Jak zdiagnozowac padający elektrozawór ???? |
Autor |
Wiadomość |
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 15:12 Jak zdiagnozowac padający elektrozawór ????
|
|
|
Po raz kolejny wraca ta sama awaria.
Otóż jade na gazie (zawyczaj jest końcówka gazu) i w pewnym momencie auto zachowuje się jakby nie miało gazu,ale wystarczy że przejade kawałek na Pb przełącze znowu na LPG i moge jechać jakies 300-400m zanim znów nie zacznie sie zachowywać jakby nie miał gazu.Dotankowanie LPG nic nie pomaga,za to po jakims czasie objaw zanika samemu.
Wczesniej podpowiedzieliście mi żeby wyczyścic styki na przełącznikach i tak zrobiłem.
Sadziłem że pomogło,jednak myliłem się.
Dziś zastanawiając się doszedłem do wniosku że może to są objawy padającego któregos z elektrozaworów.
I tu moje pytanie, jak sprawdzić czy nie jest uszkodzone któreś z uzwojeń elektrozaworu ,lub zatarty któryś z trzpieni ????? |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
Ostatnio zmieniony przez Adam73 |10 Paź 2011|, 2011 15:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 16:01
|
|
|
Po pierwsze sprawdź masy od wszystkich elektrozaworów. Szczególnie tego przy butli, czy jaki paprok nie wziął masy z butli... Jeśli napięcie na cewkach jest prawidłowe, podejrzewam zacierający się trzpień zaworu, szczególnie tego przy butli Na próbę można zakręcić butlę, zdemontować cewkę, wykręcić trzpień, wymontować przesuwkę z zaworem, skręcić, złożyć i spróbować. Jeśli pomoże, to do wymiany wielozawór czy tam jego zużyty element, ale toto nie występuje osobno. Aha, należy upewnić się że po zakręceniu butli i rozmontowaniu elektrozaworu nie będzie leciał gaz! Czyli zakręcamy butlę, odpalamy auto, jeśli wypali gaz i zgaśnie to dopiero rozbieramy elektrozawór wielozaworu. Jeśli nie ogarniasz to lepiej podjedz z tym do gazownika, bo łatwo se zrobić krzywdę gazem. |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 17:09
|
|
|
No i zrobiło się niemiło Według opisu Myszy zdemontowałem elektrozawór na wioelozaworze i tutaj czekała mnie niespodzianka
Koles który zakładał instalacje (dodam że z moich obserwacji wynika ze to była jakas przekładka staroci) najzwyczajniej w świecie wywalił ten ruchomy trzpień pozostawiając cewke elektromagnesu tylko dla picu.
Dodatkowo nieźle narzeźbił w elektryce bo do cewek dochodzi napięcie rzędu 10.15 -10.45 V.
szczenka opadywuje a ronce zaciskajom sie w pienści to właśnie dzięki takim fachmanom płoną potem auta. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 19:39
|
|
|
czyli diagnoza Myszy się zgadza . Trzpień się zacierał i gościu "usunął" usterkę .
I jak tu jechać do "fachowca" skoro ma się jeszcze więcej problemów . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Paź 2011|, 2011 22:30
|
|
|
A potem trzeba zużyć 10 gaśnic, a i tak dupa. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 15:44
|
|
|
pablo19 napisał/a: | A potem trzeba zużyć 10 gaśnic, a i tak dupa. |
potem to uciekasz .... |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 17:25
|
|
|
głupoty do 2005 roku nie było zaworów przy butli i nic się nie paliło
to tylko taka ochrona niby i tak jest zawór blokujący po rozszczelnieniu |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:02
|
|
|
pepicosi napisał/a: | i tak jest zawór blokujący po rozszczelnieniu |
niby gdzie ,na wielozaworze ??? |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:08
|
|
|
qurzasz twasz ,nawet sie nie spodziewałem tam takiego patentu |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Paź 2011|, 2011 21:27
|
|
|
sprężynka i kulka, jak za szybko płynie to ciśnienie pokonuje siłę sprężyny i kulka zamyka wypływ - jakoś tak. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 07:18
|
|
|
ps co niektórzy tego nie mają
aby lpg był bez spadków podawany przy bucie
ale to już na własne ryzyko takie druciarstwo |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 12:16
|
|
|
u mnie sporo przeróbek w zasilaniu gazem jest, ale akurat zaworka nie ruszałem, aczkolwiek nie wiem czy gazmen przy montażu o to już nie zadbał |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 08:05
|
|
|
ps -u mnie brak i faro 8mm i sitka nie ma zawór przewiercony |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 08:57
|
|
|
prokurator przyjacielem twym.... |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|