PSA pali na dotyk a kopci na biało.POMOCY!! |
Autor |
Wiadomość |
Sikor22
Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010 Skąd: Goczałków
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 17:37 PSA pali na dotyk a kopci na biało.POMOCY!!
|
|
|
Mam taki problem. Scorpio mojego taty PSA kopci na biało, a pali na dotyk czy zima czy lato. Odczułem też rużnice w mocy, jest odczuwalny spadek. Pomużcie bo niewiem co robić. z góry dzieki. |
_________________ Sikor22 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 17:42
|
|
|
z turbiną ten PSA ? jeśli tak to bym się jej przyjrzał. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 17:44
|
|
|
pompa może być przestawiona |
|
|
|
|
Sikor22
Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010 Skąd: Goczałków
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 17:50
|
|
|
Struna napisał/a: | z turbiną ten PSA ? jeśli tak to bym się jej przyjrzał. |
na turbinie, a na co patrzec przy turbinie.
YGH napisał/a: | pompa może być przestawiona |
a co do pompy to wydaje mi sie ze mial by problem z odpalaniem.... (mozesz rozwinąć swoją myśl??) |
_________________ Sikor22 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 18:01
|
|
|
Sikor22 napisał/a: | na co patrzec przy turbinie. | na występujący w niej olej. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Sikor22
Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010 Skąd: Goczałków
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 18:07
|
|
|
Struna napisał/a: | na występujący w niej olej. |
Struna patrzyłem no i niby jest sucha nie wrzuca mi oleju do komory spalania ale jeszcze to sprawdze. A moze to byc cos innego?? |
_________________ Sikor22 |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 19:50
|
|
|
Witam
Czy ten biały dym jest zawsze (zimny i ciepły silnik)?
Co do turbiny to jej awaria powoduje że auto kopci z reguły na czarno.
Ja bym obstawiał na wodę w komorze spalania |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 20:21
|
|
|
Sikor22 napisał/a: | YGH napisał/a:
pompa może być przestawiona
a co do pompy to wydaje mi sie ze mial by problem z odpalaniem.... (mozesz rozwinąć swoją myśl??) |
skoro pali na dotyk, jest słaby i kopci na biało - za wczesny zapłon. (były majster z PKSu potwierdził ) |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |18 Maj 2010|, 2010 20:32
|
|
|
postawił bym na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i przestawiony zapłon. |
|
|
|
|
Sikor22
Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010 Skąd: Goczałków
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 00:58
|
|
|
adamf napisał/a: | postawił bym na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą i przestawiony zapłon. |
uszczelka jest cała takrze sproboje z tym zapłonem moze faktycznie jest za wczesny...
Chyba ze ktoś ma inne sugestie??
[ Dodano: |19 Maj 2010|, o 07:12 ]
brontozaur napisał/a: | Witam
Czy ten biały dym jest zawsze (zimny i ciepły silnik)? |
Nie robi rużnicy czy zimny czy ciepły. kopci cały czas. Wody nie ma. To jest dym kolego śmierdzi a nie para wodna. |
_________________ Sikor22 |
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 07:46
|
|
|
Biały dym jest oznaką małej ilości paliwa która dostaje się do komory spalania.
Sprawdź filtr, przewody i korek.
jeśli to nie pomoże prawdopodobnie pompa daje zbyt niskie ciśnienie |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 08:19
|
|
|
Sikor22 napisał/a: | To jest dym kolego śmierdzi a nie para wodna. |
Para ze spalinami również śmierdzi.
Spróbuj z tego o czym pisze juran_k |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 18:37
|
|
|
Sikor22 napisał/a: | uszczelka jest cała takrze sproboje z tym zapłonem moze faktycznie jest za wczesny...
|
Zapłon ? W Dieslu ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |19 Maj 2010|, 2010 18:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 18:53
|
|
|
Larix napisał/a: | Zapłon ? W Dieslu ? |
diesel - silnik wysokoprężny, inaczej silnik o zapłonie samoczynnym
wtrysk do cylindra może następować za wcześnie, przez co zapłon może być wcześniejszy (pali na strzała) i niedopalona mieszanka wtedy kopci. |
Ostatnio zmieniony przez YGH |19 Maj 2010|, 2010 18:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Sikor22
Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010 Skąd: Goczałków
|
Wysłany: |19 Maj 2010|, 2010 23:49
|
|
|
juran_k napisał/a: | Sprawdź filtr, przewody i korek. |
Wsęsie że filtr paliwa, przewody? a z korkiem to juz niewiem o co chodzi.... |
_________________ Sikor22 |
|
|
|
|
|