$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Do warsztatu - wymiana łozyska kierownicy-uzupełnienie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Do warsztatu - wymiana łozyska kierownicy-uzupełnienie
Autor Wiadomość
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |7 Wrz 2006|, 2006 13:42   Do warsztatu - wymiana łozyska kierownicy-uzupełnienie

Jest to kontynuacja postu Sabolaqe uzupełniona o zdjęcia :one:

A więc jak powyżej jeśli kierownica Ci się rusza na boki i twoje łożysko wygląda mniej więcej tak:



to nadszedł czas wymiany tulejki-łożyska wału kierownicy. Po wizycie w sklepie koszta wyglądają mniej więcej jak jak poniżej:



a pudełko zawiera taki oto komplet:



A więc przystępujemy do rozpięcia wału kierownicy od strony komory silnika - to ta jedna niebieska śruba:



po jej odkręceniu odsuwamy łącznik i możemy usunąć resztki gumowej uszczelki i tulejek - po usunięciu zostaje nam sam wał kolumny kierowniczej:



Następnie powpychałem na wał kolejno: tulejkę wału, tulejkę zewnętrzną wchodzącą w gumę a na końcu gumę:



Teraz osadzamy gumę w przegrodzie aż do oporu, a następnie w gumie osadzamy tulejkę zewnętrzną łożyska też do oporu jak poniżej:



Teraz w to z kolei wpychamy tulejkę wału:



A tak to wygląda od strony komory silnika:



Ja nie byłem pewny gdzie umieścić tę blaszkę - zabezpieczenie z kompletu i wsunąłem ją z tej strony (od strony łącznika), żeby przy wyciąganiu kolumny kierownicy jedna tulejka nie wyskakiwała z drugiej (stara blaszka w moim aucie była umieszczona od strony kabiny i tam też ją zostawiłem na wszelki wypadek).

Teraz możemy już z powrotem przykręcić łącznik do wału kierownicy (uwaga na zabezpieczenie w postaci kołka który musi trafić w odpowiedni otwór na "trójkącie" wału)



i juz możemy cieszyć się kierownicą która nie "lata" na wszystkie strony :)

Pozdrawiam
Sebastian
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group