sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4 |
Autor |
Wiadomość |
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 06:25
|
|
|
Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 06:28
|
|
|
Zysio napisał/a: | Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało |
Robią z płaszczyzny tarczy fale Dunaju |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 08:07
|
|
|
To akurat się nie stało, ale hamowanie było na tych klockach wujowe, zmiana na ATE zrobiła efekt WOOOW. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 19:28
|
|
|
Wleciała "nowa" czyli używana pompa wspomagania i oryginalne sprężyny tylne w bdb stanie.
Teraz jest fabryka i jest OK . Jednak mesiowe wyleciały. Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle Z moich obserwacji wynika , że twardość/wysokość tyłu w Mk1 jest tolerowana w bardzo wąskim zakresie. Po przekroczeniu pewnej granicy przód nie pracuje dobrze, przegniemy w drugą stronę i dobija tył.
Co do wspomagania to jest teraz lepiej niemniej mam duży luz na listwie magla co nie wróży dobrze na przyszłość |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |7 Sty 2016|, 2016 19:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:33
|
|
|
Larix napisał/a: | Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle |
Nie wiem, powiem Ci, że w DOHCu nadal taki konfig jeździ i jest OK. Ale fakt, przód lżejszy. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:37
|
|
|
Zysio napisał/a: | Ale fakt, przód lżejszy |
Miałem DOHC-a . To się czuło, że lżejszy . U mnie jeszcze dyfer , półosie, wał przedni . |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:40
|
|
|
I sam motor, kupa żeliwa... |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Sty 2016|, 2016 07:46
|
|
|
Kupa śmierdzi, a łone pachną benzyną |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |8 Sty 2016|, 2016 17:50
|
|
|
I smażącym się olejem |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:25
|
|
|
W temacie smażącego się oleju to : wymieniłem uszczelki pod pokrywami na Victor Reinz ale wcześniej wyklepałem pokrywy. Bo , uwaga (!) inaczej nie ma sensu zakładać uszczelek. Fale Dunaju od przeciągniętych śrub
Jeżeli nie zatrzymałem to znacznie ograniczyłem przez to wycieki.
W ogóle te blaszane pokrywy i korkowe uszczelki to według mnie największa wada 12V6.
Poza tym bezobsługowa bestia
Na koniec dostał olej GM 10W40 + (tradycyjnie) Filtron OP533 |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:29
|
|
|
Wyklepałeś to sam na oko, czy dałeś do jakiegoś warsztatu?
Pytanie nr dwa - jak mocno to dokręcać? kupiłem właśnie dwie uszczelki do siebie i nie chciałbym zrobić gorzej, a robiłem to tylko w DOHCu, gdzie uszczelki są gumowe. Jak rozumiem procedura wymiany jest prosta - odkręcamy śrubki, zdejmujemy pokrywy, czyścimy pokrywki i składamy na nowych uszczelkach (jedna strona jest klejąca - pewnie ta w kierunku pokryw?), mam na coś szczególnie uważać? |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:38
|
|
|
No niestety sam klepałem . Na tyle aby było lepiej niż było, a było tragicznie. Dokręca się chyba 10 Nm, ja dokręcałem na oko bo nie mam klucza o takim małym zakresie. Jak kiedyś dokręciłem 20 Nm to strzeliła jedna śrubka. Uszczelki są samoprzylepne, klei się je do pokryw. Można przy okazji sprawdzić czy odma jest drożna i czy zaworek w niej działa.
Cena : 15 zł za sztukę |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Lut 2016|, 2016 10:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:39
|
|
|
Dzięki, ja zamówiłem dwie ostatnie sztuki w autoparnter Warszawa - komplet wyszedł właśnie 30zł |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 11:26
|
|
|
Nie wiem jak Reinz, ale oryginalne uszczelki są fajne, bo mają metalowe "kołeczki" które są dokładnie w miejscach przetłoczeń na powierzchni pokrywy, która przylega do uszczelki. Do tego jedną stroną klejone.
Ja bez klucza dynamometrycznego dokręcałem, ale udało się skutecznie problem zażegnać. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 12:54
|
|
|
Reinza też mają kołeczki oraz klej. Nie zauważyłem różnicy w jakości w stosunku do oryginału. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Lut 2016|, 2016 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|