$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wysokie spalanie, dławienie na starcie, strzały w dolot, muł
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie spalanie, dławienie na starcie, strzały w dolot, muł
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 

Auto: Mondeo
  Wysłany: |10 Lut 2005|, 2005 04:40   Wysokie spalanie, dławienie na starcie, strzały w dolot, muł

Witajcie! Wciąż borykam się z problemem. Błagam bo już nie mam siły ani pomysłów...POMOCY!!. A jestem zielony w tym aucie (niedawno kupiony)

Pacjent: Astra F 1.4 16V 97'r. Silnik X14XE przebieg 216 000km
Objawy: Spalanie PB ok 14litrów na 100km, spalanie LPG ok 15-16 litrow na 100km. SIlnik na benzynie ewidentnie mułowaty, na LPG znacznie dynamiczniejszy. Gd silnik jest zimny, a tym bardziej gdy wilgotno strzela w DOLOT. Jak silnik sie rozgrzeje, przestaje strzelać, ale za to nie mozna ruszyć, bo silnik sie dławi. Jeśli nie wkręce silnika powyżej 2000 obr to nie rusze. Na postoju, jak wdepne szybko pedał gazu, to jest z 2 sekundy zwłoki i dopiero silnik sie wkręca na obroty. Na benzynie tego efektu nie ma, da sie normalnie jechać nie przydusza tak przy ruszaniu. Na biegu jałowym obroty nie faluja, nie skacza, nie widac zeby wypadał zapłon - niby ok wszystko.

Co było robione. Astra jest po wymianie paska i rolek rozrządu i uszczelki pod głowicą - głowica była zdejmowana - wypalił sie zawór wydechowy.
Astra byla na tescie komputerowym - nic nie pokazal zadnych błedów. Nowe filtry i olej. Sonda lambda sprawdzona i pracuje w zakresie 0,2 - 0,8 acz dosc wolno reaguje i skokowo. Analiza spalin poprawna.