$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie domyka się okno
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie domyka się okno
Autor Wiadomość
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |13 Lip 2006|, 2006 21:20   Nie domyka się okno

Przy zamykaniu dochodzi tylko górną krawędzią do uszczelki i stop :( Trzeba popchnąć ręką przy zamykaniu.
Wiem, że była wybita szyba i zakładana nowa.
Co można zrobić samemu, żeby to poprawić? Czy lepiej może podjechać do jakiegoś blacharza czy szybiarza??
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Lip 2006|, 2006 21:24   

Magnus Nox napisał/a:
Co można zrobić samemu, żeby to poprawić? Czy lepiej może podjechać do jakiegoś blacharza czy szybiarza??

Pewnie, że sam zrobisz :)
Zdejmij boczek i zobacz o co chodzi, może prowadnica jest źle przykręcona i szyba krzywo idzie.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |13 Lip 2006|, 2006 21:46   

Adam_2000 napisał/a:
Magnus Nox napisał/a:
Co można zrobić samemu, żeby to poprawić? Czy lepiej może podjechać do jakiegoś blacharza czy szybiarza??

Pewnie, że sam zrobisz :)
Zdejmij boczek i zobacz o co chodzi, może prowadnica jest źle przykręcona i szyba krzywo idzie.

No właśnie, bo uszczelki dookoła wyglądają na dobrze założone, drzwi przylegają jak trzeba... w sobotę zajrzę :)

[ Dodano: 2006-07-14, 18:35 ]
Dzisiaj zaglądam :(
Ale czarna magia - nie wiem jak się reguluje prowadnice :( O ile się w ogóle reguluje. Szyna od szyby od strony zawiasu wygląda na przymocowaną do blachy na stałe a ta od strony zamka niby jest na 2 śruby, ale próbowałem trzymać ją w różnych odległościach i szyba dalej haczy przy końcówce :x :
Na dodatek po pół godzinie zabawy przyciskiem + grające radio chyba wyczerpał się akumulator (no bo kto daje 50Ah do wieloryba????? :D ). Idę pożyczyć ze sierry aku a w międzyczasie może ktoś coś podpowie w temacie szyby, póki mam rozebrane drzwi :)

PLEASE!!! :D

A zaraz jeszcze zrobię fotki środka drzwi - może coś się dojrzy :)

[ Dodano: 2006-07-14, 19:06 ]
Chyba znalazłem sprawcę :)
Prowadnica wygląda na wygiętą wg mnie - zresztą daje się odczuć że przy ruchu szyby w dół blacha drzwi jest lekko wypychana.

Po lewej widać siłownik centralnego zamka - to tak dla orientacji :)

To teraz bardzo dobre pytanie - jak to dziadostwo wyprostować - prowadnice są przynitowane do drzwi a ściąganie szyby chyba nieco kłopotliwe?? Może jakieś propozycje??
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Lip 2006|, 2006 22:46   

Gdzie jest to wygięcie? U mnie w Scorpio jak ruszam szybą to też blacha drzwi troszke pracuje, ale to chyba norma, bo jednak jakaś siła tam działa. 8)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Michal2110
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lip 2006|, 2006 23:25   

To, ze Ci blache drzwi wypycha to jest normalne, wiec nie przejmuj sie. Wlasnie dlatego sa boczki, bo tlumia min. takie rzeczy. Najpierw poluzuj 2 sruby przy gornej prowadnicy - tej, co szybe Ci trzyma. Potem pojezdzij gora - dol i zobacz czy sie ulozylo. Te 2 sruby sluza do ulozenia szyby w niewielkim zakresie i moga Ci "wyprostowac" szybe. Jak tak sie stanie to je z powrotem mocno dokrec, Jezeli to nie pomoze to: zalatw sobie wiertarke, wiertlo 8, nitownice i 10 nitow Aluminiowych.
Te stare przewiercasz, zwalasz caly sys razem z silnikiem itp. Zobacz, co jest nie tak i przy okazji sobie przeczysc i przesmaruj szyny - bedzie smigac jak dzika. Potem nitujesz 6 nitow z powrotem w drzwiach i git. Cala operacja zabierze Ci gora 2h. Powodzenia. Najpierw jednak sprobuj na tych srubach wyrownac.
Ostatnio zmieniony przez Michal2110 |22 Lip 2006|, 2006 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lip 2006|, 2006 00:12   

