$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay
Autor Wiadomość
PanzerMamba 


Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:13   Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay

Cześć.
Walczę z tematem już chyba ze dwa lata... Może dzięki wam uda się rozwiązać problem.

Silnik 2.9 efi 12v (kod BRD), spięty z automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście zestaw nie był fabrycznie w samochodzie, w którym jest :)
Problem, wygląda tak:
1. Auto odpala na wszystkich pozycjach sziftera.
2. Po odpaleniu na P i zmianie na R lub D - silnik gaśnie.

Wtyczka przy skrzyni biegów na trzy przewody, z czego tylko dwa są podłączone, jeden jest luźny (biało brązowy). Światła wstecznie działają.

Prawdopodobnie nie ma w ogóle podłączonego układu "start inhibit relay". Jak to zbudować, aby silnik podtrzymywał obroty podczas zmiany z P na R/D?. Lub przekaźnik gdzieś sobie luźno dynda. Jak on powinien wyglądać? Dysponuje ktoś może zdjęciem?
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:23   

ad.1 - Powinien odpalać WYŁĄCZNIE na P lub N,
ad.2 - Obciążenie powinien wyrównywać EBJ. Natomiast jeśli jakiś kabel Ci luźno wisi, i jest to tylko jeden przewód, to zbadaj gdzie powinien się znajdować. Włóż, zaobserwuj czy objawy z pkt.1/ 2 zniknęły.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
PanzerMamba 


Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:27   

Co to jest EBJ?

Wiem, że jak odpala na wszystkich pozycja to coś tu jest nie tak :D

Z luźnym kablem jest tak, że no wychodzi z wtyczki od strony skrzyni biegów, ma 20 cm i się kończy. Nie ma go gdzie wpiąć :D

To jest ford capri mk1 z 2.9 ze scoprio. Chodzi mi o to, że ktoś po prostu nie zrobił układu start inhibit relay i poprzestał tylko na światłach cofania :) Resztę trzeba stworzyć lub poszukać. Pytanie jak stworzyć, albo jak wygląda ten przekaźnik...
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:32   

EBJ - elektrozawór biegu jałowego, jak to mówią niektórzy silniczek krokowy :)
PanzerMamba napisał/a:
Nie ma go gdzie wpiąć
skoro jest, to mus żeby gdzieś pasował :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 21:34   

Po pierwsze - jaka skrzynia? Po drugie - jaki komputer do silnika (częśc funkcjonalności zazwyczaj jest w EEC). Przewód do przekaźnika powinien wychodzić z pinu nr. 3 - spraw ten luźny przewód czy ma zwarcie do masy na pozycjach P i N. Jesli tak, to dołożyc przekaźnij do stacyjki, cewka między ten przewód, a przewód od stacyjki do rozrusznika, a przewód do rozrusznika na styk przekaźnika, drugi styk do plusa po stacyjce.
Jesli Ci silnik gaśnie po zapięciu biegu, to pradopodobnie nie działa Ci EBJ - może być do czyszczenia, może byc do wymiany, może miec uwalone sterowanie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:40   

zacznijmy od tego czy wiazke masz od 2.9 w automacie czy manualu?,no i sprawdz komputer silnika ,po numerze na capri.pl czy masz od manuala czy od automatu
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:48   

Ale akurat komp czy manual, czy nie, na gasnięcie wpływu wielkiego nie ma. Patrze własnie na schemat od MK1 i EEC nie dostaje w żaden sposób informacji, że skrzynia zapięła jakis bieg.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:54   

nie wiemy jaki ma komputer zmk1,mk2 czy mk3.ani z czego ma wzieta wiazke
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
PanzerMamba 


Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 01:54   

Silnik ze scorpio mk1, na ecc IV, wiązka też ze scorpio jedynki, skrzynia C3 z granady 2.8i, sterowana wyłącznie podciśnieniem z dolotu, oraz tą wtyczką pozycjonera.

Wydawało mi się, że w ecc iv pin 30 odpowiada za sterowanie rozruchem w zależności od tego jaka jest pozycja sziftera.

Jeżeli faktycznie silnik nie dostaje żadnej informacji od ecc o podbiciu obrotów po wrzuceniu na R lub D to oby to był ebj....
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 04:29   

Tam był jeden kabelek nie pamiętam jaki który po zejściu z p podnosił obroty
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 08:41   

Przy C3 to nie ma szans dostać, co więcej, EEC nie ma czym sterować skrzyni. Kuknij na manual do granady, zobacz na schematy jak realizowany jest cut-off rozrusznika i zrób podobnie: http://trzypion.oldfield....nes_Granada.pdf

[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 08:44 ]
A dokładniej - jest tutaj: http://trzypion.oldfield..../Haynes_312.tif
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
PanzerMamba 


Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 12:57   

No to jednak da się wykorzystać wtyczkę od C3 do podbijania obrotów przy zmianie P R D.

Przy okazji na szybko przewertowałem tematy o silniczku krokowym. I mam dwa pytania:
Czy to nie jest tak, że on działa zawsze niezależnie? To znaczy, jeśli silnikowy spadną obroty to on je podbija samoczynnie?
Czy na wolne obroty, za pośrednictwem MAP sensora ma wpływ zapłon (ustawienie aparatu zapłonowego)?
Czyli analogicznie idąc dalej, winny może być też wadliwy map sensor...? Zgadza się?
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:11   

Może być, w manualu łatwiej go wykluczyć, a w automacie mógłby sprawiać zgaszenie silnika.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 16:12   

Silniczek krokowy nie działa w ogóle, z tego powodu, że go nie ma. Zawór biegu jałowego i jego elektromagnes jest sterowany przez EEC IV, który nie jest też wszechmogący - dowolna usterka wokołosilnikowa może mieć wpływ, bo regulować może tylko ilość powietrza, a np. przy uwalontm MAP-ie do tej ilości powietrza poleci niewłaściwa ilośc paliwa.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group