olej przekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 08:10 olej przekładniowy
|
|
|
cześć! słuchajcie, ile wchodzi oleju przekładniowego do dyfera i do skrzyni mt 75. bo zamierzam wymienić i nie wiem ile tego oleum kupić. aha i czy ktoś ma jakiś patent na ukręconą śrubę od spuszczania oleju z silnika?? bo jak kupiłem scorpiaka to ojciec pokazywał mi jak sie zmienia olej........................ i muszę jeździć teraz na odsysanie, ma ktoś jakis pomysł jak tę śróbę wykręcić?? |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 09:17
|
|
|
Są takie specjalne wykrętaki, coś jak śruba tylko z lewym gwintem .... A z tego co słyszałem raz w ASO Ford to olej w skrzyni jest ponoć na cały jej żywot - trochę mi się to dziwne wydaje no ale tak mówili w serwisie autoryzowanym forda |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
MarcinK [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 10:18
|
|
|
Przy niedawnej reperacji skrzyni dowiedzialem sie ze olej nalezy wymieniac co ok 60tys km.
Do calej skrzyni wchodzi bodaj 11 litrow, ale jezeli wymieniasz spuszczajac olej, to wlejesz nie wiecej niz 7 litrow, bo reszta zostaje w tzw. gruszce (czyli chyba module hydro-kinetycznym). |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 10:35
|
|
|
Autorowi postu chodziło raczej o skrzynie manualną MT75 - w automacie to koniecznie trzeba zmieniać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 12:18
|
|
|
Witam
Panowie ile litrów 11 chyba się ktroś pomylił ??? do manuala wchodzi 1,25 L a do dyfra gdzieś też koło tego. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 12:24
|
|
|
11 litrów to do automatu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 12:44
|
|
|
Hej
A to nie wiedziałem, że do automatu aż tyle wchodzi |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 16:15
|
|
|
dzięki chłopaki, a co do spuszczania oleju z silnika, to spróbuję kluczem do rur, jak zadziała to dam znać. czy tak gdzieć w sierpniu |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 16:53
|
|
|
11 litrów to chyba do automatu do mojego weszło tylko 1,5 litra a i kup orginalny olej FORDA kosztuje 49 zł za literek ale musi być orginał. OLEJ nazywa się MT75 ford transmision fluid. wcześniej nalałem innego i straciłem jedynkę i wsteczny po wymianie na orginał wszystko wróciło do normy |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 19:18
|
|
|
a do silnika też kupować oryginalny forda, czy mogę lać orlenowski półsyntetyk?? |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 20:30
|
|
|
ja przyspawałem (półautamatem)nakrętkę m 10 do korka i odkręciłem bez problemu |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lip 2004|, 2004 21:27
|
|
|
eee no co ty kosiarki szkoda hehe
olej rodzimej produkcjii to ja lałem jak na trasie silnik mi gubił olej i tak np wyjechałem z siedlec a to w dojlidach 170 km na CPN orlen musiałem kupić 2 litry bo się kontrolka właczała. czasem także śrubki smaruję i łańcuch w rowerzea do silnika to nieeeee
A co do skrzyni to kolega Tranzitem poleciał do włoch ale przed wyjazdem coś go tkneło żeby olej wymienić w skrzyni zmienić i naleli mu w skrzynkę Hipolu tranzit austrii nie zobaczył w czechach skrzynia się rozleciała podobno właśnie od oleju. Olej do skrzyni powinien być czerwony tak jak do AUTOMATU. Ja jak Pojechałem na wymianę Oleju to musiałem podpisać oświadczenie że wlewam olej na włsną odpowiedzialność (orginalny Olej oczywiście). Bo jeszcze kierownik serwisu mi pukał w głowę że to olej do automatu a tu trzeba wlać zwykły przekładniowy i że skrzynię zarżnę. Może tak powinno być że do Manuala trzeba wlać zwykły olej ale Ford jest Wyjątkiem ale pewnie nie tylko |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Lip 2004|, 2004 12:30
|
|
|
No jak już pewnie wielu doświadczyło - rzeczywistość niejednokrotnie różni sie od teorii książkowej. I tak np. Jak wymienialiśmy z Hryniakiem płyn we wspomaganiu to do jego 2.0 DOHC weszło ponad 0,75 litra a do mojej V6 zaledwie nieco ponad 0,5 - a tu kolega speedo z książki sugeruje, że powinno być na odwrót - i co wy na to |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Lip 2004|, 2004 09:04
|
|
|
Nie no nawet silnik odpaliłem i krętoliłem kierownicą w prawo i lewo - co miało wylecieć to wyleciało a potem weszło może 0,55 - sam się mocno zdziwiłem - ale cóż ile wlazło tyle wlazło i działa. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |15 Sie 2004|, 2004 08:15
|
|
|
No! tak jak mówiłem napisze jak sobie poradziłem z wykręcaniem tego ukręconego korka od spuszczania oleju. a więc tak: najpierw się oczywiście przejechałem, żeby był ciepły olej, następnie wziąłem klucz do rur, zacisnąłem i.......... i dupa, ani drgnie, potem przyszedł mój ojciec i też nic nie wskurał i kazał mi iść po WD-40, a sam wziął młot [1.5kg] i przecinak, i tak napier...niczał kilka razy w tą śrubę i odkręcił, i olej wraz z całym syfem spłynął do wiadra [i pójdzie do kuźni jako olej do hartowania], potem już wkręciłem nowy korek [10 zeta w sklepie forda], a że zapomniałem kupić uszczelkę to założyłem małego oringa [jakoś jeszcze nic nie zleciało], a jak to kogos interesuje, to do 2.0 DOHC wchodzi 4.3 litra oleum [razem z filtrem oczywiście]. to tyle |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
|