$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - POMOCY 2,5 td VM
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY 2,5 td VM
Autor Wiadomość
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |23 Wrz 2006|, 2006 20:25   POMOCY 2,5 td VM

Witajcie !
Poszukuję kogoś użytkownika 2,5 td 95-98 z okolic Poznania. Chciałbym przejechać się jego autem bo nie wiem czy mam coś uszkodzone w autku , czy moje oczekiwania są poprostu za duże. Mam wielorybka od roku , i juz doprowadziłem go do ładnego stanu jednakże coś co nie daje mi spokoju to fakt , iż do czasu włączenia się turbiny moja scorupka to straszny wół......
Wymieniłem turbine na idealną.......
Wyczyściłem czujnik ERG .........
filtry nowe........
grama dymku z tyłu ........
a on do 2000 jak wół tak wół ......
Co to może być . Pozostaje sławna membrana ale w Poznaniu nie ma żadnego dobrego pompiarza byłem u 3 to mnie wyśmiali że można wymienić mebranę bez odkręcenia pompy. Pytanie inne ile kosztuje diagnostyka pompy i jej regulacja w waszych miastach. A może ktoś wymieniał osobiście membranę to będę wdzięczny za opis jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam

MIZAJ
_____________
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 20:45   

Cześć.
Jestem z Mosiny, ale pracuję w Poznaniu.
Samochód jest świeżo przywieziony, trochę w nim jeszcze roboty np. wtryski, ale turbina działa :-d . Jak potrzebujesz się bujnąć to zadzwoń 502 568 570. W najbiższym czasie najlepiej pomiędzy 14 - 18 lub 21-7 (te godziny to nie żart).
Pozdrawiam
_________________
Waldi
 
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |25 Wrz 2006|, 2006 20:51   nio to rewelacja

Witam !
wielkie dzieki zdzwonimy się jutro możemy umówić się na weekend. Mam dużo namiarów na części w Poznaniu. Sprawdzimy co tam w wielorybie piszczy.

Pozdrawiam


Mizaj
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |26 Wrz 2006|, 2006 08:56   

Wymiana membrany to u mechesa 15 minut roboty. U mnie tyle to trwało ale następnym razem sam to zrobie bo to łatwizna tylko trzeba zaznaczyć położenie. Ale jak piszesz że do 2000 obr. muł a potem okej to raczej nie jest membrana. Gdyby padła membrana to właśnie powyżej 2000 obr. by go muliło bo ona steruje dodatkową dawką paliwa w momencie załączenia turbiny. Zakładam że skoro turbine wymieniłeś to dmucha solidnie. A jak z wydechem nie zapchany gdzieś?
Jeszcze mi sie coś przypomniało zobacz tutaj: http://www.fordscorpio.co.uk/replacemap.htm
Ostatnio zmieniony przez Tlukas |26 Wrz 2006|, 2006 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemom77
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2006|, 2006 00:18   

hej witam, gdzie mozna nabyc taka membranke i jaki to koszt? u mnie mul po 2000 obr :(
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2006|, 2006 16:56   

Ja kupiłem membranę u pompiarza coś za 15zł chyba.
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |5 Paź 2006|, 2006 20:43   

Orginał BOSHA kosztuje 30 zł brutto w diesel service Poznań ul. Ostrowska


pozdrowienia



Mizaj
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 13:56   

Hej mizaj!CZy dales rade z tym mulem do 2000?ja mam ten sam problem.Daj znac co bylo.Dzieki -slawektg
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 14:38   

Witaj
Okazało się że nigdy nie była przeprowadzona żadna regulacja pompy wystarczyło delikatnie obniżyć moment staru turbiny. śruba pod zaślepką na grzybku. Niestety nie jest to jeszcze ideał . Ale i tak już jest rewelacja w porównaniu z tym co było. Daję go przy okazji na komputer do szczytania błędów a jezeli wyjdzie ze to nie żaden czujnik to chyba zdecyduję się na regenerację pompy

pozdrawiam


mizaj
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 16:47   

Hej to jeszcze ja.O jakim grzybku mowisz?czy to ten gdzie jest membrana?odkrecic czy dokrecic?jaki masz motor scc bez MAFa czyscd z pelna elektronika?pozdro

