$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - problem z niskim momentem obrotowym VM
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z niskim momentem obrotowym VM
Autor Wiadomość
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Lis 2006|, 2006 20:27   problem z niskim momentem obrotowym VM

witam wszystkich!jestem nowy na forum,ale mam scorpio jakis czas.Nie zajmowalem sie tym problemem z powodu innych zmartwien,oraz braku porownania do innych egzemplarzy.Ale nie daje mi to spokoju i boje sie o sprzeglo.gdzie szukac przyczyn bardzo malego momentu obrotowego przy ruszaniu,wjezdzaniu na najazd itp.kopa ma dobrego,ale powyzej magicznej granicy 1800-2000min.na trasie od90km/h super ,ale na miescie 1ka,2ka-dramat.Moze ktos wie o co chodzi?Nie ma MAFa ani MAPa elektronicznego,ale mechanika silnika jest ok.Silnik robilem tylko raz,ale problem ktory mialem nie pojawil sie na forum i nie sadze,ze ktos taki mial.Ja zawsze mam problemy inne niz zazwyczaj,mimo to nie trace wiary w auto i VMa.Z gory dziekuje za odzew
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
blasta
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lis 2006|, 2006 22:23   

to normalne w dieslach z turbina ze ponizej obrotow przy ktorych turbina sie dobrze rozkreci jest dramatycznie slaby niestety.. a na dodatek np. pierwsza generacja silnikow z comon railem to w ogole katastrofa.. bez mocnego gazu po prostu gasnie przy ruszaniu. moment i moc jest w zasadzie dzieki turbinie wiec bez niej jest dosyc kiepsko.. ewentualnie mozesz sprawdzic stan filtra powietrza i czy dawka na pompie jest prawidlowa, no jeszcze moze gdzies sie dostawac powietrze do paliwa ale wtedy by sie dosyc opornie odpalal i ogolnie malo mocy generowal.. a krotka 1 i 2 w dieslach to norma niestety
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |25 Lis 2006|, 2006 23:44   

Dzieki za odpowiedz,ale bede oponowal.Na codzien jezdze omega 2.3 td i nie mam takich problemow.Oczywiste jest ze wzrost momentu i mocy daje sprezarka,ale max momentu wypada na 2000obrmin a jest to 293NM! to wedlug Ciebie przy 1200 ma ile?20?50?Powinien miec tyle zeby plynnie ruszyc no nie?

[ Dodano: 2006-11-26, 00:06 ]
Jeszcze jedno.Wybaczcie ze tyle pisze,ale...bardzo wylewny jestem...Bo mnie boli! Takie super auto ,taki fest silnik,gdyby nie to ALE.Czytalem,ze silnik jest elastyczny.Moj przy 80km na 5tym biegu nie przyspieszy.Za to od 100 bardzo sprawnie.Widzialem na gieldzie voyagera z VM em chodzil inaczej.Reagowal na gaz tak jak kazdy diesel tj szybko.Mozna bylo gazem"ambulowac".U mnie reaguje ospale jakby z niechecia.Jak ruszasz z jedynki troche szybciej to najpierw walisz glowa w zaglowek,potem jest "stan nieustalony",potem ponownie sie zbiera i w koncu pod ok 2000 wyrywa.Na drugim biegu jest podobnie.Diesle maja to do siebie,ze pracuja na nizszych obrotach niz benz i maja nizej moment obr.Wiec skad ta dziuuura?Jezdzac po miescie nie mam kiedy wrzucic 4ki bo za chwile musze redukowac.omega ciagnie na 5ceod 60km bez oporow,a ten przy 60ce musi miec 3ke.pomocy!!!
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
blasta
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 13:18   

eee no jak az tak skrajnie to jest to jednak masz cos nie teges.. dstarawego diesla dosyc ciezko zadusci.. a VM w voyagerku to troche zmodyfikowana jednostka wiec nie porownuj zbytnio..
objawy wskazuja jakbys mial powietrze w przewodach paliwowych albo zla dawke paliwa.. moze membrana Ci poszla? albo wtryski zapieczone albo dawka paliwa zle ustawiona na pompie.. ja bym szukal w ukladzie paliwowym
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 14:02   

