|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
BOB i EGR |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:34
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Skoro tak twierdzisz | - na razie chodzą OK, ale nie twierdze że są wysokiej jakości. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:36
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Skoro tak twierdzisz |
u mnie w escort RS tez dzialaja bardzo skutecznie, a juz je obwinialem o szarpanie silnika,a po wymianie reduktora okazalo sie ze chodza bardzo dobrze,ale moje maja przebieg 20tys km,wiec wszytko przede mna Tylko ze moje sa sprzed 3 lat, nie wiem czy wtedy byla lepsza czy gorsza partia. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |26 Lis 2012|, 2012 09:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:48
|
|
|
Struna napisał/a: | może palić o jakieś 0,5 litra więcej |
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
Pzdrw.
[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 09:50 ]
bingo napisał/a: | Grześ napisał/a: | Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to | to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem. |
Ale to nie to - jak sam wiesz. O kable to ja dbam, przynajmniej raz w roku dokładnie oczyszczone i nasmarowane smarem silikonowym. I oczywiście na świecach odstęp 0,8 do 0,9, nie więcej.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:06
|
|
|
Grześ napisał/a: | Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę. | weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:15
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę. | weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze. |
Hmmm, zaryzykuję kolejne ostrzeżenie - ale nie masz Waść racji.
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
Ale trzeba nieco głębiej pedała wcisnąć, bo podciśnienie spada - i dla tej samej mocy i tej samej ilości powietrza po prostu trzeba bardziej otworzyć, inaczej obroty spadną.
Ale dodając trochę spalin - o ile mieszanka się zapali, to niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność, zgodnie z zasadą Carnota.
No nic, ale z kolei marnawe spalanie przy za dużej ilości spalin (szarpanie) to jeszcze gorzej.
Pożyjemy zobaczymy. Jeszcze muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje. Albo coś w kablach choć wyglądają nienajgorzej.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:28
|
|
|
Grześ napisał/a: | zaryzykuję kolejne ostrzeżenie | ? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ?
Grześ napisał/a: | Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają. | ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ?
Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć" Grześ napisał/a: | podciśnienie spada | a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ? Grześ napisał/a: | niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność | a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie Grześ napisał/a: | muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje | a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |26 Lis 2012|, 2012 10:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:35
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
zaryzykuję kolejne ostrzeżenie
? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ? |
Ano jest na forum parę osób które rozdzielają za darmoche za byleco ....
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ? |
Ano o tym tlenie, które do spalenia benzynki jest wymagane ...
Struna napisał/a: | Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć" |
Owszem, ale i moc będzie większa - czyli gazu trza ująć.
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
podciśnienie spada
a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ? |
Nie musi mierzyć - ale ilość powietrza zasysanego przy stałym otwarciu przepustnicy od tegoż właśnie podciśnienia zależy ...
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność
a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie |
Nie w piecu, ale niejaki pan Carnot toto dokładniej objaśnił. Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem. To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność.
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje
a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ? |
Ano na zwężce pomiarowej przed EGRem .....
Oj mam wrażenie że coś pozapominałeś z teorii sterowania silnikiem ... Ale to więcej elektroniki niż mechaniki !
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:40
|
|
|
a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik Grześ napisał/a: | Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem | dziękuję, postoję. Grześ napisał/a: | To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność. | jeden z wielu.
Ale w sumie to wszystko nieistotne.
Po co pytasz skoro wiesz i tak lepiej ?
Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 10:44
|
|
|
Struna napisał/a: | a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik |
Wyłączyłem EGR bo to było najszybsze rozwiątanie. Ale wolałbym usunąć przyczynę - i zastanawiam się czy to nie to.
Struna napisał/a: | Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło. |
Przeczytaj mojego pierwszego posta. Pytałem negatywne strony - czyli też o zużycie paliwa - nawet sam odpowiedziałeś.. Jeżeli idzie ok. 0,5 litra w górę, to warto pomyśleć o naprawie EGRa. Przy moich 35 tys rocznie to 5 stów straty. Ile to flaszek ....
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |26 Lis 2012|, 2012 10:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:08
|
|
|
pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:10
|
|
|
Struna napisał/a: | pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać |
Oooo - wiesz lepiej ode mnie że ja wiem lepiej ????
No dobrze, nie ma więcej konkretnych odpowiedzi to tzw. EOT.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 11:28
|
|
|
Powodzenia w działaniach.
Daj znać o efektach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:24
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę. | weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
|
Jemu (Grześowi) chodzi chyba o to, że jak zatkasz EGR i więcej tlenu poleci i ECU da większą dawkę benzyny to trzeba zdjąć nogę z gazu aby tą samą moc generować w analogicznych sytuacjach, a to spowoduje zmniejszenie ilości tlenu i paliwa.
Tak na logikę. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:37
|
|
|
porównuje się raczej te same punkty pracy silnika, a nie że trzeba odjąć bo będzie więcej.
Mając wykres z hamowni po prostu w danym punkcie może być nieco "więcej" z racji właśnie na mieszankę nie karmioną spalinami.
Jakoś po prostu z definicji w taki sposób podchodzę do tematu - nie wiem, może to już skrzywienie notorycznym obcowaniem z hamownią i mapami w sterownikach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 14:46
|
|
|
Ale porównując np. jazdę jednostajną 120km/h z EGR i bez.
I jeśli w takich warunkach zamiast spalin z EGR pójdzie więcej powietrza i co za tym idzie benzyny też (bo ECU będzie sobie wyrównywało) to powstanie nadwyżka mocy która trzeba by skompensować przymknięciem przepustnicy aby kontynuować tą jazdę 120 km/h. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |