$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jaki system do mojego BOB-a?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki system do mojego BOB-a?
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 12:41   

Reader napisał/a:
To moim zdaniem reduktor nadaje się do naprawy.
bynajmniej - raczej prawa fizyki do weryfikacji :)
Reader napisał/a:
A 0,9 czy 1,2 to już źle?
Bardziej istotna jest stabilność.
weź sobie taki reduktor jak IG1 i ustaw cokolwiek innego niż 1 bar - zobaczysz ciekawe efekty :)
Reader napisał/a:
We wspomnianym wcześniej Prinsie wtryski pracują na ciśnieniu ponad 2 bar i słyną z długowieczności.

mhm... a czy autor tematu posiada prinsa i wtryski jakie z nim są kompletowane ?
Reader napisał/a:
ideałem byłby taki mnożnik w całym zakresie obciążenia silnika.
ehhh... i co, jesli czas minimalny otwarcia wtrysku gazu jest powiedzmy 2ms ( przy czym wtryski gazowe na pograniczu otwarcia są mega niestabilne w dawkowaniu, więc trzeba przyjąć zapas na to, plus ewentualne korekty wynikające ze skrócenia ) i mnożnik byłby =1 a auto np. wychodząc z cut-off notuje czasy wtrysku powiedzmy 1.9 to co wtedy będzie ? coś te Twoje ideały niezbyt przemyślane kolego :)

Idźmy dalej - taki bob wykorzystuje możliwy czas wtrysku dla danych obrotów w dość dużym zakresie, ale są auta, które mają czasy prawie jak półsekwencja, mimo iż pracują w sekwencji, to jak wtedy ? wtedy też mnożnik bliski 1 byłby idealny, czy jednak można sobie czasy wydłużyć, no bo przecież czasu an wtrysk jest jeszcze sporo :)

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Struna ja dalej czekam na fotki jak wyglądała u was założona instalacja
szczerze - nie chce mi się szukać :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 12:43   

Struna napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Struna ja dalej czekam na fotki jak wyglądała u was założona instalacja
szczerze - nie chce mi się szukać :)


Okej :)
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 12:45   

reduktor miałem z drugiej strony, koło czujnika DPFE, wejście wężami gazowymi od tyłu silnika ( koło EBJ ) także generalnie nie było żadnego węża przodem w peszelku, filtr też się chował z tyłu - ot taką sobie miałem koncepcję. Ale to nie wpływa na działanie instalacji.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |19 Sie 2014|, 2014 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 12:54   

Struna napisał/a:
reduktor miałem z drugiej strony, koło czujnika DPFE, wejście wężami gazowymi od tyłu silnika ( koło EBJ ) także generalnie nie było żadnego węża przodem w peszelku, filtr też się chował z tyłu - ot taką sobie miałem koncepcję. Ale to nie wpływa na działanie instalacji.


okej, dzięki, wiem wiem tylko na estetykę :) Mi się podoba jak jest, wczoraj oglądał to gość który uważa się za znawce lpg, znalazł jedyne co to parownik + ledwo co komp od gazu :D
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 13:14   

Struna napisał/a:
weź sobie taki reduktor jak IG1 i ustaw cokolwiek innego niż 1 bar - zobaczysz ciekawe efekty :)
OK zgoda, a z drugiej strony zobacz np. takiego Sharka 1200 czy 1500 które fabrycznie dedykowane na wyższe ciśnienia.
Właśnie jestem w trakcie montażu takiego 1200 i jestem ciekaw jak się zachowa na ciśnieniu nominalnym.

Struna napisał/a:
ehhh... i co, jesli czas minimalny otwarcia wtrysku gazu jest powiedzmy 2ms ( przy czym wtryski gazowe na pograniczu otwarcia są mega niestabilne w dawkowaniu, więc trzeba przyjąć zapas na to, plus ewentualne korekty wynikające ze skrócenia ) i mnożnik byłby =1 a auto np. wychodząc z cut-off notuje czasy wtrysku powiedzmy 1.9 to co wtedy będzie ? coś te Twoje ideały niezbyt przemyślane kolego :)
No tak, w takim przypadku to będzie lipa. :)
Ale z tego co kojarzę to w BOBie nie mamy tak krótkich czasów ... ale nie jestem teraz pewien.

Struna napisał/a:
Idźmy dalej - taki bob wykorzystuje możliwy czas wtrysku dla danych obrotów w dość dużym zakresie, ale są auta, które mają czasy prawie jak półsekwencja, mimo iż pracują w sekwencji, to jak wtedy ? wtedy też mnożnik bliski 1 byłby idealny, czy jednak można sobie czasy wydłużyć, no bo przecież czasu an wtrysk jest jeszcze sporo :)
I tu pojawia się pytanie, dlaczego użyto tak krótkich czasów benzynowych pomimo sekwencji. Może jakieś zjawiska w układzie dolotowym wymusiły takie a nie inne czasy. ;)
Wówczas jeśli nie mamy odpowiednio szybkich wtryskiwaczy nie mamy innego wyjścia jak wydłużyć czasy gazowe. Proste, ale to już konieczność więc nie da się wszystkich przypadków wrzucić do jednego wora.
Kwestionowałem jedynie ciśnienie 1.0 jako cel nadrzędny. :)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 13:15   

na pierwszy rzut oka widać filtr gazu i wężownie w peszlach, to jakiś chyba niemrawy ten znawca :)

Ja tak z perspektywy czasu i ilości aut wystrojonych na LPG ciutkę inaczej już patrzę na pewne sprawy. Np. kwestie dostępu do filtrów i do regulacji ciśnienia na reduktorze - w volvo mam schowane reduktory między nadkolem a zderzakiem i żeby zmienić/doregulować ciśnienie w zasadzie najlepiej by było zdjąć zderzak. No niby się zdejmuje szybko i łatwo, ale jednak jest to dodatkowa czynność i gdyby mi takie auto przyjechało na strojenie i okazałoby się, że trzeba ciśnienie zmienić ( a często wychodzi to już w trasie ) to bym się nieco poirytował. U siebie to pikuś, ale co innego jak się takie coś ma obsługiwać na codzień. Także z jednej strony estetyka wskazana, fajnie jak coś wygląda dobrze, aenie. le z drugiej - jest też funkcjonalność, która też ma znaczenie.


Reader napisał/a:
Ale z tego co kojarzę to w BOBie nie mamy tak krótkich czasów ... ale nie jestem teraz pewien.
ja też ne ijestem, ale przy wyjściu z cut-off gdzie na 100% będzie przerost ciśnienia ( a więc korekta po ciśnieniu skróci czasy gazu ) przy niskim mnożniku może dojść do takich przypadków.

Niestety gaz to gaz a nie ciecz i charakterystyka jest całkowicie inna.

Reader napisał/a:
I tu pojawia się pytanie, dlaczego użyto tak krótkich czasów benzynowych pomimo sekwencji.
najczęściej przyczyna jest bardzo prozaiczna - koszty.

Producent klepie te same silniki z różną mocą, więc teoretycznie powinny się różnić wtryskami i innym osprzętem, ale to są koszta - więc po co je generować, skoro wtryski obrabiające 280 koni dadzą radę również w wersji 200-konnej tylko z krótszymi czasami.

Oczywiście bywają bardziej wysublimowane intencje, jak np. poroniony system zmiany sposobu wtrysku w mazdach ( za cholerę nie kumam po co to robią :) może jakaś oszczędność na paliwie - na gazie jednak powoduje same problemu )

Reader napisał/a:
Kwestionowałem jedynie ciśnienie 1.0 jako cel nadrzędny.
ale ogólnie czy w konkretnym przypadku Aro ? Bo ogólnie to oczywiście nie jest nadrzędny cel - choć warto dobierać wtryski wydajnością pod "naturalne" ciśnienie pracy używanego reduktora. Zazwyczaj reduktory pracują mniej stabilnie przy większych odchyłkach od bazowego ciśnienia - prosta przyczyna - sprężyna nie działa liniowo.

