czyszczenie/płukanie butli LPG |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Lip 2012|, 2012 18:22
|
|
|
Tritan napisał/a: | Optymalna mieszanina lpg do auta to 80 propanu 20 butanu | dlaczego optymalna i kiedy optymalna ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Lip 2012|, 2012 21:46
|
|
|
fajnie się LPG w wiaderkach nosi , tylko rękawice potrzebne bo może ręce przymrozić niemiło . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |27 Lip 2012|, 2012 21:58
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | fajnie się LPG w wiaderkach nosi , tylko rękawice potrzebne bo może ręce przymrozić niemiło . |
Można na kiju wtedy rękawice niepotrzebne |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
rabbit1
609811682
Auto: '95 2.0 16V DOHC sedan+LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Koczała/Bytom
|
Wysłany: |27 Lip 2012|, 2012 22:39
|
|
|
Tritan napisał/a: | jest lato więc zakładam że gaz ma sporo powyżej zera, a jak tak to nie wylał wody/gazu tylko gaz który wrzał i odparował, ale jestem po 48h na nogach mogę coś źle kojarzyć. |
nie wiem co tam pływało na pewno nie woda i jak nie ruszałem butli to sobie stało a jak poruszyłem to delikatnie wrzało dopiero jak przechyliłem wszystko w stronę wylotu to pozostało tylko po tym mgiełka,choć nie wykluczam że mogłem też wrzucić zapałkę i by szybciej odparowało |
_________________ Był:Ford Escort 1.3
Jest:Ford Scorpio 2.0 16V
Jeśli widzisz szaleńca nie daj się skusić pokusie....Ty przeżyjesz,a on nie................. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |27 Lip 2012|, 2012 22:46
|
|
|
rabbit1 napisał/a: | choć nie wykluczam że mogłem też wrzucić zapałkę i by szybciej odparowało |
Razem z Tobą |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 17:36
|
|
|
Ja bym wyplukal cortaninem, potem woda i na koniec wlal izopropanol zeby zwiazac wode. |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |28 Lip 2012|, 2012 21:33
|
|
|
Chłopaki, nie róbcie Adamowi wody z mózgu. Adam, wykręć wielozawór ( przy pustej butli oczywiście) , poleci resztka gazu. Potem wykręć butlę z auta i porządnie wypłucz ją wodą. Jak bedziesz miał dostęp do sprężonego powietrza. to możesz ją trochę wysuszyć w środku, jeśli nie, to no problem, gaz płynny miesza się z wodą, więc bez problemu zostanie ona usunięta ze zbiornika i przepuszczona przez cylindry. Porządnie wyczyść też elektrozawór przy butli, oraz wymień filtr fazy ciekłej. Zasyfienie butli może nas spotkać przy tankowaniu auta zaraz po odjeździe cysterny dostarczającej gaz na stację, niezależnie czy to stacja krzak, czy też Orlen lub Shell. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 15:05
|
|
|
i wywal sitko na rurce co gaz leci |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 17:53
|
|
|
Tritan napisał/a: |
Boni napisał/a: | , propan schłodził do -40, a przy -40 to butan | to propan czy butan bo mnie coś czytanie ze zrozumieniem dzisiaj siada
|
A jak destylujesz zacier, to w parze chcesz mieć raczej wodę czy raczej etanol? No rozumiem, że trzeba tłumaczyć Niemcowi czy Anglikowi, ale żeby Polak nie rozumiał, na czym polegają i objawiają się różnice temperatur wrzenia/parowania składników mieszaniny, będące podstawą destylacji, no tu akurat dyskutowanego LPG, to wstyd i ludziom nieładnie... A bardziej serio - mieszanina LPG nie jest azeotropowa po ciśnieniem atmosferycznym i tyle, wyparowuje najpierw propan, a później butan - chyba że szybko dostarczysz więcej ciepła niż odbierają go OBA gazy, ale do tego może nie wystarczyć ciepło otoczenia, nawet latem. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 21:38
|
|
|
podobno mała iskra wystarczy |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |30 Lip 2012|, 2012 20:06
|
|
|
pepicosi napisał/a: | wywal sitko na rurce co gaz leci |
Zastanawia mnie to. Faktycznie, sitko wciśnięte na rurke tak że zasysa tylko 1/3 sitka. Tylko czy jak wywale sitko to nie zasyfi mi elektrozaworów po drodze do parownika ??? Myśle raczej nad takim zamocowaniem sitka na rurce żeby gaz był zasysany całą powierzchnią sitka. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |31 Lip 2012|, 2012 15:53
|
|
|
wywal |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
|