$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Sztywny hol
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztywny hol
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |22 Paź 2016|, 2016 14:54   

Zapytaj sie Julka, bo ja wiem ze to podpiac sie da ;)

A co do tamtego to zaczep najazdowy kosztuje troche a to po taniosci jest.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 15:17   

trzypion napisał/a:
aviator napisał/a:
Fajne toto, tylko boba sie nie pociągnie bo automat i pewnie wyrwie i połamie spod zderzaka...

Odkręca się cztery śruby, wał wiesza na belce i holujesz ile chcesz.

Tylko w trzypionowie
Reszta świata powstrzymuje się od takich głupich pomysłów :)
Zanim ponownie napiszesz coś tak bezgranicznie głupiego najpierw sprawdź to w prawdziwym świecie :)
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:03   

Zanim znowu zarzucisz komukolwiek, że pisze coś niemądrego, to uzasadnij, dlaczego to, co ktoś inny zaproponował, a nie zgadza się to z Twoim światopoglądem, jest niemądre.
Wyjaśnij zatem, dlaczego odkręcenie wału od dyfra i podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni (co w wypadku ASB jest problemem, bo skrzynia nie jest smarowana, a mechanizmy pracują) jest głupim pomysłem, tym bardziej, że jest to rozwiązanie zalecane w kilku manualach?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:19   

trzypion napisał/a:
podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni
ok, skrzyni napędzał nie będzie, a co dalej ? bo sam wał nadal będzie się obracał, co może spowodować nieprzewidziane i drastyczne w skutkach efekty...

[ Dodano: |24 Paź 2016|, 2016 16:20 ]
to już prędzej w drugą stronę - odkręcić wał od dyfra, zabezpieczyć przed ewentualnym kontaktem z obracającą się flanszą dyfra i wtedy heja.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:43   

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
podwieszenie go pod belką tak, aby obroty kół nie napędząły skrzyni
ok, skrzyni napędzał nie będzie, a co dalej ? bo sam wał nadal będzie się obracał, co może spowodować nieprzewidziane i drastyczne w skutkach efekty...

Ekhm... Obracał? A co go niby bedzie obracało? Toz mówimy o holowaniu auta, któremu nie działa silnik.



Struna napisał/a:

to już prędzej w drugą stronę - odkręcić wał od dyfra, zabezpieczyć przed ewentualnym kontaktem z obracającą się flanszą dyfra i wtedy heja.


Jurek, przepraszam, po której stronie wału są CZTERY śruby na flanszy i gdzie jest belka, do której proponowałem go podwiesić????
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 16:53   

trzypion napisał/a:
gdzie jest belka
jaka belka ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 17:53   

Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 18:39   

Ehh te nieporozumienia. Spokojnie, Panowie, każdemu zdarza się źle przeczytać :)
Romku, najpierw przeczytaj o co chodziło, a potem oceniaj, bo póki co wygląda na to, że zrobiłeś odwrotnie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 18:43   

Julek napisał/a:
Nie chce się specjalnie mądrzyć, ale moim zdaniem zastosowany zaczep kulowy jest niewłaściwy dla tego typu połączenia i nie wiem co w razie (odpukać!!!) awarii powie na to producent - firma Winterhoff.
Oczywiście, tak jak pisze sobie sprzedający - ten rodzaj odlewanego zaczepu kulowego jest homologowany do przyczepy o DMC nawet 3 tony, ale nie wspomina że jest to wartość uzyskiwana pod warunkiem zastosowania go do ruchomego suwadła urządzenia najazdowego. Z tego wynika m.in położenie śrub mocujących (blisko siebie - jedna pionowo, druga poziomo), bo nie przenoszą one bardzo dużych sił - przy hamowaniu robi to amortyzator urządzenia najazdowego. Tutaj mamy sztywną rurę, która nie odbiera żadnej siły i wszystko idzie w nieszczęsny zaczep, mocowany na dwie śrubki.

Reasumując -nie chciałbym mieć dwójki pasażerów na tylnej kanapie + gwałtownego hamowania + całego tego ustrojstwa u mnie w aucie, a uwierzcie że taki dyszelek potrafi przy dzwonie dotknąć dźwigni hamulca ręcznego.
Dlatego jeśli potraktujesz to jak holowanie, a nie jak ciągnięcie przczepy to np. prędkość dop. po miescie, 30km/h to nawet jakbyś gwałtownie hamował to strat w ludziach być nie powinno, nawet w sprzęcie niewielkie.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Paź 2016|, 2016 19:54   

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
gdzie jest belka
jaka belka ?

Ta, co na niej dyfer wisi...
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 10:16   

to jak chcesz wał do belki zamocować ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 10:54   

Struna napisał/a:
to jak chcesz wał do belki zamocować ?


Na drut panie, na drut. ;)
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:40   

Darek_Police napisał/a:
Struna napisał/a:
to jak chcesz wał do belki zamocować ?


Na drut panie, na drut. ;)
abo sznurówka, jak bieda, albo z 10trytytek :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:58   

aaa, zdrutować znaczy się :) no ok :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:44   

No przeciez to tylko na czas holowania.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group