Dzieki ze chociaz Ty podjales dyskusje.Doceniam.Dawka paliwa faktycznie sie zajalem.byla roznica,ale tylko przy doladowaniu.Nizej bez zmian.wtryski maja 10tys.Pali od klikniecia cieply czy zimny bez znaczenia ,zuzycie do 10litrow.Moze to EGR?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 14:06   

a moze KaZet cos by pomogl albo doradzil gdzie sie z tym udac?? tez diesel tez wieloryb i tez gdansk....
pozdrawiam
maciek
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 14:29   

no to czekamy na pana KaZet lub innych

[ Dodano: 2006-11-26, 16:58 ]
A przy okazji,czy ktos ma 2.5Td ze zbiornikiem wyrownawczym nie na silniku,ale tam,gdzie w benzynach?

[ Dodano: 2006-11-30, 19:51 ]
czy ktos własciwie czyta te posty? Ludzie!potrzebuje pomocy!Czy nikt w calej Polsce nie potrafi mi nic poradzic?Dajcie jakis znak-sygnal,ze cos na ten temat wiecie.Przeciez jest sporo naprawde kumatych silnikowcow od diesli!
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 09:54   

Cześć. Dopiero trafiłem na tem temat. Zbiornik wyrównawczy na kapie zaworowej i to podzielony na 8 celi to debilizm (spróbuj go wyczyścić materialem ściernym np. piaskiem po zabrudzeniu olejem i opróżnić do czysta - życzę powodzenia jeżeli ktoś jest na tyle szalony by to robić), ale taki niestety jest. I trzeba się z tym pogodzić albo zmienić... samochód :-d .
Mam wrażenie, że nie czytasz co piszą do Ciebie koledzy - VM tak ma. I tyle.
Mówisz, że przy 80 nie ciągnie na 5 biegu a przy 100 już tak. To się kutwa popatrz na obrotomierz i skojarz to z tym co wcześniej napisał Blasta a nie "oponuj"!
VM w wielorybie ma ogromną tzw. "turbodziurę" i w zakresie niskich obrotow nie ciągnie. Jak chcesz spalić gumy spod światel to trzymaj go na 2000 to pójdzie jak rakieta, ale jak chcesz żeby palił jak diesel a nie MIG21 na dopalaczu to się trzymaj obrotów w zakresach emeryta.
To nie jest mój pierwszy diesel, co widać po podpisie (pomijam służbówki w pracy), ale pierwszy tak dziwnie jeżdżący. A i tak jeśli nie będzie zbyt awaryjny to go nie zamienię na inny :)
_________________
Waldi
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 20:50   

Waldi!widze ze trafilem na agresywnego gracza a nie o to mi chodzilo.Ale jesli chcesz mnie uwazac za debila,ktory kupil sobie scorpio i chce pocinac jak Passatem TDI to twoja sprawa.To nie jest moj pierwszy duzy i "stary"diesel wiec wysil sie troche i pomysl,ze moze z moim autem jednak jest cos nie tak.lub jesli jestes az tak mocny to powiedz dlaczego konstrukcja tego silnika warunkuje takie zachowanie,a nie ,ze tak poprostu jest .szacunek,pozdrawiam

[ Dodano: 2006-12-13, 20:52 ]
A w kwestii zbiornika.Nie wiem,czy to debilizm,wali mnie to .moj poprostu ma zbiornik tam,gdzie benzyna i tyle.Dlatego pytam.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 21:50   

