$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wariator
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariator
Autor Wiadomość
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:14   

Jeszcze jedno pytanie z mojej strony odnośnie podłączenia:
podłącza się ten dodatkowy kabelek do akumulatora?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:28   

Struna napisał/a:
może i odjąć, przecież jak wpiszesz ujemne wartości w komórki mapy to odejmie
może i tak nie sprawdzałem nawet przez myśl mi nie przeszło, zresztą wprowadzanie ujemnych wartości kłóciło by się z ideą wariatora. Wydaje mi się że informacja o podciśnieniu z MAP sensora jest bardziej wiarygodna jeśli chodzi o obciążenie silnika. Z TPSa to po części niby też informacja że jeżeli przepustnica mocniej wychylona to pewnie potrzeba większej mocy i należy bardziej przyśpieszyć zapłon. Ale może jestem w błędzie i ta cała dyskusja o wyższości podłączenia MAPa zamiast TPSa to faktycznie dyskusja nad wyższością świąt WN nad BN.
 
 
 
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:32   

Kolego, jak potrzebujesz MAPa to podjedź do sklepu Acona bo oni mieli po dobrych cenach nówki:)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:33   

gorgo napisał/a:
podłącza się ten dodatkowy kabelek do akumulatora?
jeżeli mowa o czarno-czerwonym tym od check engine to nie wiem bo w moim 92r to takich kontrolek niema i nie mam podłączonego tego przewodu.

[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 19:36 ]
gorgo napisał/a:
jak potrzebujesz MAPa to podjedź do sklepu Acona bo oni mieli po dobrych cenach nówki:)
niewiem czy potrzebuje bo może te moje gdybanie o MAP ie to jakiś chory kaprys :-D
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:42   

darecki111 napisał/a:
wprowadzanie ujemnych wartości kłóciło by się z ideą wariatora.
bynajmniej, czy wariator znaczy "dodawacz" ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:50   

no nie, ale chyba wszystkim chodzi aby zapłon był jednak przyśpieszony. Czyli dodany :)
 
 
 
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 20:10   

Odnośnie MAP-a to tylko wtedy by się z niego korzystało gdyby stosować mapę 3D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 20:13   

Nie do mpy 3D wystarczy TPS

[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 20:19 ]
Ja tak ciągle o tym MAPe bo mi się wydaje że z MAPem to by było bardziej profi. :-D .Bo to w końcuMAP określa czy silnik jest obciążony. A TPS tylko czy i na ile otwarta jest przepustnica, poniekąd otwarcie przepustnicy też nam może sugerować że jednak silnik jest w jakimś stopniu obciążony.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Paź 2011|, 2011 12:44   

darecki111 napisał/a:
Nie do mpy 3D wystarczy TPS
no starczy, ale jak sam zauważyłeś MAP lepiej odzwierciedla warunki pracy niż TPS.
darecki111 napisał/a:
chyba wszystkim chodzi aby zapłon był jednak przyśpieszony. Czyli dodany
o ile się tego używa do gazu to i owszem, ale tak naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie użyć tego jako swoistego świniaka do sterowania zapłonu w zaturbionym silniku ( co też się robi :) )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
darecki111 
BI


Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 30 Kwi 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |28 Paź 2011|, 2011 16:19   

Struna napisał/a:
darecki111 napisał/a:
Nie do mpy 3D wystarczy TPS
no starczy, ale jak sam zauważyłeś MAP lepiej odzwierciedla warunki pracy niż TPS.
Tak ale ja to odpowiedziałem w kontekscie odpowiedzi do tego co napisał GORGO bo tak się zapędziliśmy z tym MAP-em , że zaraz z rozmowy wyniknie że bez MAP nie da się używać map 3D. Więc dla wszystkich w programie do wariatora jest taka opcja że można używać TPS. :-D . A jeśli chodzi o opóźnianie zapłonu do zaturbianych silników to nie wiedziałem i stąd moje zdziwienie. :shock:
Ostatnio zmieniony przez darecki111 |28 Paź 2011|, 2011 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group