|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Awaria ;( |
Autor |
Wiadomość |
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lis 2008|, 2008 20:33 Awaria ;(
|
|
|
Podczas jazdy nagle zmienil sie glos silnika na przypominajacy odglos czopera i zaczelo cos lekko stukac, myslem ze oberwala sie poduszka od silnika, nie mialem sie gdzie odrazu zatrzymac i tak kawalek przejechalem ;/ oto co zobaczylem jak otworzylem maske:
http://www.fotosik.pl/pok...3bd457de1d.html
http://www.fotosik.pl/pok...66c3d7f4b3.html
a po 2h tak wygladalo pod autem ;/
http://www.fotosik.pl/pok...c551a42a77.html
wiem moze ktos co sie moglo stac ? co sie moglo uszkodzic ? czy gdzies w miejscu widocznym na zdjeciu czy moze gdzies indziej i np olej lal sie na wal i go tu wyrzucalo ?? bo po 2 stronie silnika tez jest troszke ochlapane podczas jadzy nie zaswiecila sie kontrolka cisnienia oleju chyba ze pod sam koniec i nie zauwarzlem |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |4 Lis 2008|, 2008 21:06
|
|
|
Skomplikowanie to wyglada.Wyglada na uszkodzenie pokrywy-uszczelki zaworow.prawdopodobnie od dzwigienki zaworowej.a nie widac tam borygo?bo cus taka zielona poswiata..... |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |4 Lis 2008|, 2008 22:14
|
|
|
Obstawiam wyrwane szpilki dźwigienki zaworowej, chyba na 4 garze.
Dodatkowo myślę że konik poszedł do góry razem ze śrubą mocującą pokrywę, która mogła uszkodzić zbiorniczek wyrównawczy. Stąd może być zielona barwa.
Dopuki nie zrzucisz zbiorniczka i dekla nie bedziesz wiedział. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Lis 2008|, 2008 12:56
|
|
|
tak na dotyk to raczej sam olej chyba ze płyn już zdążył odparować, zbiorniczek uszkodzony też raczej nie jest bo płyn w nim jest, ciężko mi powiedzieć czy nie jest go mniej niż było bo auto jest przechylone a na tego typu zbiorniku to i tak ciężko wyczuć;/ jak ściagne go do domu to wtedy rozbiore i napisze coś więcej |
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Lis 2008|, 2008 20:10
|
|
|
kiedys miałem przypadek że laska popychacza wyskoczyła mi z konika i auto zaczeło chodzić jak harley. możliwe że się koniki nie wyrwały tylko sama laska popychacza wyskoczyła i przebiła pokrywe zaworów |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lis 2008|, 2008 18:59
|
|
|
Coś za duża ta plama pod autem. Kurde coś mi się to nie podoba. Żeby spod dekla tyle oleju wyciekło? Nie mam pojęcia co to może być a nie chce być złym prorokiem. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Lis 2008|, 2008 11:13
|
|
|
to na ropę wygląda a nie na olej. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Lis 2008|, 2008 14:49
|
|
|
wiec rozebrałem i diagnoza jest taka:
odkręciła się nakrętka na jednej szpilce mocującej konik, druga sama go nie utrzymała i się urwała, koniki razem z pokrywą poszły do góry. Pokrywa i zbiornik wyrównawczy na szczęście całe.
Odnośnie plamy to jak już pisałem kawałek tak jechałem i musiało przez ten czas nachlapać olej dookoła a później ściekł, a przechył terenu spowodował ze olej sobie lekko płynął i plama taka długa, a ropy w niej niema.
Jeszcze mam pytanie odnośnie uszczelki bo z tego co wiem to są różne długości, całe i dzielone więc jak najlepiej założyć ? Była założona cała. |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |8 Lis 2008|, 2008 15:55
|
|
|
pytasz o uszczelke pod pokrywe //////z całą pewnościa załóż jedną na wszystkie 4 głowice kup sobie specialny silikon do tego typu napraw najlepiej w kolorze srebra są takie .DOKLADNIE OCZYSć POWIERZCHNIE I DELIKATNIE Z TYM KLEJEM pozdrawiam adamf........................ |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Lis 2008|, 2008 18:18
|
|
|
tak chodzi o uszczelke pod pokrywe, a czy jest jeszcze moze cos co warto odrazu sprawdzic jak juz mam ja sciagnieta ?? |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |8 Lis 2008|, 2008 18:56
|
|
|
Sprawdź jak mocno siedzą laski popychaczy. A uszczelka pokrywy zaworowej jest całościowa i tak jak mówi adamf, dołóż sylikon najlepiej odporny na podwyższoną temperaturę, z tym, że ja bym optował za sylikonem w kolorze uszczelki. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |8 Lis 2008|, 2008 21:57
|
|
|
silikon o którym pisalem zakupiłem w sklepie SZIK STOSUJE go do busów i osobowych od trzech lat w moim zakładzie samochody jeżdza na codzień robią około170km dziennie i jest ok.pozdrawiam wszystkich formowiczów adamf................................ |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lis 2008|, 2008 15:28
|
|
|
a jeszcze mam jedno pytanie czy te nakretki od szpilek mocujacych koniki nie powinny miec jakichs podkladek sprezynujacych albo innych zabezpieczen przed odkrecaniem ?? bo mi sie to nie podoba zeby nic nie bylo |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |9 Lis 2008|, 2008 20:45
|
|
|
Pavlo,problemem nie jest brak podkladek sprezynujacych,bo takich nie ma nigdy na klawiaturze zadnego silnika.problemem jest to,ze te szpilki maja tendencje do wyciagania sie z glowicy.najpierw wyciaga sie odrobine,co powoduje powstawanie luzu na nakretce.jezeli szpilka dalej trzyma,odkreca sie nakretka.jezeli nie,wyrywa sie cala szpilka z gwintem.sposobem na zapobiezenie sytuacji jest wkrecanie wszystkich pewnych szpilek na Loctite,lub naprawa polegajacych na zastosowaniu coils i Loctite razem.powodzenia |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Lis 2008|, 2008 22:59
|
|
|
no ja tam jedna wole z zabezpieczeniami :-d
wiec postanowiłem to troche inaczej rozwiązać a mianowicie zamiast szpilek pójdą śruby pod które zostanie podłożona 1mm blaszka i zagięta.
slawektg napisał/a: | te szpilki maja tendencje do wyciagania sie z glowicy. | to w takim razie jak 1 szpilka już nie trzymała to 2 szpilka powinna wyjść z głowicy a nie urwać, przynajmniej tak mi sie wydaje a na tej 1 nie widać żadnych śladów wyrywania, jeszcze musze dokładnie gwint w głowicy obejrzeć ale wykręcała sie normalnie.
slawektg napisał/a: | zapobiezenie sytuacji jest wkrecanie wszystkich pewnych szpilek na Loctite | miałem tak też najpierw zrobić ale stwierdziłem ze jak sie urwie szpilka to nie bedzie żadnych szans na jej wykręcenie
slawektg napisał/a: | lub naprawa polegajacych na zastosowaniu coils i Loctite razem.powodzenia | dzieki a co to jest coils ? |
Ostatnio zmieniony przez pavlo88 |10 Lis 2008|, 2008 23:02, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |