$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Modulator podciśnienia w ASB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modulator podciśnienia w ASB
Autor Wiadomość
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |4 Mar 2008|, 2008 12:07   

buku napisał/a:
chodzi chyba o możliwości w przenoszeniu dużo większej mocy i związane z tym większe obciążenia
Przekładnie nie przenoszą mocy, tylko moment. Oczywiście, planetarka z 6 satelitami jest bardziej wytrzymala niz ta z czterema. Ale widzieliście rozebraną Automatic4LightDuty wewnątrz? Do cossika ma tam napisane 650Nm bodajże, ładne mi lekkie obciążenie :)
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
Ostatnio zmieniony przez Mysza |4 Mar 2008|, 2008 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |4 Mar 2008|, 2008 12:42   

Mam wrażenie, że 650Nm w A4LD, to ma wersja "heavyduty", której nikt normalny jeszcze nie widział (ta co ma 6 tarczek, tam gdzie Explo ma 5, a Scorpio 4), a typowe papiery i foldery podają te 650 jako maksimum zakresu dla tej rodziny skrzyń.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |4 Mar 2008|, 2008 15:34   

A Twoja od Explozji Boni, co miała napisane wewnątrz obudowy?
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Mar 2008|, 2008 15:44   

Cytat:
A Twoja od Explozji Boni, co miała napisane wewnątrz obudowy?
pewnie, że sprężyny połamane nieco ją kolą od wewnątrz :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 00:38   

Mysza, wewnątrz to nie czytałem, a metka z zewnątrz jest już nieczytelna ;) moim zdaniem korpus na pewno wytrzyma 650Nm i na pewno tak podają różne źródła dla tej rodziny, no ale jeśli najmocniejsza wersja 6 tarczkowa była 650Nm to Scorpio ma 2/3 tego, czyli jakieś 430Nm, i w to powiedzmy uwierzę, że jak były nowe to tyle wytrzymywały :P

Struna, nie ruszaj mojego bolącego wrzoda ;) bo nie jest z tą skrzynią tak jak być powinno, wczoraj zrzuciłem miskę w celach różnych no i na magnesie znalazłem kawałeczek sprężynki :? A i tak jeszcze raz będę zrzucał dół i płytę, w drobny mak, bo znalazłem być może praprzyczynę problemu. Z naciskiem na być może.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 09:50   

Boni napisał/a:
no ale jeśli najmocniejsza wersja 6 tarczkowa była 650Nm to Scorpio ma 2/3 tego,
kosiara przeciez 6 tarczek ma.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 17:45   

Nie rozbierałem A4LD od kosiarki, słyszałem że ma poczwórne planetarki, a nie tarczki. Najmocniejsza legendarna wersja A4LD ma po 6 tarczek w zaznaczonych miejscach, kosiarka tak ma?


A czemu nie wierzę w te 650Nm w bazowej wersji - wiadomo że kosiarka względnie łątwo zmiele skrzynię od zwykłego OHVa, a różnica jest jaka? Jak 220Nm do 180Nm czy coś koło tego? To gdzie tu mowa o 650Nm, jakby one miały 650Nm, to nie byłoby różnych wersji i byłyby w Scorpio niezniszczalne.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 18:19   

Boni napisał/a:
byłyby w Scorpio niezniszczalne.
eeee tam, wszystko ma swój koniec.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 18:33   

No dobra, ale pomielone skrzynie w cossie albo w "holownikach" (znaczy Scorpio z hakiem ciągające lawety i podobne) nie miały po 1mln km przebiegu, tylko tyle co inne, czyli 200-300tys. Idzie o to że z praktyki +-50Nm przy ok 200Nm robi naszym skrzyniom znaczącą różnicę, to gdzie tu w ogóle mowa o 650Nm, to jest moment średniej wielkości ciężarówki...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 18:51   

ale w sumie cóż te tarczki mają do tego jak one mają tylko zatrzymać kosz ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |5 Mar 2008|, 2008 18:58   

Heh ale rozmowa się wywiązała a mi chodziło o to czy uszczelki i filtr podejdą do mojej skrzyni . W sumie to widzę 2 wersje filtrów . jedna taka pozaokrąglana a druga to jakby połamany prstokąt . Pomijam wersje z długim smokiem dla wersji 4x4 .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |6 Mar 2008|, 2008 09:41   

Gufer, po prostu bierz taki sam filtr jak miałeś, i nie wyrzuć przypadkiem oringów ze starego, bo mogą być potrzebne.

Struna, nie rozumiem, właśnie od tego przy jakim momencie obrotowym sprzęgło jeszcze zatrzyma kosz, zależy moment obrotowy możliwy do przeniesienia przez skrzynię, bo powyżej będzie się ślizgać i palić; np. znając dokładne dane sprzęgła (powierzchnia, materiał, olej, siłą tłoka, itd) dokładnie wiadomo ile momentu przenosi każda tarczka czyli ile tarczek trzeba na ile Nm.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Mar 2008|, 2008 10:15   

Boni napisał/a:
właśnie od tego przy jakim momencie obrotowym sprzęgło jeszcze zatrzyma kosz, zależy moment obrotowy możliwy do przeniesienia przez skrzynię
z jednej strony moment a z drugiej obciążenie które powodują koła, jak obciążenie małe to chyba wtedy więcej przeniesie bez uślizgu - czy nie ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |6 Mar 2008|, 2008 10:42   

Przecież to to samo, jak podniesiesz tył Scorpio to jaki moment max osiągniesz przenoszony przez ASB, 10Nm? 20Nm? Tyle co opory wału i dyfra, itp, i masa wirująca kół, skoro da się w podniesionym kręcić za wał ręką, to nie jest więcej. Jak postawisz Scorpio na glebie, to zapewne moment ograniczy przyczepność opon, skoro Scorpio pali gumy. No ale jak rozmawiamy o prawdziwie max momencie na skrzyni, to rozmawiamy o podpięciu lawety z dwoma samochodami i ruszaniem bez utraty przyczepności itp, albo wprost o zablokowaniu wału jakąś rurą ;) i sprawdzeniu czy i kiedy ASB się uśliźnie, czy raczej zgasi silnik. No i ja np. mam wrażenie że nawet zwykły silnik 2.9 z momentem max poniżej 200Nm spowoduje poślizg ASB, a nie zgaśnie, czyli ta (ok, nieco zużyta ;) ) ASB nie przenosi pewnie i trwale 200Nm, a co dopiero 650Nm.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |6 Mar 2008|, 2008 10:49   

Myślę, ze zbudowana jest ze sporym zapasem, a te 650 Nm to jest granica przy której uślizguje się sprzęgło/urywa wałek/pęka obudowa czy co tam innego. Chwilowo chyba moze wystąpić zwiększony moment. Np. udarowo, gdy auto gwałtownie odzyskuje przyczepność np. zjeżdzając rozpędzonymi ślizgającymi kołami z lodu na suchy asfalt.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group