$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Kasowanie błędów ABS/TCS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kasowanie błędów ABS/TCS
Autor Wiadomość
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 10:17   Kasowanie błędów ABS/TCS

Wraz z wiązką podłużnicy regenerowałem kompletnie również wiązkę ABS.

Po tej operacji ABS owszem działa (miałem okazję dzisiaj się o tym przekonać), ale cały czas świeci mi się kontrolka TCSa na zegarach (kontrolka ABS gaśnie), a forScan pokazuje błędy i twierdzi, że trzeba jakąś magię deszczy odczynić, żeby je skasować.

Podpowiedzcie proszę co muszę zrobić, żeby pozbyć (zresetować) te błędy ? tylko ASO ?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 12:22   

A jakie błędy pokazuje ? Może masz siłownik od TCS zakleszczony.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 12:38   

Pokazuje błędy przednich czujników czujników (nie mam ich kodów pod ręką) - i to są te czujniki, których kable wymieniałem. Zrobiłem je zgodnie ze sztuką - skręcona każda para ze sobą.

ABS działa i z tym nie ma problemu.

Forscan pokazuje komunikat, że są to błędy permanentne (nie znikną po odłączeniu zasilania jak błędy ECU) i z jego pomocą nie można ich skasować (dokładnej treści błędu nie mam teraz przed oczami, ale taki był sens).
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Maj 2021|, 2021 20:32   

toyman, coś tu nie pasuje, TCS i ABS to ten sam komp. Jeżeli nie działa TCS a ABS normalnie to problem nie leży w czujnikach kół tylko gdzie indziej. Napisz co konkretnie pokazuje forscan. A generalnie forscanem skasujesz wszystkie błędy w scorpio o ile ich przyczyna została naprawiona. W tym module TCS masz silniczek (komp mierzy oporność) i czujnik położenia.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |11 Maj 2021|, 2021 11:53   

Faktycznie. Masz rację. Można skasować kody błędów ABSu forscanem. Musi źle zrozumiałem treść angielskojęzycznego komunikatu.

Na tą chwilę (zanim skasowałem) - moduł ABS nie zgłaszał żadnych błędów poza: C1267 - wewnętrzna usterka ECU (Funkcje ABS czasowo odłączone). Czyli błędy związane z czujnikami zniknęły same.

Po wyczyszczeniu błędów moduł ABS nie zgłasza żadnych błędów - ale kontrolka TCS świeci się nadal.

Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Maj 2021|, 2021 12:35   

Chyba miałeś to samo w kosie z siłownikiem TCS - był zapieczony mechanizm.
Tu pewnie będzie podobnie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |11 Maj 2021|, 2021 12:54   

Chodzi o ten mechanizm przy lampie, który również steruje tempomatem ?

[ Dodano: |11 Maj 2021|, 2021 13:55 ]
Czy to może mieć wpływ na błędy związane z TPCem, które widzi i wywala PCM ?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |11 Maj 2021|, 2021 16:51   

Była kiedyś taka rozpiska na forum, sprawdzić wartości czujników, wszystkie zasilania i masy na wtyczce modulatora, jak są ok to wymienić modulator na sprawny, co graniczy z cudem żeby jeszcze trafić na sprawny.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Maj 2021|, 2021 19:25   

toyman napisał/a:
Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku.

Jeżeli dobrze pamiętam to jest to powiązane, a przypadkiem tempomat działa?
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |12 Maj 2021|, 2021 09:14   

Gaiger napisał/a:
toyman napisał/a:
Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku.

Jeżeli dobrze pamiętam to jest to powiązane, a przypadkiem tempomat działa?
Ogólnie rzecz biorąc działa. W miarę płynnie utrzymuje zadaną prędkość i reaguje na sprzęgło, hamulec i wyrzucenie biegu (bez sprzęgła).

Natomiast - rzeczywiście zmagam się z taką przypadłością, że komputer tak jakby z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału, a kiedy już to zrobi - potrafi szarpnąć. Sądziłem, że to kwestia samego czujnika przepustnicy (PCM wywala bład P0122, a OBD-II bład P0122-C - oba wskazują na TPSa). Kupiłem nowy ... jak się okazało od 2.3 (sprzedawca zarzekał się, że tak ma w katalogu - 2.0-2.3 - no nie. Działają w przeciwne strony), a potem kupiłem całą, używaną przepustnicę.

W międzyczasie kupiłem nowe aku boscha S5 i zrobiłem regenerację alternatora (komutator i szczotki były nietknięte od nowości i wytarte znacząco) - myślałem, że może komp dostaje świra bo napięcia potrafiły skakać - szczególnie po rozruchu. Niby palił z półobrotu ale widać i czuć było, że dopiero po chwili, jak altek podładuje utratę soku w aku (miałem centrę wyjętą z Foki TDCI, gdzie nie dawała już rady).

Koniec końców kupiłem drugą kompletną przepustnicę i w pewnym sensie sytuacja się uspokoiła, bo teraz można w miarę gładko przyspieszać i zmieniać biegi, a obrotu nie spadają po odpuszczeniu gazu do poziomu 250, tylko do ok 750 i szybciutko wskakują na ok 850-900 (nie ma wrażenia, że silnik za chwilę się udusi).

Zastanawia mnie tylko - linka gazu biegnie bezpośrednio od pedału do przepustnicy, a druga linka biegnie od siłownika/sterownika tempomatu do przepustnicy.

Nie mam też tak jak w kosie osobnego przełącznika TCS na obudowie podłokcia - choć tutaj nie mam pewności czy ktoś podłokcia nie dołożył - jak to rozbierałem ... miałem wrażenie, że brakuje punktów mocowania, a ręczny nie schodzi idealnie dołu i po spuszczeniu odstaje odrobinę. Na tyle, żeby kontrolka ręcznego cały czas się świeciła.

Wracając. Czy ten mechanizm da się rozebrać ? Wydaje mi się, że jak miałem problem w kosie to nie kupowałem "nowego", tylko rozbierałem i czyściłem/smarowałem. Struna chyba pamięta lepiej ode mnie.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Maj 2021|, 2021 12:21   

Da się rozebrać, wyczyścić, przesmarować.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |12 Maj 2021|, 2021 21:51   

Linka gazu nie biegnie w mk3 od pedału do przepustnicy bezpośrednio, tylko od pedału do siłowniką za lewą lampą, a z niego linka idzie do przelustnicy

[ Dodano: |12 Maj 2021|, 2021 22:53 ]
Tak w mk3 2,3 miałem. Tempomatu nie było na początku pojawił sie później.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
toyman 


Auto: różne Fordy
Dołączył: 22 Sie 2016
Skąd: Łańcut
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 07:52   

[quote="lukas2"]Linka gazu nie biegnie w mk3 od pedału do przepustnicy bezpośrednio, tylko od pedału do siłowniką za lewą lampą, a z niego linka idzie do przelustnicy

[ Dodano: |12 Maj 2021|, 2021 22:53 ]
U mnie idzie bezpośrednio.

Może u mnie nie ma TCSa po prostu.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 08:06   

toyman napisał/a:
Może u mnie nie ma TCSa po prostu.

Może tak być że go nie ma. U mnie pedał gazu nie szedł bezpośrednio do przepustnicy tak jak pisałem wyżej
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |13 Maj 2021|, 2021 09:36   

Istnienie TCS zależy od rodzaju zamontowanego modułu ABS
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group