$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - jaka instalacja do 2.3 16v?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaka instalacja do 2.3 16v?
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:29   

Jak dohc przebiera zapłonami to jakby nie ma za wiele możliwości.
CO2 jeszcze w płynie by można zweryfikować, bo to też może być przyczyna.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |24 Mar 2015|, 2015 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:35   

No tak najpierw diagnostyka a potem jak kasę zbiorę to kupie za 2 miechy najwcześniej. Teraz Transfagaresan czeka i kasy nie ma https://www.google.pl/#q=transfagarasan :-) ...
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 43
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:39   

Panowie (i Panie). Otóż jest na ul. Piastowskiej serwis, którego nazwy nie będę podawał, który wymieniał Pawłowi świece, z czego dwie miały inną przerwę, niż dwie pozostałe, ponadto jakąś chwilę temu wymieniałem Pawłowi uszczelkę pokrywy na oryginał, gdyż wcześniej w warsztatach (nie wiem czy we wspomnianym wcześniej również) JP Mechanicy powiedzieli, że tego nie ma co wymieniać, bo I TAK będzie się lało. Niektórzy wiedzą, jak wyglądają świece i przewody, nawet zakładane, nowe, w chwili, kiedy okulary pod pokrywą leją olej w gniazda. Tak więc, na dzień dzisiejszy, stwierdzam, że utopione przez ostatnie 20.000km (przebieg wg zeznań Klienta) świece, przewody WN i fajki świec, w oleju generują zazwyczaj potrzebę wymiany po kolei. Jedna z cewek jest stara i ma ułamane wyjście na wtyczkę. Zainwestować za jakiś czas w cewkę i przewody z Fiesty i zapomnieć o temacie iskry. Żaden kosmos. Tyle, miłego popołudnia.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |24 Mar 2015|, 2015 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:41   

Jurek, tyle, że oglądałem impulsy na oscyloskopie i w momencie wypadnięcia zapłonu impuls jest - więc raczej nie cewki. Byc może wtrysk nie dostaje zasilania czy co. Też wyglądało mi to na zapłon (bo i na gazie, i na benzynie podobnie). Ale podpięcie ELM-a może cos więcej powiedzieć.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 43
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:43   

Na benzynie na dzień dzisiejszy tego nie stwierdzam. A to że impuls jest, okej, wystarczy ze przeskoczy na fajce do kanału a nie w pełni do świecy, chyba ze się mylę.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |24 Mar 2015|, 2015 15:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 15:59   

VIK napisał/a:
Panowie (i Panie). Otóż jest na ul. Piastowskiej serwis, którego nazwy nie będę podawał, który wymieniał Pawłowi świece, z czego dwie miały inną przerwę, niż dwie pozostałe, ponadto jakąś chwilę temu wymieniałem Pawłowi uszczelkę pokrywy na oryginał, gdyż wcześniej w warsztatach (nie wiem czy we wspomnianym wcześniej również) JP Mechanicy powiedzieli, że tego nie ma co wymieniać, bo I TAK będzie się lało. Niektórzy wiedzą, jak wyglądają świece i przewody, nawet zakładane, nowe, w chwili, kiedy okulary pod pokrywą leją olej w gniazda. Tak więc, na dzień dzisiejszy, stwierdzam, że utopione przez ostatnie 20.000km (przebieg wg zeznań Klienta) świece, przewody WN i fajki świec, w oleju generują zazwyczaj potrzebę wymiany po kolei. Jedna z cewek jest stara i ma ułamane wyjście na wtyczkę. Zainwestować za jakiś czas w cewkę i przewody z Fiesty i zapomnieć o temacie iskry. Żaden kosmos. Tyle, miłego popołudnia.


Potwierdzam wszystko :-) a wizyta w warsztacie na Piastowskiej odbyła się 04.03.2014 przy przebiegu jak czytam z faktury 227 tys dziś 245 tys. Kolejny raz byłem reklamować po przejechaniu 4tys. na wakacjach 11.07.2014( spisuje z faktury) i była kolejna wymiana i regulacja świec bo podobno poprzednie "ktoś" zamontował bez regulacji i nie były z jednego pudełka cokolwiek to znaczy hahahaha, test komputerowy i wymiana sondy lambda. :-)) .
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Mar 2015|, 2015 16:00   

Otóż to, to że jest impuls wcale jeszcze nie oznacza, że był zapłon.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Mar 2015|, 2015 17:10   

Dzieki Panowie. wczoraj założyłem do tych nowych świec stare Boschowskie ponadłamywane fajki z przewodami NW kupione rok temu na wypadek awarii w drodze tego układu i najlepiej to na nich chula, dziś chodził dobrze na gazie choć więcej jak 4 k obrotów nie dostał i 90km/h nie przekroczona :-) . Profeska jak zwykle miała rację :-) . Dzięki wielkie !!! Pozdrawiam wszystkich piszących bardzo serdecznie !!!

[ Dodano: |31 Mar 2015|, 2015 11:12 ]
Niestety problem wrócił po jakimś dłuższym niż 50 km użyciu autka. Czy można to jakoś diagnozować nie wymieniając teraz kabli a zaraz potem cewek? Jak sie diagnozuje CO2 i gdzie :-) ? Cewke parową używana już mam z wtyczka z 3 kabelkami ale goście zapomnieli do paczkiw łozyc kable :-) ...
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
Ostatnio zmieniony przez Pablo 95Krk |31 Mar 2015|, 2015 11:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 09:37   

Najlepiej należałoby stwierdzić czy na benzynie pojawia się problem czy wyłącznie na LPG.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 10:40   

Pablo, a nie prościej wsadzic auto do VIKa i powiedziec 'ma nie przerywać'? ;) Bo podmienisz połowę auta zanim znajdziesz ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 10:55   

trzypion napisał/a:
Pablo, a nie prościej wsadzic auto do VIKa i powiedziec 'ma nie przerywać'? Bo podmienisz połowę auta zanim znajdziesz

Trzypion,może po prostu niech poczeka na te kable do cewki,jak założy i nie będzie poprawy to dopiero się martwić
Z własnego przykładu-miałem tak samo w 2.3,wymieniałem świece kable filterki robiłem powtórną kalibrację itp itd a oczaty jak prychał tak prychał,jak wywaliłem świece MC założyłem NGK i starą cewkę z escorta mkVII ze starymi kablami tak problem prychania znikł i nie powrócił do końca żywotności auta ;)
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 11:38   

Rzecz w tym, że Vik ma i wiedzę, i elementy na podmiane w razie czego.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 13:06   

konrad85 napisał/a:
jak wywaliłem świece MC założyłem NGK i starą cewkę z escorta mkVII ze starymi kablami tak problem prychania znikł i nie powrócił do końca żywotności auta ;)

Jak wymieniłeś kilka rzeczy na raz to tak na prawdę nie wiadomo co było przyczyną.
Czy świece, czy kable czy może cewka WN.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Pablo 95Krk 
Pablo 95Krk



Auto: Scorpio MKIII '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2015
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 14:18   

No oczywiście, że podjade do Vika po powrocie z Rumunii. Na razie Viku zmienił swiece na ngk (wyrzucił platyny, które dwa razy regulowałem w S$S i miały rózne odległosci po roku dalej :-) ) Viku nie mógł wyjśc z zachwytu na nimi :-) . Zmieniłem kable na stare i jest dużo lepiej. ( mam 3 komplety , które po zmianie świec zmieniałem i sprawdzałem najgorzej chodzi silnik na kablach MC potem w kolejnosci roczne prawdopodobnie podtopine olejem z nieszczelnej uszczelki NGK a najlepiej zapasowe Bosch kupione kiedys od niewiadomo kogo na OLX :-) ).Zapłon wypada dużo rzadziej i już mnie tak bardzo nie stersuje. Dlatego wyjechałem na wojaże bez cewki parowej, która wraz z cewka i wtyczka woże ze soba po całej Rumunii :-) . Abs tez odłączyłem i jest great :-) . Juz jakims cudem uniknałem kilku dzwonów w wielkim miescie. Jesli ktoś źle mówi o polskich kierowcach niech przyjedzie do Iasi(Jassy) w Rumunii i pojeżdzi po mieście :-))) . Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
_________________
Opel Vectra C 2003r.
Ford Scorpio 2.0 Dohc 95r.
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |10 Kwi 2015|, 2015 20:59   

Reader napisał/a:
Jak wymieniłeś kilka rzeczy na raz to tak na prawdę nie wiadomo co było przyczyną.
Czy świece, czy kable czy może cewka WN.

Reader każda z wymienionych rzeczy była zmieniana jedna po drugiej co ostatecznie z przyczyny braku rezultatu zostało wywalone jednocześnie i zastąpione tym co napisałem wyżej ;)
1 wymienione cewki na ori ford
2 wymienione świece na ori MC
3 wymienione przewody WN na nowe MC
4 wymienione filtry lpg
5 brak rezultatów-nadal prychał

Więc takowy zestaw zastąpiłem tym o czym pisałem w poście wyżej-problem znikł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group