozrządu (opcjonalnie) i generuje sygnał do komputera
benzynowego wyprzedzony od kilku do kilkunastu stopni względem sygnału z czujnika, co powoduje
dodatkowe wyprzedzenia wtrysków paliw i zapłonu o ten kąt. Do sterowania działaniem wariatora użyty
jest sygnał z elektrozaworu gazu (wykrywanie rodzaju paliwa) i czujnika położenia przepustnicy TPS
(wykrywanie biegu jałowego), oraz opcjonalnie sygnał z MAP-sensora (sygnał obciążenia dla mapy 2D
lun 3D).
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:16   

http://ford-scorpio.pl/fo...light=wariatora
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:26   

nio w tym poscie za duzo nie ma na ten temat,zakladal to ktos do auta ?
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |31 Sty 2010|, 2010 09:33   

a w tamty poście było że do 12 v nie da rady już da bo są 2 typy :) staga
i wydybałem coś taniego dla układów z M.A.P http://aukcja.interia.pl/...?item=900264453
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |1 Lip 2010|, 2010 22:51   

Witam dziś zaryzykowałem kasę i założyłem sobie wariator STAG TAP-01 Po przejechaniu ok 20 km wrażenia? Tak jakbym zatankował lepszego gazu czasem sie to zdarza więc powinniście wiedzieć o co chodzi (Taka twardsza praca silnika). Wariator wymaga jeszcze skonfigurowania laptopem, na razie tak na szybko pobawiłem sie tylko przełącznikami przyśpieszenie +6* (stopni) może jest lepiej w sumie trudno wyczuć różnice na +10* już jest nieźle na +12* czuć już wyraźną różnice że silnik chętniej wkręca się w obroty. Z innych obserwacji to zauważyłem że komputer spalania zaczyna pokazywać chyba zaniżone wartości bo po przejechaniu rzeczonych 20km mocno poleciała średnia spalania na 100/km daj boże żeby to była prawda bo to dosyć sympatyczne wskazania. Chociaż po założeniu wariatora trochę autko po pałowałem dopiero potem krótka trasa. W miarę użytkowania będę opisywał swoje spostrzeżenia odnośnie wariata za kilka dni jadę na urlop więc będzie trochę przerwy w opisach ale za to sprawdzę na ile spadnie spalanie gazu jak obiecują na stronie producenta.
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |2 Lip 2010|, 2010 20:25   

mi srednia na kompie spadla ale niestety spalanie gazu nie bardzo bo pali mi po miejscu 13,5 gazu ale jezdze bardziej dynamicznie bo jednak cieszy jak auto idzie od dolu lepeij niz bez wariatora
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:06   

Witam spostrzeżeń ciąg dalszy. Nieznacznie spadła temperatura silnika przed założeniem wariata wskazówka była idealnie poziomo między literkami R a M teraz wskazuje na nogi literki R. Co do spalania to pewnie nie spadnie bo ciężko się powstrzymać od przyśpieszania,( rakieta to nie jest ale jakoś tak łatwiej wchodzi w obroty). Jak wrócę z urlopu to napiszę konkretnie czy jak deklaruje producent spalanie spadnie.
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 15:33   

czytałem gro materiałów o przyspieszaniu zapłonu i jestem zdania, że to jak najbardziej ma sens. ECU ma wgrane mapy zapłonu dla U95, a LPG ma najczęściej w okolicach 105 oktan. Także pali się dłużej, stąd potrzeba większego wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 23:53   

Jaki jest mechanizm działania ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 01:14   

Reader napisał/a:
Jaki jest mechanizm działania ?


Mechanizm jest taki sam, jak w ECU. Podłączasz wariator, on wykrywa rodzaj paliwa, bo jest podłączony do np. EZ LPG. I jak jest na LPG to na podstawie czujnika Halla ma dane o położeniu wału i prędkości obrotowej silnika, a z TPSa o wciśnięciu pedału gazu. Te trzy parametry są niezbędne do ustalenia punktu pracy i dobrania kąta wyprzedzenia zapłonu wg wgranej/ustawionej mapy zapłonu.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 09:56   

a robil sobie ktos mape zaplonu na tym stagu moze sie podzieli ta tabelka jak ma ustawione ? i na ile stopni ustawione
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 10:29   

Jak wrócę z urlopu to napewno temat bede dalej ćwiczył dokładnie z laptopem bo na razie to tylko była konfiguracja przełącznikami na wariatorze więc pewnie daleka od ideału. Ale i tak mam wrażenie że chodzi lepiej jak na benzynie ale to musze jeszcze sprawdzic na trasie bo w mieście to trudno wykonać test na długiej prostej. Przez przełączenie w trakcie jazdy na benzyne i ponowne przyśpieszanie. To w tym momęcie powinno być czuć różnicę tak myślę.
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 16:26   

darecki111 napisał/a:
... Przez przełączenie w trakcie jazdy na benzyne i ponowne przyśpieszanie. To w tym momęcie powinno być czuć różnicę tak myślę.


No właśnie, że nie koniecznie poczujesz różnicę pozytywną, bo latając na gazie, to choć była idealnie instalacja LPG wystrojona, to i tak zawsze się mapy wtrysków benzyny rozjeżdżają w ECU. I takie przełączenie od razu na benie w sumie nic Ci nie powie, bo ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |4 Lip 2010|, 2010 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |4 Lip 2010|, 2010 20:31   

Darek_Police napisał/a:
, bo ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy.
-po to jest to aby copa oszukać :P jakby co
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lip 2010|, 2010 13:00   

Darek_Police napisał/a:
ECU przez pewien czas będzie dostrajał czasy wtrysków na benzynie na podstawie sygnału zwrotnego z lambdy.
chyba że emulator ma.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group