$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Sterowanie radiem w kierownicy...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie radiem w kierownicy...
Autor Wiadomość
Khazar 


Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 00:59   

Podepnę się z tematem.

W moim wielorybie jest ten przełacznik przy kierownicy, idzie od niego wiązka bodajże 6 przewodów, ogólnie w kolorze czarnym i czerwonym. To jest spięte pod kierownicą w jedną dużą wiązkę, ale potem odchodzą od niej przewody, najprawdopodobniej te właśnie i idą do prostokątnego modułu, który znajduje się gdzieś z grubsza nad kolanami. Czy to jest ten RIM o którym była tu mowa ? Wydaje mi się że wychodzi od niego jakaś grubsza wiązka przewodów, zdaje się że poprzez prostokątną szeroką wtyczkę.

Od strony radia wiązka ma 7 pinową wtyczkę zasilającą, 8 pinową głośnikową, 2 wtyczki 2 pinowe, kabel antenowy, dwa kable z grubszymi końcówkami najprawdopodobniej do wzmacniacza.

Czy te dwie podwójne wtyczki to sterowanie radiem z kierownicy ? Jeśli tak to czy żeby połączyć to z radiem sound 7000 rds , takim z pokrętłem (tam poza tymi wtyczkami 7 i 8 pinowymi jest jeszcze jedna 6 pinowa, nie wiem czy na zmieniarke czy na sterowanie), muszę wymienić RIMa czy wystarczy coś z kablami pomodzić ? Czy to wogóle będzie działało ?
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 02:26   

Khazar napisał/a:
Czy to jest ten RIM o którym była tu mowa ?

wygląda tak http://tvi.republika.pl/scorpio/rim3.jpg jest jeszcze o symbolu 95GB-18A810-BC
roznia się bo sa rozne radia

http://elektron.pol.lubli...ble/oemford.htm
_________________
SCORPIO 2.0 16V
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 08:40   

u ciebie było wąskie radio :)
jak dobrze czaję
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 11:58   

Khazar napisał/a:
muszę wymienić RIMa czy wystarczy coś z kablami pomodzić ? Czy to wogóle będzie działało ?

Wymiana samego rima nic ci nie da. Radio duże i małe ze wzmacniaczem ma to inaczej rozwiązane (sterowanie)
Najprościej by ci było poszukać na forum rozrysowanej wtyczki rima i podłączenie tego na nowo do 7000.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Khazar 


Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 12:37   

Cytat:
Najprościej by ci było poszukać na forum rozrysowanej wtyczki rima i podłączenie tego na nowo do 7000


Czyli w takim razie potrzebowałbym wtyczki do radia, a ta od RIMa będzie można wykorzystać ? Kable które wychodzą z rima idą tylko do radia ? To jest cała wiązka z tamtąd idzie czy to się łączy dopiero gdzieś indziej ?
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 13:47   

Z rima (z jego wtyczki) kable nie idą tylko do radia. Do samego radia idą z tego co pamiętam 3 (albo 2 ) kabelki. Reszta jest do dżojstika (wszystkie są czarno - czerowne). Do tego dochodzi zasilanie rima, masa i czujnik VSS (który de facto możesz olać sobie) Ide do auta a tam mam na siedzeniu wyciętą cała instalację sterowania radiem z kierownicy. Chcesz zadzwoń za jakieś 2- min : 660 453 229 to ci dokładnie powiem co i jak jeżeli chodzi o duże radio
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Khazar 


Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |7 Sty 2015|, 2015 10:42   

Dzięki za pomoc i fotki Łukasz, wyjaśniłeś mi temat.
Niestety pojawił się nowy problem.
Dzisiaj rano próbowałem uruchomić samochód, ale okazało się że aku jest totalnie rozładowany.
Do tej pory resetowały się ustawienia radia za każdym razem gdy zgasiłem i ponownie uruchamiałem silnik. Kod zostawał, ale głośność itd się resetowała. W związku z tym połączyłem na stałe podtrzymanie z plusem ze stacyjki.
Czy zostawione przez dobę włączone radio (na 99 % je wyłączyłem) mogło by rozładować całkowicie akumulator, tak że nawet centralny nie drgnie, żadna lampka, kontrolka itd się nie świeci ?
Jak najpierw sprawdzałem czy to zadziała przytykając przewód którym łączyłęm podtrzymanie z plusem ze stacyjki to wydawło mi się że słyszałem cyknięcie gdzieś spod podłokietnika. Czyżbym miał coś jeszcze podpięte pod wiązkę od radia ? Jak to sprawdzić i pod które przewody musiało by to być podpięte żeby były takie objawy ?
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |7 Sty 2015|, 2015 10:52   

tak, mogło rozładować. Druga sprawa, że reset radia też mógł świadczyć o problemach z aku już wcześniej, a ty zamiast usunąć usterkę, tylko ją zapudrowałeś ....
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Khazar 


Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |7 Sty 2015|, 2015 10:57   

Ale tak całkowicie, że nawet żadna kontrolka nie mrugnie ?
Z akumulatorem nie miałem żadnych problemów, zawsze palił jak trzeba, nawet po dłuższych przerwach w użytkowaniu.
Z tym radiem to mało prawdopodobne żebym je zostawił, ale to jest do sprawdzenia, jak wrócę do domu to zobacze czy jest on czy off i będę wiedział. Obawiam się jednak że pod radio jest podpięte jeszcze coś co bierze prąd a wcześniej nie brało :(
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |7 Sty 2015|, 2015 12:08   

A tak ogólnie, to jakie radio masz?
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Khazar 


Auto: '95 2,9 BOB, sedan +LPG
Dołączył: 09 Sie 2013
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |7 Sty 2015|, 2015 14:01   

7000 rds eon, z pokrętłem. Fabrycznie było jakieś wąskie, potem było zmienione na jakieś na kostkę ISO, jakiś czas temu przywróciłem fordowskie wtyczki, ale nie było problemów poza gubieniem ustawień o którym pisalem.

