$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
Autor Wiadomość
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 09:36   

tak jak i 'grające zawory' zamiast spalania stukowego... to tez skrot myslowy? takie skroty szerzą dyletanctwo i niefachowość.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 09:52   

Mysza napisał/a:
tak jak i 'grające zawory' zamiast spalania stukowego... to tez skrot myslowy? takie skroty szerzą dyletanctwo i niefachowość.


przepraszam
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Paź 2010|, 2010 08:11   

Sprawdziłeś szczelność dolotu?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
fotoretter 



Auto: był MK2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Białystok
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 01:22   

Wymieniłem 2 swieczki bo 2 nadal maja iskrę że konia powalą, teraz wiem ze wymienia się komplet by miec rowny zapołon na wszystkich swieczkach (ale jak się pytałem czemu cały komplet to nikt nie umiał odpowiedzieć, nie pytałęm na forum).
Przewody jeszcze MC ale juz powinny jechac cos lepszego bosh.

Bynajmniej dziwny objaw jest taki że jak odkrecałem wczesniej swieczki i po zakreceniu było spalanie stukowe, i tu dziwne odzywa sie gdy slink schodzi z obrotów na biegu jałowym poniżej 2500, stuknie ok 4 razy(4 tłoki) i spokój. Po jakimś czasie jakby zupełnie ustało:)

Teraz wymieniałem swiczczki objaw ten sam, w dodadku swice czerwone:/ za uboga mieszanka (ruszyłem bo zdychał przez swiece i kable).
PS jak domowym sposobem ustawić mieszanke kręcać tylko srubą na dolocie, parownik nie tykany gaziaź dawno temu ustawił i tego nie ruszam.

Zbyt bogato dusi sie, zbyt ubogo? i Pewnie gdzies posrodku czy jak?
_________________
było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC

noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !!
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 09:15   

z kablami WN to różnie bywa .tymi z BOSCH-a

no gdzieś w połowie ustawiasz . najlepiej to analizator spalin . pozatym jak tak świece wypala to gniazda zaworowe też średnio to znoszą ,
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
fotoretter 



Auto: był MK2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Białystok
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 10:58   

Jeden z forumowiczów na nich jedził rok, teraz auto na części idzie, ciepły on ma OHC ja mam DOHC więc troche więcej kucy i kable moga już mu nie pasować, no ale zobaczymy.
To moje pierwsze auto chodz latam nim juz ok 4 lata to dalej się ucze a on dzielnie to znosi:)

Wracając do palania stukowego wczoraj jak był ciepły było owe stukanie. Dzis jak jest zimny nie ma. Ale powie mi ktos dlaczego tylko 4 stuki sa? I dlaczego tylko jak schodzi z obrotów potem cicho.

W tym miesiącu przeglad ale musze dojechać i nie zniszyczyć nic.
_________________
było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC

noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !!
 
 
 
bolus1 


Auto: 90 liftback 2.0 DOHC EFI; 2.9 24v MSB RS GHIA
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: GD
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 14:15   

Te stukanie to może być coś w luźnego.. np. wydech.. przy danych obrotach podczas schodzenia ma taki rezonans że majta się na lewo i prawo i uderza :> spróbuj obczaić przy jakiś obrotach są stuki a potem potrzymać go na tych obrotach i nasłuchuj czy nic nie ma :) Tata w Passacie tak miał :P
 
 
 
fotoretter 



Auto: był MK2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Białystok
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 16:12   

Stuki najlepiej słyszalen sa przy schodzeniu w przedziale 1600-1400 obrotów i sa 4 jeden za drugim, mają wydzwiek tempy jakby włąśnie małe strzały, jak schodzi z innych obotów jest 1-2 cichsze takie stuki, jak wchodzi na obroty pojawia sie czasmi 1 też lekko szłyszalny. Nagranie tego nie odda, jak ktos ma dosc dobre głosniczki to moze usłyszy nawet kilka tych dzwieków.
https://rapidshare.com/files/457712017/WS330291-3.mp3

Owe stuki sa bardziej słyszalne przy silniku po stronie wydechu, jakis 2 tyg temu zauwarzyłem ze silnik jest zauwarzalnie cieplejszy i szybciej sie nagrzewa (po ruszeniu sruby na dolocie).
Po dojechaniu do białęgo jade do gaziarza i byc moze na analizatro spalin tylko co lepiej najpierw?

