|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
2.5 td PSA-żywotność silnika |
Autor |
Wiadomość |
Luke [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 11:09
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | nowe są tak przeładowane elektroniką |
W tej chwili jedyną różnicą między silnikiem benzynowym a dieslem to nazwa, szczególnie diesel z układem Common Rail |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 12:29
|
|
|
Luke napisał/a: | W tej chwili jedyną różnicą między silnikiem benzynowym a dieslem to nazwa, szczególnie diesel z układem Common Rail |
Spalanie w silniku benzynowym realizowane jest na zasadzie zapłonu iskrowego a w dieslu na zasadzie samozapłonu wynikającego ze sprężenia mieszanki paliwowo-powietrznej i temperatury. To chyba dość duża różnica. No i jeszcze 2,5 x większe sprężanie w komorze spalania? Chodzi o to, że w starych dieslach jak już zapalił, to mu woda nie była straszna, bo nie potrzebował iskry, tak jak benzyna ponieważ, miał wtrysk mechaniczny. Nowe diesle mają wtrysk sterowany elektronicznie i stąd spadek odporności na wodę. |
_________________ Waldi |
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |4 Maj 2007|, 2007 12:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Luke [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 19:13
|
|
|
Waldi_L_N nie traktuj tego wszystkiego tak poważnie to był żart. Chodziło mi o to że dzisiejsze diesle są sterowane identycznie jak benzyny, przez dosyć skomplikowany computer i właśnie przez to są tak samo czułe na wilgoć itp
Tak na marginesie to bardzo dobrze znam budowę i zasadę działania silników spalinowych |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 23:43
|
|
|
Luke napisał/a: | Waldi_L_N nie traktuj tego wszystkiego tak poważnie to był żart. Chodziło mi o to że dzisiejsze diesle są sterowane identycznie jak benzyny, przez dosyć skomplikowany computer i właśnie przez to są tak samo czułe na wilgoć itp | To niestety fakty, postępująca technologia odbiera smak starego diesla napakowanie elektronika, kilka wtrysków w jednym cyklu pracy (przedwtrysk, wtrysk wlasiwy, wtrysk doplajacy ) ... racja WALDI_L_N to juz nie to samo, najnowsze diesle od strony uzytkownika działaja jak benzyna ... ssanie 5,5 litra w trasie a 10 w mieście pomyłka ... a stare diesle 2,0 l bez turbo paliły sobie 6 l niezależnie czy miasto czy trasa (+- 0,5l) i ... obsługa i koszty to wymiana filtórw i oleju .. koniec, nic więcej ... ja w swoim poprzednim dieslu zapomniałem jak sie maskę otwiera ... |
Ostatnio zmieniony przez magmart |4 Maj 2007|, 2007 23:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Luke [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 08:33
|
|
|
Cytat: | ssanie 5,5 litra w trasie a 10 w mieście pomyłka ... a stare diesle 2,0 l bez turbo paliły sobie 6 l niezależnie czy miasto czy trasa (+- 0,5l) i ... obsługa i koszty to wymiana filtórw i oleju .. koniec, nic więcej ... ja w swoim poprzednim dieslu zapomniałem jak sie maskę otwiera ... |
No niby tak ale wszystko ma plusy i minusy. Dzisiejsze diesle może i palą więcej niż kiedyś, ale za to jet to niewielki przyrost spalania w stosunku do osiągów. Np 2.0 TDCI ma 130km
co kiedyś było nie do pomyślenia, a osiągi można porównać z 2.5 benzynką.
No a ciekawe czy spalanie 2.0 TDCI = 2.5 Pb? |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 08:56
|
|
|
Luke napisał/a: | może i palą więcej niż kiedyś | Moim zdaniem palą więcej w jezdzie miejskiej, natomiast są oszczędniejsze w trasie. Jak podsumować - to zależy jak kto jezdzi. Ale ogólnie, "wrażliwość" diesla się zwiększyła - stała się porównywalna do silnika benzynowego (pod kątem zużycia paliwa). Luke napisał/a: | Np 2.0 TDCI ma 130km co kiedyś było nie do pomyślenia, a osiągi można porównać z 2.5 benzynką. | No z faktami nie da się dyskutować. Niedługo normą będzie 100KM z 1 L pojemności silnika. |
|
|
|
|
Robert Nawrocki [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 18:06
|
|
|
Witam społeczność. co to jest PSA?
[ Dodano: 2007-05-05, 18:13 ]
i mam jeszcze jedo pyanie. korek płynu dobrze zakręcony,poziom płynu dobry a zapala mi się w ciepłe dni w korkach cerwona lampka chociaż wskazówka nie osiągneła czrwonego pola - no tak na 3/4 norm |
|
|
|
|
Miszcz
2.0 Team
Auto: '94, 2.0 DOHC EFI, lift., without lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2006 Skąd: Zd-Wola / Łódź
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 19:33
|
|
|
Robert Nawrocki napisał/a: | co to jest PSA? |
Koncern francusko-włoski założony w 1981 roku |
_________________ Jest:
- Scorpio '94 2.0 EFI DOHC,NO LPG
- Sierra '91 2.0 EFI DOHC+LPG+BLOS
Tel. 697-977-363
Pozdrawiam, Piotr. |
|
|
|
|
Robert Nawrocki [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 19:48
|
|
|
dzięki |
|
|
|
|
grzegorzg [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2007|, 2007 20:34
|
|
|
francuzko-włoski? |
Ostatnio zmieniony przez grzegorzg |8 Cze 2007|, 2007 20:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 08:40
|
|
|
grzegorzg napisał/a: | francuzko-włoski? |
Normalnie włoski się Francuzom zjeżyły |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
ducker [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 13:55
|
|
|
No mój PSA zrobił 307000 z tym że kupiłem go z nie działającym licznikiem,u mnie wykręcił jakieś 20000 i trafił do machera, wymiana pierścieni, regeneracja głowicy. Ciśnienia na cylindrach miałem od 21 do 26 (podobno ma być 30 ale nie jestem pewny) ale i tak w tym stanie osiągał w 5 osób z lekkiej górki 185km/h, no dobra to przepaść była |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 13:58
|
|
|
Jeszcze nie słyszałem od nikogo że PSA to kiepski silnik wykluczając oczywiście tych którzy to nigdy diesla nie mieli |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Paweł Zwarycz [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Cze 2007|, 2007 23:47
|
|
|
Mój egzemplarz z 1989r. ma przejechane 229 tyś km, nigdy żadnych problemów z nim nie było. Silnik godny polecenia. Wprawdzie 92 km to nie jest jakaś szczególna moc, ale zgadzam się z szanownymi przedmówcami, że silnik niewysilony i duży to silnik trwalszy. Wydatki ograniczają się do filtrów i oleju. Jak się rozgrzeje to nawet miło klekocze. |
|
|
|
|
plastic [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Cze 2007|, 2007 01:08
|
|
|
Już wielokrotnie pisałem w innych tematach, że jest to jeden z trwalszych silników tamtej generacji, a prostota budowy sprawia, że wielokrotnie (mimo wieku) przerasta niezawodnością współczesne jednostki. Niestety osiągi są raczej słabe, ale jak ktoś nauczy się tym jeździć to nawet można sobie przyzwoicie radzić w trasie z wyprzedaniem.
Ciekawe jest to, że nie można w takim dieslu po prostu wcisnąć gaz do dechy, bo na pewno nie odjedzie, należy nauczyć się operować gazem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |