$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Scorpio 86 D - Wspomaganie a hamowanie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scorpio 86 D - Wspomaganie a hamowanie
Autor Wiadomość
Bodzio2067
[Usunięty]

  Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 12:22   Scorpio 86 D - Wspomaganie a hamowanie

Witam wszystkich.
jeżdżę Scorpiakiem cztery lata i jak dotąd super. kilka dni temu pojawił się dziwny - jak na mój stan wiedzy laika - problem. Wracając z Sobótki do Wrocławia poczułem w kabinie niepokojący "zapach". Po podniesieniu maski na postoju doszedłem, że taki zapach wydziela silnie nagrzany element podobny do silnika elektrycznego znajdujący się koło zbiornika z płynem do wspomagania układu kierowniczego, i podniósł sie poziom tegoż płynu na ok. 1 cm ponad maxa. Poczekałem ok 20 min, uruchomiłem silnik i sytuacja wróciła do normy. po przejechaniu ok. 15 km zatrzymałem się i sprawdziłem co pod maską piszczy. Było ok. Po dwóch, może trzech dniach znajomy zapach pojawił sie znowu, w trakcie jazdy po mieście. Oczywiście pobocze, i podobne objawy. Po kilku minutach postoju zauważyłem, że już na postoju poziom czerwonego płynu do wspomagania podnosi się nieznacznie nadal, przy zgaszonym silniku. Ponieważ miałem ok. 2 km do domu, postanowiłem dojechać do niego. Na pierwszym skrzyżowaniu przykra niespodzianka - twardy pedał hamulca i hamulce prawie żadne - hwała ręcznemu ! Teraz auto stoi a ja szukam wiadomości na ten temat w necie, ale z miernym skutkiem. w książce też niewiele mogłem wyczytać. Będę wdzięczny za wszelkie wiadomości i sugestie na ten temat. Pozdrawiam forumowiczów !
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 12:36   

Pompa hamulców lub jej silnik ci się rozsypuje, lub zawory, kup gdzieś cały dobry unit hamulców (to wszystko razem co jest w komorze, pompa, zbiorniczek, aku ciśnienia, zaworownia, itd). Coś takiego jak twój zepsuty unit, to leży u mnie w garażu, no nie załatwił mnie w OHCu aż do ręcznego, ale gotował się i ledwo hamował w korkach w upały.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |29 Gru 2007|, 2007 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 13:31   

jakby co to mam taki komplet, sprawny i skuteczny za 80zl z przesylka
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 15:25   

Boni i Julek dzięki za pomoc, jeszcze tylko chciałbym wiedzieć czy takie czynności wymagają fachowej wiedzy, umiejętności i specjalnych narzędzi, bo nie jestem samochodziarzem. Ponieważ dziś jest już 29 XII to daruję już sobie grzebanie przy Aucie. Jestem jednak zainteresowany tym zestawem naprawczym, jak widze Julek jesteś allegrowiczem więc kiedy się upewnię że potrzebuję tego zestwau to się jeszcze na forum odezwe i dogadamy się na allegro lub bezpośrednio. Słyszałem opinię że takie objawy jak moje może spowodować zator w układzie Hydraulicznym, najlepsze jest to, że nie minęło jeszcze dwa miesiące jak w warsztacie podobno (!) wymienili mi płyny eksploatacyjne. Pozdrawiam !
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 16:09   

Wymiana unitu to jak wymiana każdej innej pompy hamulcowej, trudna bardzo nie jest, parę wtyczek, parę rurek od hamulców i parę śrub, jedyny problem żeby w starych częściach nie urwać czy ułamać czegoś "zastanego", no i potem trzeba wszystko odpowietrzyć. Jak masz małe pojęcie o mechanice, to daj to komuś do wymiany.

A co do wymiany płynów, to jak płyn hamulcowy wymieniali, to może coś skopali, albo się od nowego płynu pogorszyło... A jeszcze ważne - mam nadzieję że płyn ci nie ucieka nigdzie? Jak stoi samochód zimny i poziomo, to poziom płynu na pewno ciągle ten sam? (nie pytam kiedy się gotował i śmierdziało).
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 16:10   

Boni napisał/a:
no i potem trzeba wszystko odpowietrzyć
a w tym układzie wymaga to pewnych dodatkowych zabiegów żeby odpowietrzyć również pompę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Luke
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 17:20   

mam cały unit z MK1 tylko leży już dwa lata w piwnicy i co najwyżej oddam bez kasy, a jak będzie OK to jakieś dwa browarki i będzie OK :P
Ostatnio zmieniony przez Luke |29 Gru 2007|, 2007 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 17:25   

Widzę, że mogę mieć mały problem, bo odpowietrzanie nie jest przejrzyście opisane w książce o scorpio którą mam. Płyn się nie gotował i nie było ubytków. Zagrzał się - jak pisałem na początku - silnik elektryczny znajdujący się pod zbiornikiem z czerwonym płynem (podobno od wspomagania) i podniósł się poziom tego płynu. Nadal szukam w necie i pytam ludzi. Niestety każdy mówi coś innego. Pozdrawiam i czekam na dalsze opinie. :)

[ Dodano: 2007-12-29, 17:29 ]
Luke trzymaj ten unit, jak się okaże potrzebny, to się zgłoszę :-) mam nadzieję, że bedzie pasować do mojego leciwego scorpio.
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 17:57   

Dzięki Speedo. Muszę powiedzieć że kiedyś już tam zaglądałem. myślałem, że to sterownik centrala. Powiedz mi, bedę musiał dużo tego wymienić ? już mnie zaniepokoili inni że sobie sam z tym nie dam rady. Zaczynam w to coraz bardziej wierzyć, moja specjalność to impulsy a nie mechanika samochodowa :(
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 18:13   

No to gotuje mi się tylko ten silniczek, ale skoro on się gotuje to o ile wiem albo jest uszkodzony, albo przeciążony. Za pierwszym razem usterka sie "ukryła" na kilka dni. może jest gdzieś tam jakiś zawór który się uszkodził a może coś zatyka przewody. można tak gdybać. może trzeba jakoś sprawdzić drożność przewodów ?
Pozdrawiam !
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 18:54   

Nie ma co sprawdzać, bo na 99% sprawa leży w unicie (czyli silnik i/lub pompa i/lub zawory), a tego nie warto rozbierać, chyba że z nudów stary, jak już wymienisz. Tak wgłębiając się trochę w szczegóły, to że gotuje się silnik pompy, nie znaczy że w nim leży przyczyna, od ręki ci mogę wypisać z pięć przyczyn, ale po co ci ta wiedza, skoro wszystkie są w obrębie unitu hamulcowego, który masz wyrzucić.

A co do układu, modułu i wtyczki, to rzeczywiście, zapomniałem, Speedo ma rację, sprawdź kolor wtyczki, bo chyba do 89 był inny potem inny, Julek ma z 90r np, i może nie banglać z resztą układu. Tylko jak będziesz sprawdzał, to nie pomyl modułu ABSu z modułem EEC, silnika ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 18:57   

silnik pompy zapewne gotuje bo pracuje cały czas lub zdecydowanie za długo, ja bym obstawial czujnik ciśnienia lub jego obwód w pierwszej kolejności, ale jak koledzy mówią, szybciej wymienić cały unit - chyba, ze to tylko kwestia niekontaktów.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 19:29   

Dzięki Boni i Struna myślę, że jestem coraz bliżej.
Boni jak wyglądem się różni modół ABS od EEC ? i co to jest ten EEC, czy mój staruszek diesel go w ogóle ma ?
Struna, w module jest kilka czujników, jak rozpoznać ten właściwy i jak go sprawdzić. Jeżeli silnik pracuje za długo lub cały czas to dlaczego podniósł się poziom płynu ?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 19:30   

Bodzio2067 napisał/a:
to dlaczego podniósł się poziom płynu
od gorąca może.
Bodzio2067 napisał/a:
w module jest kilka czujników, jak rozpoznać ten właściwy
zdejm wszystkie wtyczki i sprawdź w nich styki, być może to wystarczy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Bodzio2067
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2007|, 2007 19:32   

Boni, podaj te pięć przyczyn jeśli masz chwilę. Cierpliwość to cnota wytrwałych !
Pozdrawiam i dziękuję ! 8)

[ Dodano: 2007-12-29, 19:34 ]
Struna, to już przerobiłem za pierwszym razem, pomoglo na trzy dni ;)
Pozdro !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group