$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ciepło/Zimno
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciepło/Zimno
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 00:43   

wiatraki się odpalają jak chłodnica juz nie wyrabia, mi w scorpio żeby wentyle się odpaliły to musi zostać pobutowany dobrze i potem postać na wolnych dosyć długo.

Wiązke podłużnicy masz zrobioną? przekaźnik zielony on wentyli za lampą pasażera przednia, podmieniałeś?
Masz elma aby zobaczyć temp na kompie płynu?

Temat z termostatem ogarnięty? bo jak auto się niedogrzewa to cudów nie ma. Jak odpalisz auto od zimnego trzymaj wąż górny który idzie od termostatu, jak będzie się stopniowo nagrzewał to puszcza termostat.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 02:23   

Wystarczy zdjąć wtyczkę z ECT i wentyle odpalają niezależnie od temperatury silnika, czyli jeśli masz uwalone ECT albo okablowanie od niego to wentyle będą chodzić zaraz po odpaleniu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 19:39   

Co to ETC i gdzie tego szukać?
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 22:04   

endżine kulant temperatur :D

temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Sty 2020|, 2020 23:20   

w 2.3 to chyba jakoś w okolicy obudowy termostatu jest
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 11:17   

gt500 napisał/a:
endżine kulant temperatur :D

temperatura płynu chłodzącego na kompa. No albo kabelki albo czujnik.


Oba czujniki w okolicach termostatu wymieniałem wraz z pierwszą wymianą termostatu....

[ Dodano: |7 Sty 2020|, 2020 11:19 ]
Sprawdze w weekend kabelki i zrobie próbę z odpiętym czujnikiem - czy jest róznica w zachowaniu wentylatorów.
_________________
Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA

Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 13:47   

Komp jak "nie widzi" czujnika ECT to właśnie odpala wentyle niezależnie od tego czy silnik ciepły, czy zimny - taki rodzaj zabezpieczenia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |7 Sty 2020|, 2020 22:01   

umnie przed wymianą kabelkowni, temp pokazywało na kompie, ale wentyle jechały cały czas.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Sty 2020|, 2020 10:39   

Mogą jeszcze jechać od klimy, ale nie wszystko na raz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |11 Sty 2020|, 2020 15:51   

Klima nie, ECT jak najbardziej. wygląda na wiązkę lub czujnik. Stawiam na wiązkę. Jak nie zagrzejesz silnika, to nie będzie sprawnego ogrzewania. Dodatkowo może być kwestia przytkanej nagrzewnicy, co powoduje mniej płynu w układzie. Reduktor swoje 3 grosze dożuci. Sprawny termostat trochę poprawia sytuację, bo mimo intensywnego chłodzenia chłodnicy, mało płynu przez nią idzie. Najprostszy sposób na dzisiaj - jeśli korzystasz na krótkich trasach, karton przed chłodnicę. Najlepiej w trzech częściach. W zależności od temp. płynu odpowiednio wyciągasz.

[ Dodano: |11 Sty 2020|, 2020 15:53 ]
a co do odpowietrzania - jak jest problem, prawe przednie koło na krawężnik, otwarty zbiorniczek i grzejemy gada. W tej pozycji zawsze sie odpowietrzy bardzo szybko.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |29 Sty 2020|, 2020 23:37   

jeżeli termostat ma walnięty i wali płyn cały czas na pełen obieg to fakt kartony pomogą , chociaz lepiej wymienić termostat.

Na inne czary najlepszym rozwiązaniem jest naprawa problemów. Wentyle pracujące cały czas to już wystarczający powód :) w tym przypadku kartony nic nie pomogą :D

Do naprawy tego wystarczy kabelek zwykły elm za 60 zł i forscan, jak czujnik temp pokazuje dobrze na kompa , to wiadomo że wiązka kwiczy do przekaznika.

Jak czujnik pokazuje bzdury na 2 czujnikach to wiadomo że wiązka kwiczy

nie ma co koła wymysląc na nowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group