No właśnie próbowałem wyprostować te płaskowniki - ale bez powodzenia, bo jednak ciężko tam sensownie podejść czymkolwiek :( A skrzywione są raczej oba (od siły przy wybijaniu szyby) a do tego drugiego to już w ogóle brak sensownego dostępu.
Ale już jadą do mnie drugie - proste. Nitownica jest, wiertarka i nity też więc będziemy wymieniać :)
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |23 Lip 2006|, 2006 00:15   

to obowiązkowo fotki i opis do FAQ postaraj się zrobić :)
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Michal2110
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lip 2006|, 2006 00:15   

pamietaj, najpierw ladnie przeczysc (dlugo tam nie zajzysz :) ), potem ladnie nasmaruj a na koncu i tak musisz szybe wyregulowac na tych srubach. Wymiana to pol godziny. Powodzenia
 
 
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lip 2006|, 2006 08:39   

marcin napisał/a:
to obowiązkowo fotki i opis do FAQ postaraj się zrobić :)

Postaram się tak zrobić, chociaż z reguły jak coś robię, to skupiam się na robocie i nie myślę o robieniu fotek (a szczególnie jak jest jakaś brudna robota, to się nie chce po aparat sięgać) :(
Ale się postaram :D

Jeszcze pytanko techniczne - czym nasmarować??
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lip 2006|, 2006 13:03   

możesz na śrubkach poskładać zamiast na nitach, w razie ewentualnej rozbiórki nie będziesz już musiał rozwiercać nitów.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lip 2006|, 2006 17:26   

ja smarowalem smarem do lozysk taki w litrowej puszce bo taki byl pod reka tylko wszystko jak sie dalo zawalilem i dziala raz a dobrze. a nity?? ja wole zakladac nity napewno znajdziesz kogos kto ma nitownice i 4 nity a jak nie to mona kupic jakiegos topexa za kilkanascie zl i jest ok. srubki po jakims czasie moga sie poluznic ;) a na nitach wyglada bardziej orginalnie.
pozdrawiam
maciek
p.s tak sie wymadrzam a sam nitownicy nie mam :) ale jak cos to xxxxx ma i moj kolega ktory niedaleko mieszka i jade do nich po pomoc
Ostatnio zmieniony przez mmmk |24 Lip 2006|, 2006 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lip 2006|, 2006 17:27   

mmmk napisał/a:
srubki po jakims czasie moga sie poluznic
jak dasz nakrętki z silikonem to raczej nie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lip 2006|, 2006 21:17   

Nitownicę już mam (faktycznie topex ;) ale nie ta najtańsza, tylko z serii Premium - wiem, wiem - to dalej jest topex i wytrzyma ze 33 nity więcej niż Standard ;) ).
Prowadnice właśnie przyszły :)
Na śrubkach można ale też trzeba kombinować, żeby nie zahaczały o mechanizm podczas pracy - wolę dać nity jednak :) A rozbierać tego kolejny raz nie zamierzam po złożeniu :D
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lip 2006|, 2006 21:21   

wytrzymuje wiecej niz 33 nity :) tylko trzeba dobrac wlasciwa srednice nitow bo jak sa za male to niby trzyma al;e potem po ktoryms otwarciu czy zamknieciu jest dziwny stuk i wisi. w ktoryms samochodzie poprawialem bo wstawilem takie co ledwo zlapaly tylko czy to byla jeszcze sierra czy scorpio to juz nie wiem ale wiem,ze robilem to o raz wiecej niz powinienem ;)
pozdrawiam
maciek
 
 
Magnus Nox
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lip 2006|, 2006 11:19   

mmmk napisał/a:
wytrzymuje wiecej niz 33 nity :) tylko trzeba dobrac wlasciwa srednice nitow bo jak sa za male to niby trzyma al;e potem po ktoryms otwarciu czy zamknieciu jest dziwny stuk i wisi. w ktoryms samochodzie poprawialem bo wstawilem takie co ledwo zlapaly tylko czy to byla jeszcze sierra czy scorpio to juz nie wiem ale wiem,ze robilem to o raz wiecej niz powinienem ;)
pozdrawiam
maciek

To chyba piąteczki trzeba dać :) No i odpowiednio dobrać długość nitu :hmmm:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group