$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dziura w podłodze.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziura w podłodze.
Autor Wiadomość
GoLo
[Usunięty]

Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:01   

A jak duże uszkodzenia można tą metodą łatać :)

Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2

Jaką to ma sztywność po wyschnięciu, bo dziura jest obok miejsca podparcia samochodu, przez co wgniata się wszystko do środka.
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:04   

GoLo napisał/a:
Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2
podaj orient. wymiary "diury".
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:10   

adam kubiak napisał/a:
ale teraz chyba zaniechali jej produkcji bo dawno nie widziałem w sklepach :/

Żaden problem. Ale epoksydy lepiej trzymają z blachą. Są wytrzymalsze czyli cieńsza warstwa jest potrzebna. Polestrowe żywice Polskiej produkcji to Polimal a epoksydy to Epidian. Szukaj hurtowni z żywicami, zestawów naprawczych w marketach samochodowych (będą razem z matą) lub ... sklepu żeglarskiego
_________________
Waldi
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:19   

Waldi_L_N napisał/a:
zestawów naprawczych w marketach samochodowych
daj se luz,widziałeś jakie tam są maty :shock: ,toż to sie w rękach rozchodzi.
A tak apropo mat to mnie jeszcze zostały z czasów "komuny" maty grube jak koc gaśniczy (akuratne na podłoge) tylko przy klejeniu takich to trzeba bardzo mocno je nasiączać żywicą.Ale jak wyschną to nie ma przebacz ,jak blacha.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:24   

Gęsta, zawarta budowa to tkanina, mata to właśnie takie rozłażące się byle co. I mata czy też tkanina musi być kupiona pod kokretną żywicę do polimali i do epidianów są różne. Żywicę w Polsce robi Sarzyna, włókna Huta Szkła Krosno.
A tkanina będzie dobra na duże płaskie powierzchnie. Na zakamarki lepsza jest mata
_________________
Waldi
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 10:29   

Waldi_L_N napisał/a:
Gęsta, zawarta budowa to tkanina, mata to właśnie takie rozłażące się byle co.
:oops: Zgadza sie ,wyleciało mi z głowy.
Waldi_L_N napisał/a:
I mata czy też tkanina musi być kupiona pod kokretną żywicę do polimali i do epidianów są różne.
:shock: Ja stosowałem tą samą do obydwu i było OK.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 11:04   

A my przy budowie łodzi mieliśmy Zonk
_________________
Waldi
 
 
 
creeping 
Mariusz



Auto: MKII'92 2.0DOHC-8V-KOMBI-lpg Lovato+BLOS
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2006
Skąd: Kraśnik/woj.lub
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 11:11   

Cytat:
Mi się wydaje że będę miał tak z 0,3 m^2

tylko nie wiadomo jak dalej, bo zapewne nie wszystko widac.

W zeszlym roku ojciec robil konserwacje podwozia i niby na kanale spod wygladal ladnie, dopoki koles nie wzia mlotka (taki jakby murarski) i nie zaczal po kolei walic od spodu w podloge i tym sposobem zrobilo sie kilka dziur :D - w tych miejscach wycinal zzarty kawalek blachy i wspawywal nowy (podobno ma znaczenie tez jak wspawuje sie sie latke - koles latke blachy nawiercal w kolo wiertarka jakies 2cm od krawedzi i przyspawywal w tych punktach "na zakladke" -chyba tak sie to nazywa :) - i podobno to dobra technika).
Przed ta operacja wyjolem fotele i wykladzine tak na wszelki wypadek po doswiadczeniach z innym fachowcem ktory spawal podloge w innym samochodzie - po pol roku po robocie zajrzalem na podloge od gory i okazalo sie ze wogole latki nie byly zabezpieczone (czyste spawy ktore juz zaczynaly brazowiec).
_________________
http://img242.imageshack....dscn2118ju0.jpg
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 13:04   

adam kubiak napisał/a:
Waldi_L_N napisał/a:
zestawów naprawczych w marketach samochodowych
daj se luz,widziałeś jakie tam są maty :shock: ,toż to sie w rękach rozchodzi.
A tak apropo mat to mnie jeszcze zostały z czasów "komuny" maty grube jak koc gaśniczy (akuratne na podłoge) tylko przy klejeniu takich to trzeba bardzo mocno je nasiączać żywicą.Ale jak wyschną to nie ma przebacz ,jak blacha.