Co gdzie podłączyć szukałem miernikiem, najpierw przy wyjętym kluczyku znalazłem stały plus, potem po przekręceniu kluczyka znalazłem plus ze stacyjki, na koniec podświetlenie po włączeniu świateł. Jest jeszcze kilka niepodłączonych kabelków, być może plus ze stacyjki nie jest tym który pownien ? Wszystkie w każdym razie były w jednej wiązce i wcześniej działały ( z pół roku mniej więcej), nie zauważyłem żeby działąnie czegokolwiek było uzależnione od włączenia radia ..

[ Dodano: |7 Sty 2015|, 2015 19:33 ]
Radio było wyłączone, aku rozładowany do niecałych 8 v

[ Dodano: |9 Sty 2015|, 2015 09:32 ]
http://fotowrzut.pl/P1SEHOTGHK
Narysowałem uproszczony schemat zasilania radia.
a - kumulator
b - stacyjka jako włącznik
1 - masa na wtyczce podłączanej do radia
2 - 12 v ze stacyjki na wtyczce
3 - podtrzymanie na wtyczce

Po prawej dodałem punkt C w którym połączyłem 12 v ze stacyjki z podtrzymaniem żeby radio przestało gubić ustawienia przy odpalaniu silnika.

Gdyby w punkcie D było podłączone jakieś urządzenie to przed moją przeróbką działało by tylko po włączeniu stacyjki. Czy po mojej przeróbce zaczęło by działać przez cały czas, czy musiało by być podłączone za punktem C żeby był taki efekt ?

[ Dodano: |9 Sty 2015|, 2015 15:45 ]
Najprawdopodobniej prąd wyciągnęły grzane fotele. Wcześniej działały tylko po przekręceniu kluczyka więc ich nie wyłączałem. Teraz sprawdzałem, działają bez względu na obecność kluczyka w stacyjce. Rano wstawiłem naładowany akumulator, 0 15:30 mierzyłem napięcie było 12,82 V, w międzyczasie było 4-5 krótkich odpaleń fury co dodatkowo powinno rozładować nieco aku, więc chyba prąd już nie znika.


Radio rozładowywało mi akumulator, tak że jak postało kilkanaście godzin to nie chciało już odpalać.
Po odłączeniu wiązki od radia problem zniknął. Odłączenie samego radia nie załatwiało tematu.
[URL=link]http://imgur.com/PoY0vgG[/URL]
Od czego są te kable ? Duża wtyczka z czarną osłoną to zapewne główna wiązka zasilanie itd, duża z białą osłoną to pewnie głośnik, a te 2 pozostałe ?
Gdzie mogę znaleźć schematy dzięki którym mógłbym prawidłowo poprowadzić kable na odcinku między radiem a tymi wtyczkami ?
Ostatnio zmieniony przez Khazar |30 Mar 2015|, 2015 15:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |11 Cze 2015|, 2015 22:56   

Odgrzeję....
Z ciekawości czy da radę podłączyć oryginalnego pilota do mk2 do radia 2007 bez sterowania zmieniarką CD?
Mam dwa radia 2007 jedno z oczatego ze sterowaniem zmieniarką i pod nim pilot działa ale nie działa sterownik od zmieniarki 2050, a drugie 2007 jest z zestawu audio mk2 i pilot nie działa pod nim.
Oba radia mają wejście na tą dodatkową 3 żółta wtyczkę a wszystkie piny w tym gnieździe są osadzone
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Cze 2015|, 2015 18:24   

lukas2 napisał/a:
Odgrzeję....
Z ciekawości czy da radę podłączyć oryginalnego pilota do mk2 do radia 2007 bez sterowania zmieniarką CD?
Mam dwa radia 2007 jedno z oczatego ze sterowaniem zmieniarką i pod nim pilot działa ale nie działa sterownik od zmieniarki 2050, a drugie 2007 jest z zestawu audio mk2 i pilot nie działa pod nim.
Oba radia mają wejście na tą dodatkową 3 żółta wtyczkę a wszystkie piny w tym gnieździe są osadzone


Było radio 2007 ze sterowaniem CD2040/2050, z którymi gadał fabryczny pilot. Spróbuję odnaleźć numerki takowego. Ewentualnie przegrzeb moje posty z przeszłości, na pewno o tym pisałem. :)
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
Ostatnio zmieniony przez Zysio |12 Cze 2015|, 2015 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |13 Cze 2015|, 2015 22:59   

Zysio i jak znalazłeś te numerki?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |14 Cze 2015|, 2015 08:59   

Ja mam takie coś




Tyl taki :



To będzie działać z wielorybowym pilotem? Czy z jakimkolwiek pilotem będzie działać?
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |14 Cze 2015|, 2015 09:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group