$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - za krotkie laski popychaczy!?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
za krotkie laski popychaczy!?
Autor Wiadomość
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |31 Sty 2007|, 2007 22:04   

przepraszam,jezeli kogos urazilem.moja wina.ale,jezeli zawory wpadaja nizej w glowice,to trzonki staja wyzej ponad glowice.to oczywiste.wiec luz sie zmniejsza prawda?

[ Dodano: 2007-01-31, 22:05 ]
zdjecia czego ?luzu na zaworach?bo nie rozumiem.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Stefan
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2007|, 2007 22:07   

Witam! Ja pisalem ze nie znam budowy TEGO silnika.Daj jakies zdjecie,rysunek wowczas bede mogl cos powiedziec. :one: Pozdrawiam.Stefan.
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |4 Lut 2007|, 2007 10:58   

sławektg może tu coś znajdziesz http://www.zss.pl/~moto/w...opychacze09.htm
Pozdro :dddddd

[ Dodano: 2007-02-04, 11:05 ]
i tu też jest troche http://www.zss.pl/~moto/w...opychacze00.htm
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
krzysztof
[Usunięty]

Wysłany: |23 Paź 2009|, 2009 20:16   

A moze to jest wina zacierajacego sie zaworu? Laska opada , a zawor sie nie zamyka .Powstaje duzy luz i.....laska wypada.O ile pamietam to osie zaworow sa rownolegle do osi tloka silnika i nawet jakby sie zawor zacial to tlok go "walnie" i zamknie , ale nic sie w sumie nie stanie . Gdyby osie zaworow byly skosne w stosunku do osi tloka /tak bylo np PF125p/ to jakby laska wypadla a zawor zostal zgiety byloby wiadomo , ze to wina zacierajacego sie zaworu.
Tak na marginesie przeczytalem swoje poprzednie posty i zauwazylem ze jestem "Usuniety" a jednak jestem wciaz i to pod samym nikiem.TO DOPIERO ZAGADKA!!!!Lepsza niz wypadajace laski :shock:
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 13:18   

Sorry,ale nie rozumiem Twojego wywodu.....
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 13:57   

slawektg, ja tez nie kumam z tym usunietym. Ale o laskach i zacierajacych zaworach to brzmi logicznie. Chociaz zawor musialby byc ostro zatarty zeby go skrzywic bocznym uderzeniem tloka.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Paź 2009|, 2009 17:33   

Brzmi logicznie ale nie w kontekscie tej sprawy.Glowice byly zdjete i nie chodzilo o jeden czy dwa zawory,ale wszystkie.Majac glowice zdjete nie problem okreslic czy zawory sa zamkniete,czy nie.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
krzysztof
[Usunięty]

Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 19:20   

Teraz to ja tez nic nie rozumiem.Przeczytalem ostatnio swoje posty i bylo tak "krzysztof [usuniety]" i oczywiscie moja wypowiedz.Teraz te posty zniknely.No coz pewnie wina mojego kompa .Ale wracajac do sedna sprawy :

Auto: ford scorpio 96 2.5td
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Paź 2009|, o 17:33


--------------------------------------------------------------------------------

Brzmi logicznie ale nie w kontekscie tej sprawy.Glowice byly zdjete i nie chodzilo o jeden czy dwa zawory,ale wszystkie.Majac glowice zdjete nie problem okreslic czy zawory sa zamkniete,czy nie.
Jak zdejmiesz glowice to moze byc OK . Sa juz zimne i zawory mogly sie zamknac.Powiem tylko tyle : zjezdzilem juz /moze zajezdzilem :) /okolo 10 silnikow ,ale tylko 3 byly od osobowek .Co najmniej tyle samo naprawialem.Ale najwazniesze jest to co teraz powiem /to taka mala trawestacja bardzo znanego powiedzenia/ "Wiem , ze nie wszystko wiem"
Pozdr dla wszystkich klubowiczow
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 20:00   

:shock:
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 20:10   

slawektg, a powiedz no tak z ciekawości jak to po swojemu zrobiłeś ?

Co do Twojego problemu, ale nie tylko - sądzę że każdy posiadacz VM-a ( obecny lub przyszły a nawet przeszły ) powinien sobie przestudiować poniższy link.

Na prawdę wielce pouczający.

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249

troszkę esencji o problemie

Kod:
W tych silnikach jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych, czyli jest on praktycznie zerowy!
Wszelkie luzy i klekoty, to jednoznaczny sygnał, że owe popychacze hydrauliczne nie wypełniają się olejem. Spadek ciśnienia na wyrobionych osiach obrotu dźwigienek uniemożliwia wypełnienie popychaczy. To dla tego wypadają laski z gniazd popychaczy.
Panowie, bez okresowej wymiany kompletu mechanizmu zaworowego, t.z.n: dźwigienek z podstawkami, lasek i popychaczy hydraulicznych, na nic się zda grzebanie w tym motorze.
Nie przeskoczycie tego tematu i umarł w butach.
Zapewniam, że po wymianie całego garnituru, ten motor pracuje całkiem godziwie, ale tylko do czasu następnej awarii..
Niestety, spadek ciśnienia oleju na wszystkich połączeniach elementów mechanizmu zaworowego, jest zmorą tego silnika, bez względu, czy jest on na łańcuchu, czy na kołach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |5 Lis 2009|, 2009 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:10   

Jak to naprawilem?Jezeli w takim ukladzie zaworowym jest tak duzy luz,to najbardziej logicznym sposobem jest wydluzenie najprostszego elementu czyli.....tak!laski popychacza.Za dawce posluzyly laski od mojego ogorka.Byly za dlugie,ale rurkowe i modul koncowek pasowal.Tokarka,ciecie,tulejowanie TIG i naprzod.Laski poszly dluzsze o 8mm.Podczas montazu popychacze sie ugiely o ok.3mm.Od tamtej pory ANI RAZU nie wystapila sytuacja wypadniecia laski lub bebnienia z dolotu.Silnik pali od obrotu nawet w tegie mrozy nie bierze oleju,nie grzeje sie.Przypominam,ze glowice wybite maja 98rok.Wedlug mnie tu jest pies pogrzebany.Stare glowice maja mniejsza wysokosc.Po wymianie glowic zaczely wypadac laski i auto poszlo do zyda.Czy ja nim sie okazalem,czy jestem kolejnym?nie wiem.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:12   

slawektg napisał/a:
wydluzenie najprostszego elementu czyli.....tak!laski
no nooo, stary, możesz na tym tekście niezły biznes skręcić :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:19   

Jurek,przestan.Zawstydzasz mnie :-d
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 21:20   

dawaj na allegro z tym - się biznesa skręci :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
janek 



Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Puńsk-podlaskie
Wysłany: |15 Mar 2010|, 2010 18:43   

Jednak i ja mam swoją " laskę" :027: Po zdjęciu dekla zaw. okazało się że wyskoczyła na 2 cilindrze ! Zmierzyłem że ta co nie wyskoczyła ma 203 mm. a ta "feralna" jest krótsza o 0,2 mm.(mechanik stwierdził że to dużo )- czy pomogłaby wymiana samych lasek ! :/
_________________
Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group