Dziura w podłodze. |
Autor |
Wiadomość |
GoLo [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:01
|
|
|
A jak duże uszkodzenia można tą metodą łatać
Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2
Jaką to ma sztywność po wyschnięciu, bo dziura jest obok miejsca podparcia samochodu, przez co wgniata się wszystko do środka. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:04
|
|
|
GoLo napisał/a: | Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2 | podaj orient. wymiary "diury". |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:10
|
|
|
adam kubiak napisał/a: | ale teraz chyba zaniechali jej produkcji bo dawno nie widziałem w sklepach |
Żaden problem. Ale epoksydy lepiej trzymają z blachą. Są wytrzymalsze czyli cieńsza warstwa jest potrzebna. Polestrowe żywice Polskiej produkcji to Polimal a epoksydy to Epidian. Szukaj hurtowni z żywicami, zestawów naprawczych w marketach samochodowych (będą razem z matą) lub ... sklepu żeglarskiego |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:19
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | zestawów naprawczych w marketach samochodowych | daj se luz,widziałeś jakie tam są maty ,toż to sie w rękach rozchodzi.
A tak apropo mat to mnie jeszcze zostały z czasów "komuny" maty grube jak koc gaśniczy (akuratne na podłoge) tylko przy klejeniu takich to trzeba bardzo mocno je nasiączać żywicą.Ale jak wyschną to nie ma przebacz ,jak blacha. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:24
|
|
|
Gęsta, zawarta budowa to tkanina, mata to właśnie takie rozłażące się byle co. I mata czy też tkanina musi być kupiona pod kokretną żywicę do polimali i do epidianów są różne. Żywicę w Polsce robi Sarzyna, włókna Huta Szkła Krosno.
A tkanina będzie dobra na duże płaskie powierzchnie. Na zakamarki lepsza jest mata |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:29
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | Gęsta, zawarta budowa to tkanina, mata to właśnie takie rozłażące się byle co. | Zgadza sie ,wyleciało mi z głowy. Waldi_L_N napisał/a: | I mata czy też tkanina musi być kupiona pod kokretną żywicę do polimali i do epidianów są różne. | Ja stosowałem tą samą do obydwu i było OK. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 11:04
|
|
|
A my przy budowie łodzi mieliśmy Zonk |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
creeping
Mariusz
Auto: MKII'92 2.0DOHC-8V-KOMBI-lpg Lovato+BLOS
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2006 Skąd: Kraśnik/woj.lub
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 11:11
|
|
|
Cytat: | Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2 |
tylko nie wiadomo jak dalej, bo zapewne nie wszystko widac.
W zeszlym roku ojciec robil konserwacje podwozia i niby na kanale spod wygladal ladnie, dopoki koles nie wzia mlotka (taki jakby murarski) i nie zaczal po kolei walic od spodu w podloge i tym sposobem zrobilo sie kilka dziur - w tych miejscach wycinal zzarty kawalek blachy i wspawywal nowy (podobno ma znaczenie tez jak wspawuje sie sie latke - koles latke blachy nawiercal w kolo wiertarka jakies 2cm od krawedzi i przyspawywal w tych punktach "na zakladke" -chyba tak sie to nazywa - i podobno to dobra technika).
Przed ta operacja wyjolem fotele i wykladzine tak na wszelki wypadek po doswiadczeniach z innym fachowcem ktory spawal podloge w innym samochodzie - po pol roku po robocie zajrzalem na podloge od gory i okazalo sie ze wogole latki nie byly zabezpieczone (czyste spawy ktore juz zaczynaly brazowiec). |
_________________ http://img242.imageshack....dscn2118ju0.jpg |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 13:04
|
|
|
adam kubiak napisał/a: | Waldi_L_N napisał/a: | zestawów naprawczych w marketach samochodowych | daj se luz,widziałeś jakie tam są maty ,toż to sie w rękach rozchodzi.
