$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.5 td PSA-żywotność silnika
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 td PSA-żywotność silnika
Autor Wiadomość
Luke
[Usunięty]

Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 11:09   

Waldi_L_N napisał/a:
nowe są tak przeładowane elektroniką


W tej chwili jedyną różnicą między silnikiem benzynowym a dieslem to nazwa, szczególnie diesel z układem Common Rail :-d
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 12:29   

Luke napisał/a:
W tej chwili jedyną różnicą między silnikiem benzynowym a dieslem to nazwa, szczególnie diesel z układem Common Rail :-d

Spalanie w silniku benzynowym realizowane jest na zasadzie zapłonu iskrowego a w dieslu na zasadzie samozapłonu wynikającego ze sprężenia mieszanki paliwowo-powietrznej i temperatury. To chyba dość duża różnica. No i jeszcze 2,5 x większe sprężanie w komorze spalania? Chodzi o to, że w starych dieslach jak już zapalił, to mu woda nie była straszna, bo nie potrzebował iskry, tak jak benzyna ponieważ, miał wtrysk mechaniczny. Nowe diesle mają wtrysk sterowany elektronicznie i stąd spadek odporności na wodę.
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |4 Maj 2007|, 2007 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luke
[Usunięty]

Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 19:13   

Waldi_L_N nie traktuj tego wszystkiego tak poważnie to był żart. Chodziło mi o to że dzisiejsze diesle są sterowane identycznie jak benzyny, przez dosyć skomplikowany computer i właśnie przez to są tak samo czułe na wilgoć itp

Tak na marginesie to bardzo dobrze znam budowę i zasadę działania silników spalinowych :)
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |4 Maj 2007|, 2007 23:43   

Luke napisał/a:
Waldi_L_N nie traktuj tego wszystkiego tak poważnie to był żart. Chodziło mi o to że dzisiejsze diesle są sterowane identycznie jak benzyny, przez dosyć skomplikowany computer i właśnie przez to są tak samo czułe na wilgoć itp
To niestety fakty, postępująca technologia odbiera smak starego diesla napakowanie elektronika, kilka wtrysków w jednym cyklu pracy (przedwtrysk, wtrysk wlasiwy, wtrysk doplajacy ) ... racja WALDI_L_N to juz nie to samo, najnowsze diesle od strony uzytkownika działaja jak benzyna ... ssanie 5,5 litra w trasie a 10 w mieście pomyłka ... a stare diesle 2,0 l bez turbo paliły sobie 6 l niezależnie czy miasto czy trasa (+- 0,5l) i ... :027: obsługa i koszty to wymiana filtórw i oleju .. koniec, nic więcej ... ja w swoim poprzednim dieslu zapomniałem jak sie maskę otwiera ...
Ostatnio zmieniony przez magmart |4 Maj 2007|, 2007 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luke
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 08:33   

Cytat:
ssanie 5,5 litra w trasie a 10 w mieście pomyłka ... a stare diesle 2,0 l bez turbo paliły sobie 6 l niezależnie czy miasto czy trasa (+- 0,5l) i ... :027: obsługa i koszty to wymiana filtórw i oleju .. koniec, nic więcej ... ja w swoim poprzednim dieslu zapomniałem jak sie maskę otwiera ...


No niby tak ale wszystko ma plusy i minusy. Dzisiejsze diesle może i palą więcej niż kiedyś, ale za to jet to niewielki przyrost spalania w stosunku do osiągów. Np 2.0 TDCI ma 130km
co kiedyś było nie do pomyślenia, a osiągi można porównać z 2.5 benzynką.
No a ciekawe czy spalanie 2.0 TDCI = 2.5 Pb? :)
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 08:56   

Luke napisał/a:
może i palą więcej niż kiedyś
Moim zdaniem palą więcej w jezdzie miejskiej, natomiast są oszczędniejsze w trasie. Jak podsumować - to zależy jak kto jezdzi. Ale ogólnie, "wrażliwość" diesla się zwiększyła - stała się porównywalna do silnika benzynowego (pod kątem zużycia paliwa).
Luke napisał/a:
Np 2.0 TDCI ma 130km co kiedyś było nie do pomyślenia, a osiągi można porównać z 2.5 benzynką.
No z faktami nie da się dyskutować. Niedługo normą będzie 100KM z 1 L pojemności silnika.
 
 
Robert Nawrocki
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 18:06   

Witam społeczność. co to jest PSA?

[ Dodano: 2007-05-05, 18:13 ]
i mam jeszcze jedo pyanie. korek płynu dobrze zakręcony,poziom płynu dobry a zapala mi się w ciepłe dni w korkach cerwona lampka chociaż wskazówka nie osiągneła czrwonego pola - no tak na 3/4 norm
 
 
Miszcz 
2.0 Team



Auto: '94, 2.0 DOHC EFI, lift., without lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2006
Skąd: Zd-Wola / Łódź
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 19:33   

Robert Nawrocki napisał/a:
co to jest PSA?

Koncern francusko-włoski założony w 1981 roku :)
_________________
Jest:
- Scorpio '94 2.0 EFI DOHC,NO LPG
- Sierra '91 2.0 EFI DOHC+LPG+BLOS

Tel. 697-977-363
Pozdrawiam, Piotr.
 
 
 
Robert Nawrocki
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 19:48   

dzięki
 
 
grzegorzg
[Usunięty]

Wysłany: |8 Cze 2007|, 2007 20:34   

francuzko-włoski?
Ostatnio zmieniony przez grzegorzg |8 Cze 2007|, 2007 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 08:40   

grzegorzg napisał/a:
francuzko-włoski?

Normalnie włoski się Francuzom zjeżyły
_________________
Waldi
 
 
 
ducker
[Usunięty]

Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 13:55   

No mój PSA zrobił 307000 z tym że kupiłem go z nie działającym licznikiem,u mnie wykręcił jakieś 20000 i trafił do machera, wymiana pierścieni, regeneracja głowicy. Ciśnienia na cylindrach miałem od 21 do 26 (podobno ma być 30 ale nie jestem pewny) ale i tak w tym stanie osiągał w 5 osób z lekkiej górki 185km/h, no dobra to przepaść była :D
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |9 Cze 2007|, 2007 13:58   

Jeszcze nie słyszałem od nikogo że PSA to kiepski silnik wykluczając oczywiście tych którzy to nigdy diesla nie mieli :one:
_________________
Waldi
 
 
 
Paweł Zwarycz
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2007|, 2007 23:47   

Mój egzemplarz z 1989r. ma przejechane 229 tyś km, nigdy żadnych problemów z nim nie było. Silnik godny polecenia. Wprawdzie 92 km to nie jest jakaś szczególna moc, ale zgadzam się z szanownymi przedmówcami, że silnik niewysilony i duży to silnik trwalszy. Wydatki ograniczają się do filtrów i oleju. Jak się rozgrzeje to nawet miło klekocze.
 
 
plastic
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2007|, 2007 01:08   

Już wielokrotnie pisałem w innych tematach, że jest to jeden z trwalszych silników tamtej generacji, a prostota budowy sprawia, że wielokrotnie (mimo wieku) przerasta niezawodnością współczesne jednostki. Niestety osiągi są raczej słabe, ale jak ktoś nauczy się tym jeździć to nawet można sobie przyzwoicie radzić w trasie z wyprzedaniem.
Ciekawe jest to, że nie można w takim dieslu po prostu wcisnąć gaz do dechy, bo na pewno nie odjedzie, należy nauczyć się operować gazem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group