$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - głośna praca silnika
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
głośna praca silnika
Autor Wiadomość
mass44 



Auto: Brak scorpio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2008
Skąd: Dębica
Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 11:06   głośna praca silnika

Witam ,
co może być przyczyną głośnej pracy rozgrzanego już silnika dodam że głowice są ok jest to taki charakterystyczny metaliczny dzwięk jak transit, na wolnych obrotach jak stoi jest ok jak się dodaje gazu to się nasila aż do momentu załączenia turbiny wtedy dzięk jest bardziej przystępny, poza tym auto na niskich obrotach t.j. do 2300 obr. jest słabe jeździłem innym VeMem i było o wiele lepiej, ale jak załączy się turbo to jest ok. aha i jeszcze jedno jak jadę w nocy to widać w świetle aut jadących z tyłu dużo dymu z rury scorka widać go tylko w nocy w dzień nic nie widać
_________________
jest:
Lancia Lybra 2,4 JTD
Lancia Phedra 2.0JTD Pullman
Było :
mkIII 2,3 KOMBI, 2,5TD VM
MKI 2,0 DOHC
mkII 2,0 Kombi, hb 2,0 DOHC ASB
Ostatnio zmieniony przez mass44 |21 Kwi 2009|, 2009 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 20:26   

Siemasz mass44. To, że głowice masz ok. to ja wiem ;) . Ale wiem też, że robiłeś wtryskiwacze. Być może podwiesiła Ci się końcówka którego wtryskiwacza. Wtedy też tak może klepać. Na uruchomionym silniku odkręcaj kolejno nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach. Jak przy którymś ucichnie to już będziesz wiedział co tak klepie i który klepie. To by również mogło wyjaśniać dymienie i osłabnięcie silnika.
Ale teraz gorsza wersja, która mnie się przytrafiła ale wtedy to ja już miałem ze 115KM jakieś 40 :P .
Mnie rozpadła się vacupompa w silniku. Koło zębate tej vacupompy jest dwuczęściowe. Jedna część jest taka cieńka i osadzona we właściwym kole na takiej sprężynie ( taki duży seger). I właśnie dlatego to jest dwuczęściowe aby niby to miało tłumić stuki.
I mnie się właśnie jakimś cudem ta cieńka część rozpadła mieląc po drodze zęby kół rozrządu i przestawiając cały rozrząd o jeden czy dwa zęby ( już nie pamiętam dokładnie).
Też trzaskało, dymiło i silnik był słaby jak się go wkręciło na wyższe obroty to nawet jechał i cichł. Ale to ściszanie to był najprawdopodobniej tylko efekt rezonansu lub częstotliwości. Poprostu trzaskało dalej tylko uszy już tego nie słyszały.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 20:49   

Platyn napisał/a:
Mnie rozpadła się vacupompa w silniku. Koło zębate tej vacupompy jest dwuczęściowe. Jedna część jest taka cieńka i osadzona we właściwym kole na takiej sprężynie ( taki duży seger). I właśnie dlatego to jest dwuczęściowe aby niby to miało tłumić stuki.
I mnie się właśnie jakimś cudem ta cieńka część rozpadła mieląc po drodze zęby kół rozrządu i przestawiając cały rozrząd o jeden czy dwa zęby ( już nie pamiętam dokładnie).
T
A co ma rozrzad do vacupompy? :shock: przeciez ona jest na alternatorze...
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
mass44 



Auto: Brak scorpio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2008
Skąd: Dębica
Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 21:10   

no ja tez mam vacupompę z tyłu alternatora, ale może te wtryski bo inny silnik mam niż kiedyś i nie wiem w jakim stanie są te wtryski teraz ale dziwna sprawa że w obu silnikach było tak samo tampen był padaczka a ten generalnie jest wpożo ale tez ma takie dziwne dzwięki... a może to coś z kompem jest nie tak?? ma to coś wspólnego??
_________________
jest:
Lancia Lybra 2,4 JTD
Lancia Phedra 2.0JTD Pullman
Było :
mkIII 2,3 KOMBI, 2,5TD VM
MKI 2,0 DOHC
mkII 2,0 Kombi, hb 2,0 DOHC ASB
 
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 21:18   

slawektg, nie ta vacupompa. VM ma dwie pompy oleju jedna nad a druga podciśnieniowa!! Jest pod deklem rozrządu w silku. Według kolejności pompa oleju, wał korbowy, vacupompa, wałek rozrządu, pompa wtryskowa.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 22:19   

Platyn napisał/a:
VM ma dwie pompy oleju jedna nad a druga podciśnieniowa!!
ciekawe....a jaka jest funkcja tej podcisnieniowej pompy oleju?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 22:59   

slawektg napisał/a:
ciekawe....a jaka jest funkcja tej podcisnieniowej pompy oleju?

właśnie nie wiem. Ale mnie to wyglądało jakby to miało coś wspólnego z chłodzeniem oleju. Może aby odciążyć nieco bądź co bądź dość pojemny układ dołożono podciśnieniową pompę do przetaczania jej przez chłodnicę?
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Kwi 2009|, 2009 08:35   

Bez fantazji :690:
Pompa vacu na altku "zasila" wspomagania hamulców natomiast druga pompa vacu w bloku silnika daje podciśnienie do zaworu EGR i zaworu recyrkulacji powietrza w nagrzewnicy.
EDIT Obie są zwykłymi vacupompami.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |22 Kwi 2009|, 2009 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |22 Kwi 2009|, 2009 21:14   

To juz wydaje mi sie bzdetem zupelnym.Po kiego grzyba dwie pompy w silniku?EGR i zaworek przy nagrzewnicy wymagaja tak niewiele,ze spokojnie napedzilaby to jedna pompa.W jakim celuy dublowac mechanizmy?Jezeli jest jak mowisz,to szczyt glupoty.Sprawdze w wolnej chwili....
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Kwi 2009|, 2009 07:00   

slawektg napisał/a:
To juz wydaje mi sie bzdetem zupelnym.Po kiego grzyba dwie pompy w silniku?EGR i zaworek przy nagrzewnicy wymagaja tak niewiele,ze spokojnie napedzilaby to jedna pompa.

Jest to durne, zgadzam się. Strzelam że ta pompa w bloku to oryginał VM'a a ta na altku została dołożona przez forda.
Może bali się że ta VM'owska będzie za słaba?
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group