$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wymiana modulatora podciśnieniowego ASB (Mk-1, Mk-2)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana modulatora podciśnieniowego ASB (Mk-1, Mk-2)
Autor Wiadomość
--Marcin-- 
603-773-876



Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |14 Paź 2008|, 2008 12:54   


To właśnie to ustrojstwo o którym pisaliśmy powyżej ( Modulator ASB).
Na zdjęciu widać zmierzony suwmiarką (długość 34,65 mm, średnica ok.3 mm) trzpień który wchodzi w modulator i w ASB. Zalecaliście aby zostawić ten który był w mojej skrzyni tak też zrobiłem ( mój trzpień miał 34,60 mm) różnica niewielka, ale zostawiłem swój. Modulator założyłem używany z drugiej skrzyni zapasowej którą posiadam. Gdybym nie miał zapasowej ASB polecam każdemu (kto będzie musiał zmienić modulator) kupić nowy ze względu na przekichaną wymianę pod samochodem. Cena nowego 89zł -Midparts (W-wa, ul. Zielonogórska, jak wyżej pisałem). W Samko (W-wa ul. Spokojna) oferowali jakiś regulowany za 200zł
Do modulatora pod samochodem jest trudny dostęp (chciałem już wycinać okienko od strony wnętrza żeby go dokręcić :690: , ale mi się udało jakoś bez opuszczania czy wyjmowania ASB.
Opis wymiany:
1. Podnieść samochód tak żeby pod niego wejść ( lub kanał-wtedy jest wygodniej)
2. Klucz oczkowy płaski 10, lub mała krótka nasadka 10 z krótką przedłużką i mała grzechotka. Zestaw z grzechotką może posłużyć do samego zluzowania śruby, ponieważ w miarę wykręcania śrubki grzechotka przesuwa się w stronę karoserii.
3. Zdejmujemy przewód podciśnienia ( wylatuje z niego trochę oleju od skrzyni)
4. Wykręcamy śrubkę trzymającą blaszkę, która dociska modulator do skrzyni biegów.
5. Zdejmujemy blaszkę i powoli wyciągamy modulator kręcąc nim w prawo i w lewo.
U mnie był trochę zabrudzony i miałem problemy żeby go wyciągnąć, a dostęp jest naprawdę trudny.
6. Jak już wyciągniemy modulator, przekładamy trzpień do nowego i zakładamy z powrotem.
7. Jeszcze nie podłączamy wężyka do modulatora, zdejmujemy wężyk podciśnienia (modulator-kolektor) przy przepustnicy na pokrywie kolektora dolotowego i dmuchamy w niego pompką (lub powietrzem z kompresora jeśli ktoś posiada) w celu usunięcia pozostałości oleju z wężyka podciśnienia.
8. Dokręcamy śrubkę trzymającą blaszkę, ustawiamy króciec modulatora tak, aby wężyk podciśnienia się nie zaginał, zakładamy wężyk przy przepustnicy.
9. Wymieniamy olej w silniku (chyba, że ktoś wcześnie wykrył awarię modulatora)
I szerokiej drogi.
Ja dzisiaj wymieniam olej w silniku i filtr, ponieważ jak pisali koledzy w tej chwili mam ponad max na bagnecie w silniku. W ostatnim czasie przybywało oleju w silniku ( :roll: a ubywało w skrzyni biegów.

Proponuję przeniesienie tematu do warsztatu jeżeli uważacie że się nadaje.
Mogę jeszcze dodać zdjęcie (ile miejsca jest do manewrowanie rękami) jak skrzynia jest w samochodzie :/
Gdybyście mieli jakieś uwagi to proszę pisać.
_________________
Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =<
Ostatnio zmieniony przez --Marcin-- |14 Paź 2008|, 2008 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group