Troche prawdy o LPG ;) |
Autor |
Wiadomość |
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Mar 2005|, 2005 00:28
|
|
|
Cóż - temat nie nowy ...
Moja istalacja kosztowała 6500zł - wliczywszy koszty kredytu na który została kupiona (dodatkowe 300zł) - 10 rat po 650zł. Zwracała się w trakcie płacenia rat. Po 8 miesiącach zwróciła się całkowicie. Dziś mam dobrą holenderską instalację IV generacji (VIS Prince) i postrzegam swoje auto jako w miarę oszczędny samochód (13l gazu na 100km) a jedyny minus to że muszę tankować co 400km bo mam małą "butlę w koło".
Odpalam na benzynie a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnik niezauważalnie przełącza się na gaz. Przyspieszenie, elastyczność, komfort jazdy - identyczne. Mój silnik ma przejechane ok. 100-160 tys km (kto go tam wie dokładnie) i pewnie przejedzie jeszcze 200tys zanim będzie wymagał remontu. (do tego czasu buda zgnije)
Jakbym miał kupić i wybierać drugi raz wybrałbym benzyniaka z gazem zamiast dielsa. Po prostu ponad 300tys km przejechanych na gazie (dwa Passaty i Scorpio) daje do myślenia. Nawet wpadka z najtańszą z możliwych instalacją założoną do VW 1.8 (strzały, spadek mocy, duży dyskomfort) nie zmieniają tego zdania.
Głównym powodem dlaczego szukałem i kupiłem Cowortha było właśnie poszukiwanie auta, które po zagazowniu będzie miało doś mocy by normalnie jeździć - ale wychodząć z założenia że przesadna oszczędność nie popłaca, zainwestowałem w porządną instalację i wszystkim to powiem - warto.
Dla mnie gaz to idealne rozwiązanie - parę razy w miesiącu naginam do Brukseli, po drodze tankuję sobie gaz dwa razy w niemcowie i raz w holandii. Czasej jadę firmową lagunką czasem swoim i naprawdę wolę jechać Scorupą: bo taniej! i wygodniej. Przy takim przebiegu przekonywanie mnie bym jeździł na bezynie jest bezcelowe.
BC [2.9 24V 93'] |
|
|
|
|
Akowiec [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Mar 2005|, 2005 23:22
|
|
|
Ja z pytankiem do Leszcza. Jak wyglada cena gazu poza naszą zachodnia granicą i czy jest on tyz tak dostepny??Acha jaka masz butlę bo moja jest trochę mała i myslę o zmianie na większą. dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
behemot [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 05:49
|
|
|
Ja na gaz nie narzekam. Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, tankowanie gazu na stacjach gwarantujących jego jakość, drobna zmiana przerwy świec i można jeszcze obniżyć temperaturę cieczy chłodzącej silnik - schładzanie głowicy..., bo gaz wszak daje większą jej temperaturę. Dbanie o drożność nagrzewnicy, bo jak ona w szereg wpięta i przytka obieg płynu chłodzącego na moment, to on się punktowo przygotuje, zrobi pęcherz przy ścianie głowiczki a potem chlup zimny płyn go zepchnie a głowica nie lubi punktowego raz gorąco a raz zimno... |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 09:19
|
|
|
Dokładnie, prawidłowo założona i eksploatowana instalacja = 0 problemów. |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 11:52
|
|
|
behemot napisał/a: | Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, .. |
bardzo wazna rzecz, w sierce mialem zalozony powyzej poziomu plynu w zbiorniku wyrownawczym i musial gaziarz za jakis czas jak bylem madrzejszy - poprawiac dupek jeden...... |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:03
|
|
|
"Grunt , to prawidłowa jego instalacja z uwzględnieniem połozenia parownika w układzie chłodzenia, .." - takie rzeczy to gazownicy sami chyba wiedzą. Choć może sie mylę ... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:31
|
|
|
:D: no to łądny burak jak dał parownik powyżej zbiornika - to się przecież nigdy nie odpowietrzało :D |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 12:50
|
|
|
HEHE - nie takie cuda widziałem Struna. Mój pierwszy samochód na gazie miał parownik w pozycji LEŻĄCEJ i mikser z rurki miedzianej do co. Za skur..syna nie chciał jeździć. Dopiero w miare nabierania wiedzy dowiedziałem się co i jak i ponaprawiałem to. Inna rzecz że miałem instalke białoruska - jedna z pierwszych jakie sie pokazały, a z nia to sie różne cuda działy. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:32
|
|
|
HA - żebyś widział moja instalkę w renówie 18 Tam był 2.0 silnik na gaźniku WEBER-a ale gaźnik jak wiadro z miolionem rurek podciśnienowych pompek i innych wynalazków - jednym słowem kosmos. I buraki nie mogły miksera chyba dostać jak montowali to w pokrywie dziury nawiercili i na glucie przykleili rurki wpustowe do gazu potem sobei to ładnie przerobilem - dospawałem kształtki - skręciłem i uszczelniłem i chodziło - a wcześniej to kilo lewego powietrza łykał - no ale się wtedy o gazie naumiałem mnóstwo - większość instalki przerobiłem |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 13:36
|
|
|
Człowiek uczy sie na błędach, choc tak naprawde to dopiero w tym aucie mam instalke założoną zgodnie ze sztuka. Choc i tak parownik wpieli równolegle i dopiero sam go będę przepinał w szereg. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 15:57
|
|
|
ja juz kilka przerabiałem w skorupach na szereg - to świetne rozwiązanie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Staszek [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 21:08
|
|
|
Jak wyglada cena gazu poza naszą zachodnia granicą i czy jest on tyz tak dostepny??
Nie chcę wprowadzać w błąd ale wydaje mi się że widziałem cenę 0,57 euro,
a stacji jest już dużo. |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 22:37
|
|
|
niemcy 0,55 Euro, czechy 0,50 Euro. To ceny z ostatnich 3 dni |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 23:14
|
|
|
W niemczech gaz na stacjach to rzadkość - generalnie na stacjach przy autostradach gazu nie ma, ale po zjechaniu można znaleźć. |
|
|
|
|
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 11:56
|
|
|
Potwierdzam spostrzeżenia przedmówcy, mam takie same doświadczenia z gazem na trasie w Niemczech. Zawsze jak jade przez Niemcy tankuje duzoooo gazu po polskiej stronie , no i pełny bak benzyny - chociaż ceny zaczynaja sie wyrównywać. |
|
|
|
|
|