$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dziwne zachowanie na gazie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie na gazie
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 01:38   

Pamiętajcie żebu przed topieniem tegoż zaworu ( a nie silnika krokowego - nie wiem skąd taka nazwa na to coś ) zdemontować cewkę elektromagnesu i utopić samą część odpowiadającą za przepuszcanie lub nie powietrza. Natomiast łątwo sprawdzić czy tenże zawór wogóle działa czy nie - na odpalonym silniku odpina się wtyczkę z niego i jak działa to silnik powinien zgasnąć po odpięciu - jak nie zgaśnie - znaczy, że wogóle nie działa i że obroty sztucznie podciągnięte np. na śrubce regulacji przepustnic. Przeczyścić i tak nie zaszkodzi :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 07:48   

Struna napisał/a:
Natomiast łątwo sprawdzić czy tenże zawór wogóle działa czy nie - na odpalonym silniku odpina się wtyczkę z niego i jak działa :D


U mnie na pracującym silniku jak zdejmę wtyczkę to gaśnie! a kod 12 mimo to jest nadal i silnik nierówno pracuje!
Czy ten zawór swoją niesprawność ukazuje podwyższając obroty, czy tez nierówną pracą silnika!?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Sie 2004|, 2004 09:54   

Może być różnie - wynika to z roli jaką pełni ten zawór. Otóż: Ma on za zadanie ( własna opinia wynikająca z oględzin po rozebraniu :) ) więc ma on za zadanie po zamknięciu przepustnic otworzyć się i zrobić "bypas" powietrza do kolektora ssącego. I teraz tak: Jeżeli leży cewka to wogóle nie będzie się otwierał i będzie tak jakbyś odpiął wtyczkę. Jeżeli cewka OK ale zasyfiony to może za mało otwierać albo coś tam może stawiać większy opór dla powietrza i wtedy obroty falują . Może być jeszcze tak, że cewka niby OK ale dostała się do niej woda i skorodowała nieco wnętrze. A cewka ta pobiera jeden biegun z obudowy i jak będzie zbyt słaby styk to oporność połączenia wzrośnie tak dużo, że prawie nie będzie napięcia na niej. Wtedy można delikatnie rozgiąć obudowę, wyjąć cewkę i wszystko ładnie wyczyścić, poskładać i zabezpieczyć przed ponownym podlaniem wodą.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
szmigier
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sie 2004|, 2004 10:40   

No więc w week. zdemontowałem całe to ustrojstwo biegu jałowego i utopiłem w benzynce. Ale wcześniej sobie porobiłem kilka teścików. dochodzą do nie go dwa przewody powietrzne, zdjęcie i jednego i dtugiego nie powoduje absolutnie nic. :?
Po zdjęciu urządzonka próbowałem je przedmuchac - niestety jakby było zapchane.
Czy przez to ustrojstwo powinno przepływać powietrze? niech ktoś mi wyjaśni o co z tym chodzi. I mam nadzieje że dobrą rzecz odkręciłem - przypomina reduktor gazu przy butli kuchennej...?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group