['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
jaawor


Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 18:24 ['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów
|
|
|
Stojąc na skrzyżowaniu i zmieniając bieg z N na D zauważyłem, że lewarek zmiany biegów zaczął bardzo luźno 'latać'. Dojechałem na parking pod blokiem, nie zmieniając już biegów, zgasiłem silnik. I klops. Nie dało się wrzucić P, a co za tym idzie odpalić samochodu. Zdemontowałem podłokietnik oraz lewarek zmiany biegów, zobaczyłem coś takiego:
https://drive.google.com/file/d/1Q61-09i9fGQ86pnleNr7XuJHE9pdyavE/view?usp=sharing
Pytanie czy da się to naprawić pod blokiem? Czy konieczne jest zrzucanie skrzyni? Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? |
|
|
|
 |
ford2fast
603911630


Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 18:52
|
|
|
Napisz może jaki masz problem, fotka tego nie wyjaśnia |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
 |
Aro


Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |2 Lis 2023|, 2023 22:37
|
|
|
No widać, że Ci się rozpięło od skrzyni. Z ziemi raczej się tam nie wczołgasz, ale z jakiegoś kanału czy najazdu połączysz. Tylko nie pamiętam jak to było spięte, ale może tak jak od strony wajchy czyli na taką blaszkę - zawleczkę. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
 |
jaawor


Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 07:11
|
|
|
Tak dokładnie, się rozpieło Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.
Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N? |
|
|
|
 |
ford2fast
603911630


Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 17:24
|
|
|
jaawor napisał/a: | Tak dokładnie, się rozpieło Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.
Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N? |
Uda się to zrobić z ziemi
Jak podniesiesz wysoko na lewarku to uda się też podpiąć cięgło wybieraka
Zawleczka powinna być taka sama jak z 2 strony
Możesz na chwilę coś dorobić zanim kupisz nową
Powinna być do kupienia w ASO |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
 |
zibi8556
LKS 2U98


Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |3 Lis 2023|, 2023 21:33
|
|
|
A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191 |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
 |
jaawor


Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Lis 2023|, 2023 12:50
|
|
|
Problem rozwiązany. Co prawda na parkingu pod blokiem udało mi się jedynie z lewarka wrzucić N, wycofać samochód i zapiąć D, ale po dojechaniu na kanał reszta pracy poszła bezproblemowo. Dzięki wszystkim za wskazówki.
Przy okazji polecam wrzucić do bagażnika klucz 22 - idealny do zmiany biegów w automacie od spodu.
zibi8556 napisał/a: | A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191 |
Dziękuje za propozycja zrobienia zdjęcia, nie powinno być to już potrzebne
Co do pytanie po co wrzucać N na skrzyżowaniu. Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje |
|
|
|
 |
WieSiu

Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 09:49
|
|
|
jaawor napisał/a: | Dużo to nie kosztuje |
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni.
[ Dodano: |6 Lis 2023|, 2023 09:50 ]
zawsze możesz zaciągnąć ręczny jak masz sprawny i tak zostawić na D. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
 |
Aro


Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 16:27
|
|
|
WieSiu napisał/a: | właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni |
czyli że co, jak parkoczesz na jałowych a skrzynię masz na N czy P to jej szkodzi? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
 |
zibi8556
LKS 2U98


Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53 Dołączył: 06 Gru 2013 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: |6 Lis 2023|, 2023 23:09
|
|
|
jaawor napisał/a: | Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje |
Z oślepianiem to masz rację, ale jak już to wrzucam P
WieSiu napisał/a: | jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni. |
Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem. |
_________________ Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać.... |
|
|
|
 |
jaawor


Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Lis 2023|, 2023 22:11
|
|
|
WieSiu napisał/a: | jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni. |
Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem.[/quote]
To moje pierwsze, własne, auto z automatem. Być może faktycznie lepszym rozwiązaniem jest wrzucenie 'P' lub zaciągnięcie ręcznego. Praktykuje metodę z 'N' ze względu na bliską odległość od 'D'
Może ktoś ma wiedzę jak to właściwie jest, co jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego. |
|
|
|
 |
Adam_2000


Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Lis 2023|, 2023 21:05
|
|
|
Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
 |
Aro


Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |9 Lis 2023|, 2023 23:49
|
|
|
Amen |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
 |
jaawor


Auto: '96 2.3 sedan, manual + LPG
Dołączył: 14 Maj 2012 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Lis 2023|, 2023 15:07
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem |
Nie zgodzę się z takim podejściem, ale je rozumiem i toleruję. |
|
|
|
 |
bingo
PO 656 EY


Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 113 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Lis 2023|, 2023 20:38
|
|
|
Różnica między N a P jest tylko taka, że na P jest dodatkowo blokada zębatki na wyjściu wału. Zarówno na N, jak o P żadna przekładnia i koszyk nie są pod ciśnieniem i olej skrzyni się nie grzeje tak, jak przy D lub R. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
 |
|