$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zacisk przedni - czyszczenie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zacisk przedni - czyszczenie
Autor Wiadomość
Michu 
GPU 94WU



Auto: Fiat Ducato 10 2.8D 2001 blaszak
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2007
Skąd: Leśniewo
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 20:23   Zacisk przedni - czyszczenie

Jeśli telepie ci kierownica przy hamowaniu,sprawdzałęś wyważenie kół, felgi i opony i nic nie pomogło, to ten temat jest dla ciebie...

Sobota była wolna, więc wziąłem się do roboty przy aucie...

Dzisiejszy temat: Wymiana uszczelek zacisku przedniego i giętkiego przewodu hamulcowego...
Potrzebne materiały:

- reperaturka AutoFren D4099
- przewód giętki CD665
- przewód miedziany 12cm z końcówkami z zew. gwintem
- smar do tłoczków
- klucz 11
- klucz 13
- klucz 15
- WD40
- płyn hamulcowy na dolewke
- nowy odpowietrznik
- morsy


Jedziem.... :)

ten widok pewnie wszyscy znają: :)



1. Zdejmujemy 2 plastikowe kapselki na osłonach prowadnic zacisku i luzujemy odpowietrznik i przewód giętki, po uprzednim popryskaniu WD40...

2. A to przyczyna kłopotów:



zapieczone prowadnice zacisku...

3. Odkręcamy zacisk i wieszamy na drucie, albo kładziemy na tarczy, żeby nie łamać przewodu... następnie idzieny do auta i ciśniemy hamulec aż tłoczek wypadnie [przy okazji przepłuczą się przewody], potem zaciskamy morsy na przewodzie, żeby płyn nie uciekł..

4. Rozbieramy zacisk na części:



i czyścimy...

5. Zwracając szczególną uwagę na mocowania [prowadnice] zacisku



6. Wyciągamy wszystkie gumy z zacisku, te od prowadnicidą ciężko i trzeba użyć sporo siły i śrubokręta:




7. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności wciskając pod "harmonijkę" smar do tłoczków, ułatwi włożenie tłoczka w zacisk... smar warto też wcisnąć do prowadnic, nie niszczy gumy i nie zapieka się...

I jeszcze sprawa, która ułatwia składanie i zaoszczędzi wam wielu nerwów i bluzgów :)



Najpierw harmonijkę zakładamy na tłoczek, ściągamy na dół i dopiero wkładamy w zacisk...


Teraz wymiana przewodu hamulcowego:

nie opłaca się wymieniać samego przewodu, bo i tak ukręci się ten mały miedziany kawałek rurki... od razu wywala się go w całości...



Ta rureczka się ułamuje przy rozkręcaniu [koszt dorobienia 5,00 PLN]



Dokręcamy połączenia i smarujemy smarem miedziowym, albo grafitowym, bo kto wie, czy nam sie nie trafi jeszcze raz rozkręcać... :P

Tak wygląda poskładany zestaw:



Teraz już tylko odpowietrzyć, przepompować, sprawdzić i cieszyć się z jazdy...

A to sposób na "jednoosobowe" odpowietrzanie hamulców..w butelce musi być płyn i wężyk musi być w nim zanurzony, inaczej nie odpowietrzy się poprawnie... :



Na koniec już tylko dolewka płynu hamulcowego i koniec...

THE END.

Prośba o przeniesienie do Warsztatu...
_________________
793-126-511
Jest: Ducato 2.8D "01 blaszak
Było: Scorpio '93 2.0 DOHC kombi; 126p "79 0,6; Passat B1 "78 1,3; Passat B2 Syncro "89 1,8
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża

Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 20:41   

Kawał dobrej roboty :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 20:42   

no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ??
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Maj 2008|, 2008 12:57   

Kevin Xy napisał/a:
no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ??
ja też nie kumam, tyle razy kloki zmieniałem i prowadnice z przodu zawsze były OK. Z tyłu zdarzały się zapieczone owszem, a jeśli już robić regenerację to te kołku ustalające się daje nowe, kosztują grosze.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group