Mieszanka nie jest uboga, przykreciłęm srube czyli zmniejszyłem ilosc powietrza tak 1-1,5 obortu by sie nie dusił od zbyt bogatej. Przewody sa średnim stanie leciutko po pekane. Ale też je chyba nie długo wymienie dla spokoju by nie było lewego powietrza.

Czekam na wiadomość od kolegi z forum i bede wiedział co z kabalami, no ale kable w spalaniu stukowym maja mniejsze znaczenie niz same swiece. Własnie swiece miały nalot czrewony i jakby korozja je jadła:/
_________________
było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC

noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !!
Ostatnio zmieniony przez fotoretter |16 Kwi 2011|, 2011 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 20:38   

aleś wrzucił plik że nikt go nie pobierze .

co do świec . to nie czerwony a lekko brązowy . czerwone to by się musiały świecić . ogólnie ten kolor świadczyłby o prawidłowym składzie paliwa spalanego . ale to bardzo nieprecyzyjna metoda określenia .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |16 Kwi 2011|, 2011 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 21:02   

co do ustawienia lpg tak mniej więcej
ustawiasz 3tys obr -i śrubą kręcisz aż zaczynają spadać i od tego wykręca się jeden obr
a ty masz pewnie strzelanie w wydech
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
fotoretter 



Auto: był MK2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Cze 2010
Skąd: Białystok
Wysłany: |16 Kwi 2011|, 2011 21:28   

plik normalnie sie pobiera, jak to darmowy server trzeba chwile poczekac

przed regulacją sruby swiece były normalne (czarne i nie zjadałą ich korozja czy kwas bo tak to wyglada teraz), teraz maja czerwoany-brązowy zafarb ale blizej niepełnego czerwonego, natomiast dziwni mnie ze silnik sie bardziej grzeje (subiektywne) no i najdziwniejsze te stuki, wymienie reszte swiec i kable zobaczymy

zapominałem o tych 3k obrotów, ale kręcisz w którą przykręcajac czy odkręcając powietrze?? z tego co pamietam to w obie i gdzies posrodku lub 1-1,5 obrotu od i tu nie pamietam
mam jeszcze jedna srube fabryczna do wolnych obrotów tez byłą ruszana na ile ustawic wolne obroty ?? 1000 ??
_________________
było:
scorpion MK2 92r 2.0DOHC

noga z gazu kierowcy !! http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k !!
 
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 21:43   

Połowa tytułu wątku jest OK, ale druga połowa już nie :)

Jak zrealizować odcięcie wtrysków przy silniku 2.4 v6 i sterowniku Bingo M ?
Proszę o opis jak "krowie na rowie" :-d
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Maj 2013|, 2013 23:38   

jak zawsze - odcinasz zasilanie wtrysków, tylko trzeba bypas do EBJ zróbić
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |17 Maj 2013|, 2013 08:17   

Struna napisał/a:
jak zawsze - odcinasz zasilanie wtrysków, tylko trzeba bypas do EBJ zróbić
Rozwijając, to idziesz po kabelkach "plusowych" od wtrysków do miejsca, gdzie się spotyka 6 tych kabelków plus kabelek od EBJ-ota i kabelek zasilający to wszystko. Odcinasz tu kabelek od EBJ-ota i kabelek zasilający ten punkt zbiorczy następnie łączysz EBJ-ota z tym kabelkiem zasilającym. Podpinasz wtryski i całą resztę do przekaźnika tak jak na obrazku poniżej:

Chyba dobrze pamiętałem :D
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Maj 2013|, 2013 08:52   

Zasilanie na ebj ma zostać niezależnie od odcięcia wtryskow - to jest bardzo istotne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group