Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay |
Autor |
Wiadomość |
PanzerMamba
Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:13 Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay
|
|
|
Cześć.
Walczę z tematem już chyba ze dwa lata... Może dzięki wam uda się rozwiązać problem.
Silnik 2.9 efi 12v (kod BRD), spięty z automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście zestaw nie był fabrycznie w samochodzie, w którym jest
Problem, wygląda tak:
1. Auto odpala na wszystkich pozycjach sziftera.
2. Po odpaleniu na P i zmianie na R lub D - silnik gaśnie.
Wtyczka przy skrzyni biegów na trzy przewody, z czego tylko dwa są podłączone, jeden jest luźny (biało brązowy). Światła wstecznie działają.
Prawdopodobnie nie ma w ogóle podłączonego układu "start inhibit relay". Jak to zbudować, aby silnik podtrzymywał obroty podczas zmiany z P na R/D?. Lub przekaźnik gdzieś sobie luźno dynda. Jak on powinien wyglądać? Dysponuje ktoś może zdjęciem? |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:23
|
|
|
ad.1 - Powinien odpalać WYŁĄCZNIE na P lub N,
ad.2 - Obciążenie powinien wyrównywać EBJ. Natomiast jeśli jakiś kabel Ci luźno wisi, i jest to tylko jeden przewód, to zbadaj gdzie powinien się znajdować. Włóż, zaobserwuj czy objawy z pkt.1/ 2 zniknęły. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
PanzerMamba
Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:27
|
|
|
Co to jest EBJ?
Wiem, że jak odpala na wszystkich pozycja to coś tu jest nie tak
Z luźnym kablem jest tak, że no wychodzi z wtyczki od strony skrzyni biegów, ma 20 cm i się kończy. Nie ma go gdzie wpiąć
To jest ford capri mk1 z 2.9 ze scoprio. Chodzi mi o to, że ktoś po prostu nie zrobił układu start inhibit relay i poprzestał tylko na światłach cofania Resztę trzeba stworzyć lub poszukać. Pytanie jak stworzyć, albo jak wygląda ten przekaźnik... |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 19:32
|
|
|
EBJ - elektrozawór biegu jałowego, jak to mówią niektórzy silniczek krokowy
PanzerMamba napisał/a: | Nie ma go gdzie wpiąć | skoro jest, to mus żeby gdzieś pasował |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 21:34
|
|
|
Po pierwsze - jaka skrzynia? Po drugie - jaki komputer do silnika (częśc funkcjonalności zazwyczaj jest w EEC). Przewód do przekaźnika powinien wychodzić z pinu nr. 3 - spraw ten luźny przewód czy ma zwarcie do masy na pozycjach P i N. Jesli tak, to dołożyc przekaźnij do stacyjki, cewka między ten przewód, a przewód od stacyjki do rozrusznika, a przewód do rozrusznika na styk przekaźnika, drugi styk do plusa po stacyjce.
Jesli Ci silnik gaśnie po zapięciu biegu, to pradopodobnie nie działa Ci EBJ - może być do czyszczenia, może byc do wymiany, może miec uwalone sterowanie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:40
|
|
|
zacznijmy od tego czy wiazke masz od 2.9 w automacie czy manualu?,no i sprawdz komputer silnika ,po numerze na capri.pl czy masz od manuala czy od automatu |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:48
|
|
|
Ale akurat komp czy manual, czy nie, na gasnięcie wpływu wielkiego nie ma. Patrze własnie na schemat od MK1 i EEC nie dostaje w żaden sposób informacji, że skrzynia zapięła jakis bieg. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 22:54
|
|
|
nie wiemy jaki ma komputer zmk1,mk2 czy mk3.ani z czego ma wzieta wiazke |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
PanzerMamba
Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 01:54
|
|
|
Silnik ze scorpio mk1, na ecc IV, wiązka też ze scorpio jedynki, skrzynia C3 z granady 2.8i, sterowana wyłącznie podciśnieniem z dolotu, oraz tą wtyczką pozycjonera.
Wydawało mi się, że w ecc iv pin 30 odpowiada za sterowanie rozruchem w zależności od tego jaka jest pozycja sziftera.
Jeżeli faktycznie silnik nie dostaje żadnej informacji od ecc o podbiciu obrotów po wrzuceniu na R lub D to oby to był ebj.... |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 04:29
|
|
|
Tam był jeden kabelek nie pamiętam jaki który po zejściu z p podnosił obroty |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
|
|
|
|
PanzerMamba
Auto: 2.9 12v BRD
Dołączył: 17 Paź 2016 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 12:57
|
|
|
No to jednak da się wykorzystać wtyczkę od C3 do podbijania obrotów przy zmianie P R D.
Przy okazji na szybko przewertowałem tematy o silniczku krokowym. I mam dwa pytania:
Czy to nie jest tak, że on działa zawsze niezależnie? To znaczy, jeśli silnikowy spadną obroty to on je podbija samoczynnie?
Czy na wolne obroty, za pośrednictwem MAP sensora ma wpływ zapłon (ustawienie aparatu zapłonowego)?
Czyli analogicznie idąc dalej, winny może być też wadliwy map sensor...? Zgadza się? |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:11
|
|
|
Może być, w manualu łatwiej go wykluczyć, a w automacie mógłby sprawiać zgaszenie silnika. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 16:12
|
|
|
Silniczek krokowy nie działa w ogóle, z tego powodu, że go nie ma. Zawór biegu jałowego i jego elektromagnes jest sterowany przez EEC IV, który nie jest też wszechmogący - dowolna usterka wokołosilnikowa może mieć wpływ, bo regulować może tylko ilość powietrza, a np. przy uwalontm MAP-ie do tej ilości powietrza poleci niewłaściwa ilośc paliwa. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|