Sztywny hol |
Autor |
Wiadomość |
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Paź 2016|, 2016 14:54
|
|
|
Zapytaj sie Julka, bo ja wiem ze to podpiac sie da
A co do tamtego to zaczep najazdowy kosztuje troche a to po taniosci jest. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ford2fast
603911630
![UserW](templates/subSilver/images/ranks/rank_wladcapostow.gif)
![](http://i71.photobucket.com/albums/i154/audiofilkolmen/avat_zpsyrc0rm7b.jpg)
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 15:17
|
|
|
trzypion napisał/a: | aviator napisał/a: | Fajne toto, tylko boba sie nie pociągnie bo automat i pewnie wyrwie i połamie spod zderzaka... |
Odkręca się cztery śruby, wał wiesza na belce i holujesz ile chcesz. |
Tylko w trzypionowie
Reszta świata powstrzymuje się od takich głupich pomysłów
Zanim ponownie napiszesz coś tak bezgranicznie głupiego najpierw sprawdź to w prawdziwym świecie |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
trzypion
V6 Rulez!
![User10](templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](images/avatars/33898053458de0b2be2e15.jpg)
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:03
|
|
|
Zanim znowu zarzucisz komukolwiek, że pisze coś niemądrego, to uzasadnij, dlaczego to, co ktoś inny zaproponował, a nie zgadza się to z Twoim światopoglądem, jest niemądre.
Wyjaśnij zatem, dlaczego odkręcenie wału od dyfra i podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni (co w wypadku ASB jest problemem, bo skrzynia nie jest smarowana, a mechanizmy pracują) jest głupim pomysłem, tym bardziej, że jest to rozwiązanie zalecane w kilku manualach? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:19
|
|
|
trzypion napisał/a: | podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni | ok, skrzyni napędzał nie będzie, a co dalej ? bo sam wał nadal będzie się obracał, co może spowodować nieprzewidziane i drastyczne w skutkach efekty...
[ Dodano: |24 Paź 2016|, 2016 16:20 ]
to już prędzej w drugą stronę - odkręcić wał od dyfra, zabezpieczyć przed ewentualnym kontaktem z obracającą się flanszą dyfra i wtedy heja. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
trzypion
V6 Rulez!
![User10](templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](images/avatars/33898053458de0b2be2e15.jpg)
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:43
|
|
|
Struna napisał/a: | trzypion napisał/a: | podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni | ok, skrzyni napędzał nie będzie, a co dalej ? bo sam wał nadal będzie się obracał, co może spowodować nieprzewidziane i drastyczne w skutkach efekty...
|
Ekhm... Obracał? A co go niby bedzie obracało? Toz mówimy o holowaniu auta, któremu nie działa silnik.
Struna napisał/a: |
to już prędzej w drugą stronę - odkręcić wał od dyfra, zabezpieczyć przed ewentualnym kontaktem z obracającą się flanszą dyfra i wtedy heja. |
Jurek, przepraszam, po której stronie wału są CZTERY śruby na flanszy i gdzie jest belka, do której proponowałem go podwiesić???? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:53
|
|
|
trzypion napisał/a: | gdzie jest belka | jaka belka ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
VIK
KR673YV
![Power User](templates/subSilver/images/ranks/z_119.gif)
![](images/avatars/13046813595647174832141.jpg)
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 17:53
|
|
|
Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pablo19
Tropiciel
![Moderator](templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](images/avatars/11507522852e829792f62e.gif)
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 18:39
|
|
|
Ehh te nieporozumienia. Spokojnie, Panowie, każdemu zdarza się źle przeczytać
Romku, najpierw przeczytaj o co chodziło, a potem oceniaj, bo póki co wygląda na to, że zrobiłeś odwrotnie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
VIK
KR673YV
![Power User](templates/subSilver/images/ranks/z_119.gif)
![](images/avatars/13046813595647174832141.jpg)
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 18:43
|
|
|
Julek napisał/a: | Nie chce się specjalnie mądrzyć, ale moim zdaniem zastosowany zaczep kulowy jest niewłaściwy dla tego typu połączenia i nie wiem co w razie (odpukać!!!) awarii powie na to producent - firma Winterhoff.
Oczywiście, tak jak pisze sobie sprzedający - ten rodzaj odlewanego zaczepu kulowego jest homologowany do przyczepy o DMC nawet 3 tony, ale nie wspomina że jest to wartość uzyskiwana pod warunkiem zastosowania go do ruchomego suwadła urządzenia najazdowego. Z tego wynika m.in położenie śrub mocujących (blisko siebie - jedna pionowo, druga poziomo), bo nie przenoszą one bardzo dużych sił - przy hamowaniu robi to amortyzator urządzenia najazdowego. Tutaj mamy sztywną rurę, która nie odbiera żadnej siły i wszystko idzie w nieszczęsny zaczep, mocowany na dwie śrubki.
Reasumując -nie chciałbym mieć dwójki pasażerów na tylnej kanapie + gwałtownego hamowania + całego tego ustrojstwa u mnie w aucie, a uwierzcie że taki dyszelek potrafi przy dzwonie dotknąć dźwigni hamulca ręcznego. | Dlatego jeśli potraktujesz to jak holowanie, a nie jak ciągnięcie przczepy to np. prędkość dop. po miescie, 30km/h to nawet jakbyś gwałtownie hamował to strat w ludziach być nie powinno, nawet w sprzęcie niewielkie. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
trzypion
V6 Rulez!
![User10](templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](images/avatars/33898053458de0b2be2e15.jpg)
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 19:54
|
|
|
Struna napisał/a: | trzypion napisał/a: | gdzie jest belka | jaka belka ? |
Ta, co na niej dyfer wisi... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 10:16
|
|
|
to jak chcesz wał do belki zamocować ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Darek_Police
thesilent
![User8](templates/subSilver/images/ranks/80.gif)
![](images/avatars/3525039775f4d62d11e17e.jpg)
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 10:54
|
|
|
Struna napisał/a: | to jak chcesz wał do belki zamocować ? |
Na drut panie, na drut. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
VIK
KR673YV
![Power User](templates/subSilver/images/ranks/z_119.gif)
![](images/avatars/13046813595647174832141.jpg)
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:40
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Struna napisał/a: | to jak chcesz wał do belki zamocować ? |
Na drut panie, na drut. | abo sznurówka, jak bieda, albo z 10trytytek |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:58
|
|
|
aaa, zdrutować znaczy się no ok |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
trzypion
V6 Rulez!
![User10](templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](images/avatars/33898053458de0b2be2e15.jpg)
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:44
|
|
|
No przeciez to tylko na czas holowania. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|