zawieszenie tyl |
Autor |
Wiadomość |
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 09:04 zawieszenie tyl
|
|
|
witam- przymierzam sie do wymiany sprezyn tylnych- jak sie do tego zabrac ?? czy po zwolnieniu amortyzatora duzo brakuje sprezynie aby ja wyciagnac ?? czy trzeba caly tylny wachacz odpinac ?? ile poniesie sie auto gdybym sama podkladke miedzy sprezyny wkrecil ??
pozdrawiam
Kevin Xy (2.9 12V, 90) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 10:41
|
|
|
Można też delikatnie mocowanie wieszaka mostu popuścić - wtedy bez rury wyjmiesz - a raczej samo wypadnie Speedo - podniesie się podniesie U mnie z racji na totalnei wyje.... sprężyny mam trzy wplecione w każda - gdyby nie to bym szurał po asfalcie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 10:57
|
|
|
U mnie jak bym wyjął to by się cytryna ze scorpio zrobiła - może nei az tak tragicznie ale podniósłsię nieco no i przede wszystkim pod obciążeniem nie wadzi o drogę Tylko, że inaczej sie jednak zachowuje na nierównościach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 11:38
|
|
|
a co byloby lepiej- wstawic sprezyny od mercedesa beczki czy w stare sprezyny pakowac podkladki z gory, dolu oraz w srodek ?? co waszym zdaniem lepiej wyjdzie ?? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 11:44
|
|
|
Jeżeli od merola pasują bez problema i masz je w dobrym stanie to załóż zamiast podkładek - one skracają skok sprężyny i zawieszka nie pracuje w pełnym zakresie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:19
|
|
|
nio i lipa- po odkreceniu amortyzatora do wyjecia sprezyny brakuje dosc duzo- tak na oko to aby miec mozliwosci na wyjecie i wlozenie sprezyny brakuje okolo 10 cm !! wahacz dalej nie pojdzie bo temat poloski jet zamkniety i zarazem gietki przewod hamulcowy miedzy buda a wahaczem !! miejsca jet tyle za mozna zapomniec o zastosowaniu sprezyn !! co z tym tematem dalej ?? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:28
|
|
|
te 10 cm jet na wage wykrecenia polosi lub rozlaczenia ukladu zasilania plynem hamulcowym tylnego zacisku- ot problem ! tam jedynie co przy pomocy samej rury osiagne to max 2 cm !! dalej nie jet to mozliwe fizycznie ! |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:38
|
|
|
Jedyne wyjście to użycie ściskaczy do sprężyn takich jakich używa się do rozbierania mc personów.Może spróbuj gdzieś załatwić coś takiego. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:44
|
|
|
ladnie takie wlasnie sciagacze mam- do rozbierania kolumn !! i wlasnie takich nie wrzucisz na tyl azy sprezynki wyciagnac !! natomiast nie mam kombi, chyba ze zmienila sie interpretacja linii nadwozia !! jetem qrwiony bo jak mi koles jeszcze oponki wywazyl to gowno tlucze !! ciezki i gowniany dzien ale temat sprezyn wylozyl go w calosci !! nie wiem jak sie do tego dobrac ?? czy ostatecznym wyjsciem jet rozlaczenie wydechi, ukladu hamulcowego i wachacza na dwoch polosiach i amortyzator ?? bo jesli tak to chyba moje umiejetnosci nie wystarcza na taka zabawe ... |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 09:43
|
|
|
no właśnie ostatnio u Hryniaka ZbyszekWW miał zamiar wymienić sprężyny z tyłu i też mieli ten sam problem - w kombisi jest no problem - odkręca sie amora i spręzyna sama wypada praktycznie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 13:42
|
|
|
Wymiana sprężyn:
autko do góry
odkręć amorki, rozepnij tylni stabilizator
za dyfer podnieś do góry dość wysoko
boszka lub brzeszczotem przetnij mocowanie przewodu hamulcowego
popuść belkę od nadwozia, stań na wachacz, wyciągnij spręzyne
Całość złóż w odwrotnej kolejności. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 14:31
|
|
|
o jakiej belce mówisz Kuba ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 15:14
|
|
|
Belka - ta rura do której przykręcone są wachacze z tyłu. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 16:51
|
|
|
czyli temat generalnie sprowadza sie do odkrecenia tylengo zawieszenia- czyli nalezy wywalic dziabko belke ?? a jak z wydechem ?? czy sie tam zmieszcze czy trzeba wydech demontowac ?? jak dam dyfer go gory to mi bedzie wahacze na poloskach trzymac !! |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 21:55
|
|
|
Witam
Czy ktos slyszal cos o sprezynach dedykowanych do wersji TAXI na niemiecki rynek?? te bezowy furki okazuje sie maja mocniejsza zawieche z tylu.. wiem to od woja ktory wiele lat na taxi jezdzil i sam swego czasu zakupil za namowa niemca w niemczech oczywiscie do swojej bmw5 takie wynalazki.. od normalnych roznily sie tylko gruboscia..
pozdro |
|
|
|
|
|