pomijam juz ze wtedy zywicy jest tyle co kot naplakal a tanio to nie wychodzi.
ja akurat jak mnie przycisnelo to kupowalem osobno w markecie budowlanym mate(o dwoch gramaturach), osobno zywice(chyba 1l) i utwardzacz. wyszlo to rozsadnie cenowo, ale i tak najlepsza cene mieli w sklepie a artykulami zeglarskimi:)

z ciekawostek.
pierwsza warstwe jak kiedys robilem to dalem za malo utwardzacza i dlugo bylo to strasznie miekie(nie wiedzialem ile czasu mi zejdzie z formowaniem pierwszej warstwy).
ale przy drugiej juz dalem wiecej utwardzacza, no i po polozeniu tej drugiej warstwy na ta pierwsza chwycilo juz szybko i bylo dosc sztywne:)
a pozniej juz zabawa na spokojnie, bo dziurka zalatana to mozna sobie modelowac na gorze(lapnac sie za prog z jednej strony, gdzies pod fotelem itd itp:)

aha i do takich zabaw proponuje kupic rozpuszczalnik do tej zywicy(bedzie na opakowaniu napisane jaki). bo inaczej to na pedzle nie wyrobisz:) a tak to pomiedzy nakladaniem warst wrzucasz pendzelek do tego rozpuszczalnika i masz spokoj.

no i potem obowiazkowo pomaluj to od gory bo padniesz od smrodu zywicy(szczegolnie w lecie:) jak rano wsiadalem to myslalem ze sie przekrece:)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |15 Maj 2007|, 2007 19:48   

sobolaqe napisał/a:
bo inaczej to na pedzle nie wyrobisz:) a tak to pomiedzy nakladaniem warst wrzucasz pendzelek do tego rozpuszczalnika i masz spokoj.
Panie kolego kolejne warstwy to sie przymierza na sucho a potem tylko :żywica ,mata, znowu żywica ,i znowu mata.Przerw dłuzszych sie nie robi (a i tak jak dobrze dobierzesz proporcje to żywica zaczyna "ściągać" po ok.30-40 minutach).to jest wystarczający czas na położenie 3 warstw w najbardziej zakręconym miejscu.
sobolaqe napisał/a:
jak rano wsiadalem to myslalem ze sie przekrece:)
Sama przyjemność nie?? :): A jak sie za dużo nawdychasz to jak pięknie wątrobe rozwala :029:
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 11:05   

[quote="adam kubiak"]Panie kolego kolejne warstwy to sie przymierza na sucho a potem tylko :żywica ,mata, znowu żywica ,i znowu mata.Przerw dłuzszych sie nie robi (a i tak jak dobrze dobierzesz proporcje to żywica zaczyna "ściągać" po ok.30-40 minutach).to jest wystarczający czas na położenie 3 warstw w najbardziej zakręconym miejscu.

taaaak ale ja mialem przerwy na mieszanie nowej porcji zywicy z utwardzaczem :)
jakos nigdy nie wiem ile tego w jakich proporcjach rozrobic wiec musze sobie od czasu do czasu zrobic nowa porcje zywicy.

oczywiscie lepiej zrobic tyle ile potrzeba i zrobic za jednym razem od A do Z:)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 12:08   

Podpowiedź - dobrze jest wygrzać gotowy "produkt", jak się da nawet w 60-80 stopniach, tylko bez nawiewu, nie suszarką czy farelką, ale jakimś promiennkiem typu "słoneczko", nawet godzina pod promiennikiem bardzo poprawia jakość i wytrzymałość laminatu. Szczegóły są na stronach producentów żywic, jakie grzanie w jakim czasie o ile poprawia parametry żywicy.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 19:57   

Boni napisał/a:
dobrze jest wygrzać gotowy "produkt", jak się da nawet w 60-80 stopniach,
osobiście wole żeby samo schło bez "wygrzewaczy",wtedy wiem że nie ma żadnych naprężeń :) .
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |16 Maj 2007|, 2007 22:59   

Temperatura przyspiesza proces twardnięcia przy 15 st. C proces praktycznie zatrzymuje się. Nie ma wpływu na naprężenia itp.
_________________
Waldi
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |17 Maj 2007|, 2007 06:50   

Waldi_L_N napisał/a:
Temperatura przyspiesza proces twardnięcia przy 15 st. C proces praktycznie zatrzymuje się. Nie ma wpływu na naprężenia itp.
dlatego jak robie żywicą ,to albo w lato w ciepłe dni,albi w ciepłym garażu.Bez podgrzewania (żywica i tak musi sama wyschnąć przez 24 godziny),a jak sie komuś śpieszy to niech podgrzewa (jego wola) :029: ,albo nie robi wcale.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group