A tak apropo mat to mnie jeszcze zostały z czasów "komuny" maty grube jak koc gaśniczy (akuratne na podłoge) tylko przy klejeniu takich to trzeba bardzo mocno je nasiączać żywicą.Ale jak wyschną to nie ma przebacz ,jak blacha. |
pomijam juz ze wtedy zywicy jest tyle co kot naplakal a tanio to nie wychodzi.
ja akurat jak mnie przycisnelo to kupowalem osobno w markecie budowlanym mate(o dwoch gramaturach), osobno zywice(chyba 1l) i utwardzacz. wyszlo to rozsadnie cenowo, ale i tak najlepsza cene mieli w sklepie a artykulami zeglarskimi:)
z ciekawostek.
pierwsza warstwe jak kiedys robilem to dalem za malo utwardzacza i dlugo bylo to strasznie miekie(nie wiedzialem ile czasu mi zejdzie z formowaniem pierwszej warstwy).
ale przy drugiej juz dalem wiecej utwardzacza, no i po polozeniu tej drugiej warstwy na ta pierwsza chwycilo juz szybko i bylo dosc sztywne:)
a pozniej juz zabawa na spokojnie, bo dziurka zalatana to mozna sobie modelowac na gorze(lapnac sie za prog z jednej strony, gdzies pod fotelem itd itp:)
aha i do takich zabaw proponuje kupic rozpuszczalnik do tej zywicy(bedzie na opakowaniu napisane jaki). bo inaczej to na pedzle nie wyrobisz:) a tak to pomiedzy nakladaniem warst wrzucasz pendzelek do tego rozpuszczalnika i masz spokoj.
no i potem obowiazkowo pomaluj to od gory bo padniesz od smrodu zywicy(szczegolnie w lecie:) jak rano wsiadalem to myslalem ze sie przekrece:) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 19:48
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | bo inaczej to na pedzle nie wyrobisz:) a tak to pomiedzy nakladaniem warst wrzucasz pendzelek do tego rozpuszczalnika i masz spokoj. | Panie kolego kolejne warstwy to sie przymierza na sucho a potem tylko :żywica ,mata, znowu żywica ,i znowu mata.Przerw dłuzszych sie nie robi (a i tak jak dobrze dobierzesz proporcje to żywica zaczyna "ściągać" po ok.30-40 minutach).to jest wystarczający czas na położenie 3 warstw w najbardziej zakręconym miejscu.
sobolaqe napisał/a: | jak rano wsiadalem to myslalem ze sie przekrece:) | Sama przyjemność nie?? A jak sie za dużo nawdychasz to jak pięknie wątrobe rozwala |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 11:05
|
|
|
[quote="adam kubiak"]Panie kolego kolejne warstwy to sie przymierza na sucho a potem tylko :żywica ,mata, znowu żywica ,i znowu mata.Przerw dłuzszych sie nie robi (a i tak jak dobrze dobierzesz proporcje to żywica zaczyna "ściągać" po ok.30-40 minutach).to jest wystarczający czas na położenie 3 warstw w najbardziej zakręconym miejscu.
taaaak ale ja mialem przerwy na mieszanie nowej porcji zywicy z utwardzaczem
jakos nigdy nie wiem ile tego w jakich proporcjach rozrobic wiec musze sobie od czasu do czasu zrobic nowa porcje zywicy.
oczywiscie lepiej zrobic tyle ile potrzeba i zrobic za jednym razem od A do Z:) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 12:08
|
|
|
Podpowiedź - dobrze jest wygrzać gotowy "produkt", jak się da nawet w 60-80 stopniach, tylko bez nawiewu, nie suszarką czy farelką, ale jakimś promiennkiem typu "słoneczko", nawet godzina pod promiennikiem bardzo poprawia jakość i wytrzymałość laminatu. Szczegóły są na stronach producentów żywic, jakie grzanie w jakim czasie o ile poprawia parametry żywicy. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 19:57
|
|
|
Boni napisał/a: | dobrze jest wygrzać gotowy "produkt", jak się da nawet w 60-80 stopniach, | osobiście wole żeby samo schło bez "wygrzewaczy",wtedy wiem że nie ma żadnych naprężeń . |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 22:59
|
|
|
Temperatura przyspiesza proces twardnięcia przy 15 st. C proces praktycznie zatrzymuje się. Nie ma wpływu na naprężenia itp. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |17 Maj 2007|, 2007 06:50
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | Temperatura przyspiesza proces twardnięcia przy 15 st. C proces praktycznie zatrzymuje się. Nie ma wpływu na naprężenia itp. | dlatego jak robie żywicą ,to albo w lato w ciepłe dni,albi w ciepłym garażu.Bez podgrzewania (żywica i tak musi sama wyschnąć przez 24 godziny),a jak sie komuś śpieszy to niech podgrzewa (jego wola) ,albo nie robi wcale. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
|