Kolego slawektg
Moim zdaniem masz coś zwalone w tym motorku ale za cholere mi do głowy nie przychodzi co to może być.
Moje auto przyspiesza bardzo ładnie, faktycznie turbodziura jest odczuwalna, ale w żadnym wypadku nie nazwałbym jej "ogromną". Jadąc na 5 biegu nawet 70km/h po wciśnięciu gazu auto zaczyna przyspieszać bez żadnch oporów. Często mi się zdaża, że jak w korku stoję to ruszam wogóle bez gazu, a nie raz nawet tak bez gazu na 2 bieg zmieniam (obroty jałowe mam w porządku) Po mieście jeżdżę najczęściej nie przekraczając 2000obr. więc zanim jeszcze turbina zacznie porządnie dmuchać i nie mam najmniejszych problemów z poruszaniem się. Wiadomo vm`ka rakietą nie jest ale też nie jest żadnym wołem i pisanie że z niskich obrotów nie ciągnie wogóle to moim zdaniem spora przesada. To chyba tyle co miałem do powiedzenia i daj znać jak się uporasz już z tym problemem bo mnie strasznie ciekawi co to za g..... siedzie w tym Twoim motorku.
Acha jakbyś sie na Śląsk wybierał to daj znać przejedziesz się moim to sobie porównasz:)
Ostatnio zmieniony przez Tlukas |13 Gru 2006|, 2006 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 22:54   

Mój rusza z kopyta od mniej więcej 1800 obr/min, poniżej jak wdepnę do podłogi to mam wrażenie że dla tych obrotów wolnossąca Felicja jest żwawsza. Tak że poniżej u mnie skorek reaguje jak Slawkatg i tyle.

Jeżeli zbiornik tak ustawiony spełnia swoją funkcję to kopsnij jakieś foty, chętnie zmienię u siebie. Mój próbowałem czyścić po zakupie :evil:

A co do VW TDI to po części produkuję elementy tego silnika jak i układu kierowniczego :-d , ale i tak wolę skorupę, rozumiem, że i Ty wolisz więc :564:

[ Dodano: 2006-12-13, 22:56 ]
Poza tym poszukaj postów Mizaja. Jechałem jego wielorybkiem i był bardziej mułowaty od mojego. Z tego co pamiętam skończyło sie na przestawieniu kąta na pompie, ale ręki sobie za to nie dam uciąć

[ Dodano: 2006-12-13, 23:04 ]
Nawet post znalazłem : Problem..?/Silnik/2,5TD zużycie paliwa
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |13 Gru 2006|, 2006 23:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |14 Gru 2006|, 2006 19:26   

czesc !mam zrobione fotki tego zbiorniczka,ale mam problem z poczta wp.jak tylko mi sie uda to Ci wysle.Pozdro!

[ Dodano: 2006-12-14, 19:56 ]
Jeszcze jedno!kupilem z allegro fotele do skorka,ale poza aukcja.dostalem szrot,nie od kompletu, niezgodne z opisem,jeszcze musialem zaplacic 300pln za wysylke.Mam wiec problem czy wynajac ludzi,czy pojechac samemu i polamac mu palce.doradzcie!
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |14 Gru 2006|, 2006 20:04   

Podaj kto i skąd
_________________
Waldi
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |15 Gru 2006|, 2006 08:24   

gostek z Raciborza.po tym jak go opier. i powiedzialem,ze chce dostac to,co zamowilem,zmienil adres na INTERNET-POLSKA

[ Dodano: 2006-12-15, 08:27 ]
Dostales fotki?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |15 Gru 2006|, 2006 17:06   

raciborz i scorpio czesto zle wrozy. ja tez mam 1 negatywa na allegro i on tez jest jedyny ktoremu ja takiego wystawilem. wedlug mnie to ten sam typ a nick na allegro?? juz pewnie z 20 ma....
pozdrawiam
maciek

[ Dodano: 2006-12-15, 17:08 ]
http://ford-scorpio.pl/fo...?t=1547&start=0 tu o tym bylo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group