[ Dodano: 2006-11-26, 16:57 ]
jeszcze jedno.Czy przejechales sie innym VMem? Jak wrazenia?Czy ciagnie od dolu?CZy da sie ruszyc z dwojki ?Daj znac co z bledami ok?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
mizaj
[Usunięty]

Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 18:25   

A więc tak

- śruba jest pod zawleczką w grzybku gdzie jest membrana a nie wiem czy dokręcać czy odkręcać musisz po próbować zobaczysz .

- mam silnik bez maf

- jechałem scorpio waldiego z forum i ciągnie od samego dołu oczywiście czuć turbo dziure ale w porównaniu z moim autem jest o wiele lepiej choć przebieg mam o 120 tys. mniejszy. Więc bez odczytania komputerem i najprawdopodobniej regeneracji pompy się nie obędzie.

-spalanie średnio 10 -9 litrów.

- jak tylko bede miał odczyt z kompa dam znac


mizaj
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |26 Lis 2006|, 2006 20:28   

dzieki,Mizaj.Jeszcze jedno .Jak z V max i ogolnym przyspieszeniem na maxa ?Do ilu obrotow sie kreci przy przyspieszaniu ?moj v max 190 i ok 4500 przy przyspieszaniu

[ Dodano: 2006-11-30, 19:53 ]
sie ma Mizaj! Co u Ciebie? Odezwij sie!
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 10:32   

Cześć Slawektg.
Na autostradzie mój prędkościomierz pokazał 200 i tu odpuściłem, bo mam zimówki (indeks prędkości 190) ale prędkościomierze zazwyczaj oszukują nieznacznie w górę. Nie wiem też, czy poszedł by więcej, ale mało realne. Poza tym chyba nie bardzo rozumiesz idei używania diesla. VM ma potężny moment obrotowy 270 Nm (tylko cossy ma większy ale i ten nieznacznie) ale przy 2200 obr (cossy coś ok. 4500) przy wysokich obrotach krzywa zależności prędkość obr./moment gwałtownie spada. Podobny wykres jest dla silników benzynowych, ale szczyt możliwości jest w znacznie wyższych zakresach obrotów. Diesel to jest wozek do statecznej (co nie znaczy wolnej) jazdy i doskonaly do ciągnięcia przyczep. Więc uzależnianie akurat przyspieszenia od maksymalnych obrotów kojarzy mi się z oglądaniem przez małych chłopców przez szybę do ilu ma samochód licznik. Poza tym lojalnie Cię informuję, że jesteś na dobrej drodze, tyle że do zarżnięcia silnika. Chcesz wyć obrotami - kup benzynowca - pali podobnie, ceny oleju i benzyny są podobne, a łatwiej znosi wysokie obroty.
_________________
Waldi
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 20:28   

czesc waldi! dzieki,ze przeczytales moj post,ale chyba niezbyt uwaznie i nie wiesz jaki mam problem.co do zaleznosci krzywej momentu i mocy maksymalnej to mozemy podyskutowac,jezeli masz ochote,podobnie o tym z czego taka zaleznosc wynika i co za tym idzie.na temat eksploatacji silnikow wysokopreznych rowniez.bede wdzieczny jezeli okazesz sie czlowiekiem dla ktorego czarny dym nie oznacza spalania oleju,a sprezarka sie nie"wlacza"tylko pracuje caly czas
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Gru 2006|, 2006 23:00   

Witaj Slawektg. Skupiłem się tu na twoim poście z 26 listopada resztę czytałem.
Podpowiedź co szukać masz w drugim temacie
_________________
Waldi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group