$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ?
Autor Wiadomość
GrzesPi
[Usunięty]

  Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:03   Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ?

Wiatam

Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ? Chodzi o to, że na centralce w kabinie jest trzy pozycje przełącznika - benzyna, benzyna/gaz, gaz. W pozycji benzyna/gaz auto po odpaleniu (na benzynie) i zebraniu odpowiednich obrotów (jakich?) powinno automatycznie przełączyć się na gaz. I tu jest problem, moje przłącza się na gaz już w momencie kręcenia rozrusznikiem ! Instalacja to prosta ZAVOLI bez kompa.

Pozdrawiam
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:09   

A u mnie znowu trzeba dosc dobrze przygazowac zeby przelaczyl sie na gaz :roll: Tez chetnie skorzystam z porady
 
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:23   

U mnie tak w przejsciowce jak i w wielorybie przelacza na gaz przy ok 2000 obrotow.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Drmax
[Usunięty]

Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 23:22   

NA centralce gdzieś tam z boku, lub z tyłu jest otworek, a w nim mała śrubeczka do ustawienia momentu (czyli zakresu obrotów) w którym przełącza się z benzyny na gaz. Ja akurat ustawiłem na 2200 obr.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 01:46   

nie ma reguły ile ma być - zazwyczaj sie ustawia koło 2000 rpm żeby można delikatnie na benie pojeździć bez konieczności wymuszania pracy tylko na benzynie. Jak byś ustawił np. 1300 to zupełnie nieświadomie by Ci się przełączyło przy ruszaniu czy przyspieszaniu a reduktor byłby jeszcze mocno zimny. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest jeszcze czujnik temp. reduktora w obwodzie, który nie pozwala na przełączenie na gaz dopóki reduktopr nie osiągnie określonej temperatury - nawet jeśki przekroczymy wartość obrotów, która ma załączyć gaz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:03   

Dokładnie jak Struna mówi - przełączanie powinno odbywać sie przy odpowiedniej temperaturze. Inaczej bardzo szybko można reduktor zabić.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:08   

no może nie az tak szybko ale skróci mu to życie oraz skuteczność i płynność działania - zaczną się jaja z obrotami gaśnięcie itp. Ale sa tacy co jeżdżą tylko na LPG i co jakis czas wymieniają parwnik - VIK zdaje się tą szkołę uprawia. W sumie w lecie to no problem - ale zimą przy mocnych mrozach jednak czas nagrzania się parownika jest niepomiernie dłuższy i wtedy włąśnei pracuje on w krytycznych warunkach i najbardziej się zużywa a nawet może sie uszkodzić ( skostniała membrana może pęknąć przy gwałtownym skoku )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:24   

Dlatego ja mam ustawiona temperaturę przełączenia na 15 stopni i 2000 obrotów.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:29   

no i miodzio - będzi eparownik słuzył - tylko PAMIĘTAJCIE O SPUSZCZANIU MAZUTU !!! to bardzo ważne - raz na dwa miechy warto spuścić - to również zabija reduktor.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 16:17   

Cholera ja w sprawie gazu to jestem zupelnie zielony :oops: TO moj pierwszy samochod z instalacja gazowa. Gdzie spuszcza sie te syfy ? U mnie zeby z automatu przelaczyl sie na gaz potrzebuje ok. 3000 obrotow. Niestety regulacja temperaturowej nie posiadam bo mam zwykla instalacje I- gen.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 17:00   

na samym dole reduktora jest duż śruba - czasem plastikowa czasem metalowa na imbus - zależy od reduktora - po jeździe kiedy wszystko jeszcze gorace wyłączasz silnik, odkręcasz tą śrubę i patrzysz jak się gnój wylewa - jak spłynie - zakręcasz i tyle. A poziom obrotów możesz sobie przestawić - na centralce od gazu jest z tyły zazwyczaj podkówka - śrubokręcikiem kręcisz i zmienia się próg przełączania.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 23:14   

ja sobie policzylem przy moim pomykaniu oplaca jezdzic od razu na gazie. nawet jak mi parownik pozyje 50 tys to i tak po dziesieciu tysia z hakiem mam nowy parownik zaoszczedzony na beni. wiecj co powyzej...to moje :) a wpiety jest rownolegle (wieksza wymiana plynu - pozyje dluzej), kryzysowy moment trwa przy najnizszych temperaturach zima do 30 sek i juz po tym czasie jest cieplejszy i mozna spokojnie pomykac. (zreszta zima to go trzymam te 30 sek na beni)
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 00:11   

oo ja tez uprawiam szkołe VIKa bo tak ajak pisze marcys, to co zaoszczedze na benzynie, moge zaiwestowac w parownik. Zreszta jak dobry parownik, to za tak bardzo nie skrócisz mu zycia tym.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 10:34   

ale wtryski tez muszą popracować bo się zapieką a to też spory koszt - a na przeglądzie auto musi palić i na gazie i na benie - więc 40 zeta na benę raz w miesiącu to nie majątek.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 10:47   

Ja tankuje bene 2 razy na miesiąc po około 10 literków, ale u mnie przełącza sie stosunkowo późno i muszę miec zawsze troche wachy w zapasie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group