$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 12V falowanie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 12V falowanie
Autor Wiadomość
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |1 Lip 2022|, 2022 18:35   2.9 12V falowanie

Temat dotyczy wozu kolegi.
2.9 12V potężne falowanie obrotów po zapięciu D.
Tam idą jakieś podciśnienia do skrzyni?
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |1 Lip 2022|, 2022 18:43   

Gruber, idą , ale za nim rozbierzecie pół skrzyni sprawdź układ zapłonowy i podciśnienia na silniku , w moim ŚP Czerwonym 2.9 notorycznie wypadało podciśnienie od odmy i różne cyrki się działy, wymieniłem uszczelkę i problem się rozwiązał

[ Dodano: |1 Lip 2022|, 2022 19:46 ]
Może układ zapłonowy już by warto przejrzeć też , skoro to się dzieje pod obciążeniem , na P jest spoko , trzyma obroty , nie gaśnie ?
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |1 Lip 2022|, 2022 19:56   

Na P jest spoko. W zapłonie wszystko nowe. Nawet ebj nowy helli. Zajrzę do tego co idzie do skrzyni.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Lip 2022|, 2022 13:13   

Stawiam na sterowanie zapłonem - niech sprawdzi, co się dzieje w trybie serwisowym. Jeśli będzie wtedy trzymał twardo obroty - będziesz w domu.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |3 Lip 2022|, 2022 05:22   

Tak się zrobi, a dalej zobaczymy.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Lip 2022|, 2022 16:48   

Do skrzyni idzie podciśnienie, które co najwyżej może wysysać oleum ze skrzyni do silnika, ale wtedy w dolocie się to objawi ;) i tam bym nie szukał.
Na D silnik już ma obciążenie i wtedy komputer zaczyna walczyć ze spadkiem obrotów.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |5 Lip 2022|, 2022 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lip 2022|, 2022 23:00   

A skoro idzie podciśnienie, to jest ono z "silnika", więc jak jest "dziurawe", to może sporo namieszać - right ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Lip 2022|, 2022 07:11   

right Mr. tylko czy wtedy na P obroty samoistnie nie szły by w górę?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Lip 2022|, 2022 14:41   

Nie pamiętam już dokładnie roli tego podciśnienia, ale to coś ze stertowaniem było - a na P co co ma niby sterować ? ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |7 Lip 2022|, 2022 17:29   

Modulator ciśnienia sterowany z dolotu przeciąga zmianę biegów przy dynamiczniejszej jeździe. Tak mię się zdaje. Jak membranka jest dziurawa/nieszczelna to oprócz tego, że silnik wysysa olej ze skrzyni i świruje, to niema też OD.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Lip 2022|, 2022 07:42   

Łatwo to zweryfikować zaglądając do przepustnic ;)

[ Dodano: |8 Lip 2022|, 2022 08:43 ]
Struna napisał/a:
Nie pamiętam już dokładnie roli tego podciśnienia, ale to coś ze stertowaniem było - a na P co co ma niby sterować ? ;)

Na D silnik zaczyna pompować skrzynię, spadają obroty i komp zaczyna działać EBJotem :)
Nie pisałem o sterowaniu na P Mr. :P , ale jeśli podejrzewasz dziurawy wężyk to zasugerowałem, że wtedy na P przez tę dziurkę obroty by poszły w górę. Ja tak miałem przy dziurawym od MAPa.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |8 Lip 2022|, 2022 07:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group