Natomiast u Aro jest bez sensu - wtryski wydajne, zdławione dyszą i to zdławienie kompensowane wyższym ciśnieniem - po prostu błędne koło :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |19 Sie 2014|, 2014 13:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 17:45   

bo tych montażystów wysłał bym na forum lpg
niech poczytają tam wszystko jest podane na tacy
nawet są przykłady aut :P
po co wyważać otwarte drzwi

Jedno mnie zastanawia czy im się nie chce czy są zadufani w sobie bo mi były by wstyd butle na wstecznym dać :-d
i jeszcze twierdzić że cupa jest cukierkiem
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 22:30   

Panowie, jest tu masa bezcennych informacji co i jak trzeba zrobić w moim gadzie. Wiązka już w drodze, więc jak wszystko poogarniam, może zbierzemy te wszystkie dane do postaci pigułki i zapodamy ją mojej instalce?
Bo na razie, przy byle jak pracującym silniku podawanie oscylogramów, czy map jest bez sensu i ich interpretacja tylko zmarnuje Wasz czas.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Sie 2014|, 2014 23:44   

A tu kilka fotek z tego co u mnie. ;)

LPG
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 11:01   

butle masz nieźle zdrutowaną :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 15:16   

http://www.aukcjoner.pl/gallery/017627226-.html#I1
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Sie 2014|, 2014 18:52   

nie lepiej było wkrętki w tych dołkach zrobić jak ja dawałem foty ?
ty masz zrobione na miedzi ???
butlę przekręciłeś ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 11:48   

pepi napisał/a:
nie lepiej było wkrętki w tych dołkach zrobić jak ja dawałem foty ?
ty masz zrobione na miedzi ???
butlę przekręciłeś ?


1. Nie wiem o co kaman :P
2. Tak na miedzi, co w tym dziwnego?
3. Tak obrócił mi Tomek butle na moją prośbę + zrobiliśmy nową mape LPG, ja za kierownicą on z boku z lapem i ustawiamy :) Mape macie wyżej w tamtym linku.

[ Dodano: |21 Sie 2014|, 2014 11:49 ]
Aro napisał/a:
Parametry powstawiam, butle przerobie, tylko co z tym ciśnieniem, jeśli ma być ok. 1,0?
Poza tym mapy, korekty itd to dla mnie jeszcze kosmos jakiś jest :)


Nie ingeruj w to Arek sam, stracisz gwarancje.

[ Dodano: |21 Sie 2014|, 2014 11:51 ]
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/017627226-.html#I1


Poprosiłem to dostałem gratis koszulkę + pendrive i kupiłem przewód do LPG.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 12:10   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Tak na miedzi, co w tym dziwnego?
- :-d :-d :-d dla 20 zł mieć takie coś które może być gdzieś zagniecione

[ Dodano: |21 Sie 2014|, 2014 12:12 ]
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Nie ingeruj w to Arek sam, stracisz gwarancje.
-toś mnie ubawił :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |21 Sie 2014|, 2014 12:13   

pepi napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Tak na miedzi, co w tym dziwnego?
- :-d :-d :-d dla 20 zł mieć takie coś które może być gdzieś zagniecione

[ Dodano: |21 Sie 2014|, 2014 12:12 ]
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Nie ingeruj w to Arek sam, stracisz gwarancje.
-toś mnie ubawił :P



1. nie rozumiem??

2. Tak u nich jest, nazywa się to ingerencją. Myślisz pepi że Oni nie mają nic innego do roboty jak ustawianie co chwilę map itd, bo np. ja chcę się pobawić ustawieniami :) Tam co chwile są auta, trafić na pusty warsztat to jak wygrać w totka 6stkę:)
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |21 Sie 2014|, 2014 12:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group