|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Usterka elektryki silnika? |
Autor |
Wiadomość |
kayman [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Paź 2004|, 2004 20:11 Usterka elektryki silnika?
|
|
|
Mam Scorpio 2.0 DOHC z 1994 roku. W czasie jazdy chyba gaśnie silnik, objawy są następujące:
- obrotomierz pokazuje 0 mimo że silnik się kręci - jest na biegu i na obrotach. Nie regauje na pedał gazu. Po chwili wszystko wraca do normy i auto jedzie normalnie. Jeśli silnik jest akurat na wolnych obrotach, gaśnie i przez jakiś czas nie daje się uruchomić. Po kilku startach, startuje i pracuje jakby mu nic nie bylo. Elektrycy konsultowani w tej sprawie podejrzewają czujnik obrotów na wale korbowym, ale jakby się zepsuł to powinien unieruchomić samochód na stałe. Pozdrowienia kayman |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Paź 2004|, 2004 23:09
|
|
|
więcej danych... masz gaz? i co znaczy ze gasnie ale na obrotach...? jak to doookładnie wyglada, w jakich warunkach. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |28 Paź 2004|, 2004 07:53
|
|
|
Czasem ten właśnie czujnik świruje w właśnie ten sposób. Sprawdź też jakie jest podłączenie do modułu płonowego - jeśli są zasyfione styki, to mozesz mieć ten sam efekt. |
|
|
|
|
kayman [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Paź 2004|, 2004 21:57 Więcej wiadomości
|
|
|
Witam ponownie. Tak, mam LPG. Od niedawna i po zalożeniu pierwszy raz pojawiły się te objawy. Odnośnie kręcenia silnika i gaśnięcia polega to na tym, że w czasie jazdy obroty silnika są na poziomie 2500, a obrotomierz pokazuje 0 i w tym momencie silnik nie reaguje na dodanie gazu. Sądzę więc że jeżeli jest jakieś powiązanie impulsu elektrycznego na obrotomierz z impulsem elektrycznym na cewkę zapłonową to pewnie gdzieś w tych okolicach muszę szukać usterki. Szukanie jest o tyle utrudnione że objawy zdarzają się co kilkaset kilometrów. A może to szczęście??? Pozdrowionka kayman
Ps a tak na marginesie ten silnik to ma 8 czy 16 zaworów? Pytanie może głupie, ale pytałem dwóch mechaników i mam dwie różne odpowiedzi. A z dwóch wałków w głowicy chyba nie musi wynikać 16v? |
|
|
|
|
maakee [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Paź 2004|, 2004 23:18
|
|
|
A napisz czy dzieje ci się to jak jedziesz na luzie czy normalnie na biegu. Jeżeli na luzie to może być to kwestia zmniejszenia ilości zasysanego przez filtr powietrza (wystarczy rure od filtru w drugą stronę odwrócić albo ją zdiąć całkiem), druga sprawa jeżeli dzieje ci sie to podczas jazdy i masz instalacje z prostym komputerem to może się zacinać silniczek krokowy od gazu (w jaki, stanie masz sondy lambda). |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Paź 2004|, 2004 14:05
|
|
|
No to by raczej ie miało wpływu na wskazanie obrotomierza - ale zerknij napołączenia z cewką zapłonowa bo chyba tam pobierany jest sygnał na obrotomierz. Tam tez podpina się elektrozawory gazowe - może jak podpinali to coś sknocili. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kayman [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Paź 2004|, 2004 18:55 Dalej o gasnącym silniku
|
|
|
Awaria następowała dotąd w czasie jazdy na 5 biegu i obrotach rzędu 2000-2500. Raczej nie wyglada to na awarię silnika krokowego instalacji gazowej, bowiem zdążylem przeżucić na benzynę. Nie było reakcji silnika. Po chwili i po powrocie na gaz silnik zaczął pracować normalnie. Ostatnio miałem ten przypadek ruszając. Ja mu gaz a on zgasł. Po kilkakrotnym startowaniu zapalił i do dzisiaj jeździ bez awarii. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |