|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Prośba o opinię - mapy |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |15 Paź 2015|, 2015 20:41 Prośba o opinię - mapy
|
|
|
Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi?
Pokazałbym je na lpg-forum, ale jak tam zaczną walić slangiem, to i tak polowy nie pojmę, wiec pokażę tutaj.
Mapy:
Ustawienia:
Samodzielnie robiłem to pierwszy raz, więc nie wiem czy tak ma być.
W ogóle po kalibracji pisało mi kilka razy że mam korekty poza tolerancją - ze trzy razy że za małe (ok. 30ms) i z raz-dwa że za dużo: 2,03. Jak były w normie, to też za każdym razem inne. Co to może oznaczać? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |15 Paź 2015|, 2015 21:32
|
|
|
dysze masz rozwiercone dobrze?z tego co wiem to pomiędzy czasem wtrysku gazu a benzyny różnica ma wynieść ok 1ms,u Ciebie jest 2ms,mapy się ładnie pokrywają
ale poczekajmy na opinie bardziej doświadczonych |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |15 Paź 2015|, 2015 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 08:28
|
|
|
Aro napisał/a: | Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi? |
Bardziej o to, żeby korekty ECU benzynowego były niskie (bliskie zeru).
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
Mnożnik jakiś niski, ja obniżyłbym ciśnienie robocze aby zwiększyć mnożnik.
Chyba jakimiś korektami się ratowałeś, bo w punkcie pracy jak na screenie masz mnożnik na wykresie ~0,9 a z czasów wtrysków wychodzi ponad 1,1 i to uwzględniając tą "magiczną" korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona.
Wtryski to są Barracuda?
W jaki sposób określiłeś niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |16 Paź 2015|, 2015 08:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 14:59
|
|
|
Tak w ogóle, to te korekcje i adaptacje robiłem tylko na podstawie instrukcji optimy. Jestem więc cienki w temacie
Odniosę się do Twoich uwag.
Reader napisał/a: | Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego. | czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało.
Reader napisał/a: | ja obniżyłbym ciśnienie robocze | Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek?
Reader napisał/a: | Chyba jakimiś korektami się ratowałeś | Chodzi o jakieś nastawy pod tymi trzema zakładkami korekt na screenie z mapami? W sumie to nie zaglądałem w te zakładki wcale
Reader napisał/a: | korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona | W/g instrukcji auto stało na wolnych obrotach, program kazał przełączyć na benzynę i tutaj:
zacząć kalibrację której postęp widać było na pasku. Pod koniec albo mi pisało, że mam niewłaściwe korekty (tak jak pisałem w pierwszym poście) a jak nic nie napisało i czyli miedzy 0,5 a 2,0 to przyjmowało - tym akurat przypadku 1,80 - i kazało przejść do zbierania map. Wydaje mi się, że ta wartość była niezmienialna - nieaktywne przyciski góra-dół, ale jeszcze sprawdzę. Nie miałem więc raczej na nią wpływu.
Wtryski to Barracuda rzeczywiście.
Reader napisał/a: | niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms | Kurna, one zostały ze wcześniejszych (też wczorajszych) prób, ale coś mi nie szło, za którymś razem zrobiłem autoadaptację, wyszła wydawało mi się niezadowalająco, bo tak:
I zacząłem poprawiać ręczie. Troche pokombinowałem, a ten ogon powyżej 16,5ms niechcąco został a miałem go pociągnąć dalej równo - tylko zapomniałem bo już musiałem jechać po Krychę |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |16 Paź 2015|, 2015 15:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 15:13
|
|
|
Najważniejsze aby korekty ECU benzynowego byly możliwie bliskie zeru w calym zakresie pracy CL.
Aro napisał/a: | Reader napisał/a:
ja obniżyłbym ciśnienie robocze
Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek? |
Kluczem na reduktorze.
Spróbuj zjechać do ~1bar.
Aro napisał/a: | Reader napisał/a:
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało. |
Jak przełącza na benzynę przy takiej różnicy to trzeba szukać przyczyny spadku ciśnienia a nie obniżać próg.
Ja przykładowo przy roboczym ~1bar, minimalne ciśnienie mam na 0,65.
Mam Barracudy bez dysz.
Mnożnik u mnie zaczyna się w okolicach 1,2, lekko rośnie do ~1,3 przy 6-7ms i później liniowo spada do 1,0 przy 15ms. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |16 Paź 2015|, 2015 15:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 16:17
|
|
|
Ok. Po niedzieli się pobawię bo zaraz wyjeżdzam do rodziców do Biskupca. Dzięki w ogóle |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 20:02
|
|
|
A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |19 Paź 2015|, 2015 09:18
|
|
|
Arek u mnie mapa wygląda :
TAK
I jest ok ze spalaniem i ze zmianą biegów.
[ Dodano: |19 Paź 2015|, 2015 09:19 ]
chociaż gość z białego ten od tamtego boba powiedział podłączając się forscanem do mnie że mapy benzyny mam na samej granicy błędu |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 10:27
|
|
|
Larix napisał/a: | A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ? |
Nie wiem...
Kamil_Scorpio_, u mnie mapa też była ładna, ale inne rzeczy nie bardzo, choćby sprawa ciśnienia.
Reader, nie wytrzymałem i w sobotę dobrałem się do tych rzeczy. Piszę dopiero teraz, bo screeny miałem u Krychy w lapku a ten w PN zabrała do pracy.
Więc tak:
zjechałem ciśnieniem do 1,0 i podniosłem do 0,65 (tak jak pisałeś) i po ponownym zebraniu map i autoadaptacji wyszło takie coś:
Ale jest dupa, bo przy mocnym depnięciu ciśnienie spada do nawet 0,57 (tyle przyfilowałem a może jeszcze bardziej) i zasilanie wywala mi się na benzynę. Zrobiłem kilka prób, oto oscylogram z jednej z nich:
Tak, że wracając do Łomży pół drogi przejechałem na beni bo dynamicznie pomykając nie nadążałem cały czas wracać na lpg; a nie miałem czasu tego zmienić.
Zaraz podjadę do magazynu, obejrzę i powymieniam filtry.
Aaaa, parownik to KME Gold, więc wystarczający (a może za mały silnik dla niego jednak i parkocze na minimum?). Filtr na fazie ciekłej jakiś standard, na lotnej chyba Alex Ultra 360° poliester |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |20 Paź 2015|, 2015 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 11:28
|
|
|
Jaki miałeś komunikat po kalibracji?
Takie spadki ciśnienia sugerują że masz coś nie prawidłowo.
Trzeba skontrolować przewody zasilające reduktor, przewody fazy gazowej i umiejscowienie czujnika ciśnienia.
Podłączenie podciśnienia reduktora.
Ja też mam GOLDa ale spadek do ~0,9bar mocno depcząc 20s, ale u mnie są dwa obwody oddzielnie dla każdego banku. Co nie zmienia faktu, że u Ciebie spadek ciśnienia LPG zbyt duży.
Poza tym nie korzystam z autoadaptacji a jedynie kalibrację i później zbieranie map i ręczne korygowanie mnożnika.
Z OPTIMĄ nie miałem do czynienia, ale zasada działania jest podobna.
Z Twoich wykresów wynika też, że nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 14:06
|
|
|
Takie spadki to u mnie były jak miałem nieszczelności na wężach. Woda z płynem, psikacz i jedziesz . |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 16:57
|
|
|
Wymieniłem obydwa filtry i jest dalej to samo.
Reader napisał/a: | Jaki miałeś komunikat po kalibracji? | że korekta poza zakresem (0,5-2ms) i żeby zebrać mapy. Po obniżeniu ciśnienia korekty miałem cały czas takie duże, no raz tylko było poniżej dwóch, ale podczas zbierania którejś mapy coś się pochrzaniło i musiałem przerwać.
Przewód lotnej wygląda na OK, ale jutro jeszcze sprawdzę tak jak Larix radzi, choć nic w sumie nie czuć
Przewód ciekłej obejrzę jutro jak wjadę na podjazd.
Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:
w króciec "vacuum", a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:
i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry.
Reader napisał/a: | ręczne korygowanie mnożnika | też do tego dojdę, ale na razie chce wyeliminować ew. błędy grube.
Reader napisał/a: | nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej | czyli?
Robiłem tak: po kalibracji upewniłem się, że jestem na benzynie i tak jak kazali w instrukcji jeździłem na jednym biegu (akurat na 3) z różnymi prędkościami i przyspieszeniami aż pokazał się wykres benzynowy. Wychodziło to różnie - od powiedzmy od 5 do 10km. Przełączałem się na lpg (choć mam wrażenie, że kiedyś samo się przełączało, ale nie jestem pewien) i to samo - aż do pojawienia się wykresu gazowego. Jeżeli w którymś zakresie czasów brakowało odczytów - czyli tych czerwonych i zielonych słupków to starałem się tak operować przyspieszeniem, by te braki uzupełniło.
W ogóle to zastanawiam sie nad zmianą tego filtra na dwuwyjściowy, ale to dopiero jak ogarnę resztę. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 18:31
|
|
|
Nie masz kompensacji pomiędzy stronami, czy nie dowidzę ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 19:50
|
|
|
Nie mam, końcówki są zakorkowane.
A to konieczne? Bo kiedyś zdaje się Struna pisał, że dobrze żeby była ale nie jest konieczna. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 19:59
|
|
|
Aro napisał/a: | Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:
w króciec "vacuum" |
Ale musi jeszcze zahaczać o kolektor dolotowy.
Jakiś trójnik czy coś.
Aro napisał/a: | a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:
i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry. |
To jest pomiarowy ciśnienia, a trójnik jednocześnie czujnikiem temperatury lotnego LPG.
Aro napisał/a: | Reader napisał/a:
nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej
czyli? |
Tam masz takie słupki kolorowe, one powinny być jednakowo wysokie dla całego zakresu.
Poza tym masz zaznaczone "Szybkie zbieranie mapy" co jeszcze skraca proces. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |