|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Sztywny hol |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 16:30
|
|
|
w automacie czy N9 zmiany długości wału kompensuje zabierak w skrzyni - on się może wsuwać i wysuwać.
W MT75 tego nie ma, rolę to pełni właśnie to połączenie z nakrętką. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 17:30
|
|
|
Przy czym to połączenie w MT jest PRZED krzyżakiem i podporą.
[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 17:31 ]
Nakrętka jest po to żeby się wieloklin nie tłukł. A przesuwać-przesuwa się - owszem - w czasie pracy.
[ Dodano: |4 Lis 2016|, 2016 17:33 ]
Dodatkowo jest tam element z tworzywa, dość ciasno spasowany, żeby na wieloklinie nie było brudu w połączeniu, które pracuje. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 21:48
|
|
|
No ale po kiego odkręcać, przesuwać, brandzlować wał od MT75 przy holowaniu?
Ktoś pochrzanił kwestie i teraz się mota... Bo chyba chodziło o holowanie z A4LD... |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 23:22
|
|
|
Chodziło o holowanie na sztywno, a reszta to poboczności |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 23:37
|
|
|
No tak, ale problem odpinania wału ruszył przy opcji holowania skorpiaka w automacie a teraz idzie o wały przy MT, czy jeszcze przy czymś i nijak się ma do gadzetów do holowania. Bo po co tego dotykać jak się wlecze rękomata. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Lis 2016|, 2016 20:04
|
|
|
Mi się wydaje, że temat wału jest dosyć dobrze omówiony i nie ma co go wałować więcej |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 13:22
|
|
|
Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 16:20
|
|
|
ament |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 18:52
|
|
|
Ciekawe, czy 'znawcy' przyjmą do wiadomości.... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 23:06
|
|
|
VIK napisał/a: | Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi. |
Nie napisałeś jednak czy można bezpiecznie holować scorpio z automatem po odkręceniu 4 śrub wału od dyfra.Wymiana uszczelniacza to jedno a holowanie to drugie.
Niektórzy twierdzą że nie ma tam miejsca na podwieszanie wału i bezpieczne holowanie. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |9 Lis 2016|, 2016 23:18
|
|
|
Ktoś, kto tak twierdzi pod autem chyba daaaaaaawno nie był. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Lis 2016|, 2016 07:19
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | VIK napisał/a: | Kończąc wątek, rozwiewając wątpliwości, podaję fakt, sprawdzony dziś. Przy AUTOMACIE. Wystarczy!! odkręcić 4 śruby, żeby zdjąć końcówkę wału z flanszy na wałku atakującym dyfra. W sumie do samej wymiany uszczelniacza, nigdy nie popuszczałem podpory aby wał zdjąć, ale dyskusja tutaj zmierzająca w złym kierunku, a także szczęśliwy zbieg okoliczności, sprawiły, że dziś to sprawdziłem po raz kolejny. Malkontentów i sceptyków informuję, że gdy wał jest "przypieczony" do flanszy, wystarczy mały strzał młoteczkiem i schodzi. |
Nie napisałeś jednak czy można bezpiecznie holować scorpio z automatem po odkręceniu 4 śrub wału od dyfra.Wymiana uszczelniacza to jedno a holowanie to drugie.
Niektórzy twierdzą że nie ma tam miejsca na podwieszanie wału i bezpieczne holowanie. |
Owszem, pisałem, że holowałem kiedyś auto w ten sposób, wał nawet jesteś w stanie podwiązać paskiem od spodni, albo sznurówką - do wydechu, tzw. "tornistra" To już najmniejszy problem.
[ Dodano: |11 Lis 2016|, 2016 07:34 ]
https://megawrzuta.pl/download/351fa33e672772ed23975b5250a941f1.html
film, słaby, ale zawsze. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Lis 2016|, 2016 22:41
|
|
|
sprawa się rozbijała o możliwość cofnięcia wału z wypustu na flanszy dyferencjału, mnie sie nie udało to bez luzowania podpory. Vik jakoś to zrobił. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Lis 2016|, 2016 11:09
|
|
|
zależy jak mocno trzyma ta guma w podporze widocznie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Lis 2016|, 2016 11:45
|
|
|
dobra dobra nie dorabiac ideologii
[ Dodano: |12 Lis 2016|, 2016 11:46 ]
Krzyżak na Cardanie się na tyle odchyla, że spokojnie można pomanewrować i odchylić i zdjąć z flanszy. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |