|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
BLOS 2,9 V6 12v |
Autor |
Wiadomość |
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 20:31 BLOS 2,9 V6 12v
|
|
|
W związku z założeniem Blosa w mojej skorupie, chciałbym wam zaprezentować efekt mojej pracy i przedstawić efekty pracy kolegów Kevina i Mariusza jakie poczynili w swoich autach na których się wzorowałem i którzy to koledzy odpowiadali z cierpliwością na moje pytania. Podziękowania również dla Julka za organy do przeszczepu (a dokładnie obudowę filtra powietrza)
Widok nr1 - Blos BRC u Kevina, parownik OMVL na prawej kolumnie McPersona, zmieniona obudowa filtra powietrza MK1 2,9 12v na Cosworth-a 2,9 24v. Wężyk odmy od korka wlewu oleju do filtra powietrza idzie standardowo, tuż przy filtrze zakręca kolankiem i podłączony jest prze lewej kolumnie McPersona. Wynika to z różnicy w podłączeniu odmy pomiędzy puszką filtra powietrza MK1 12v a puszką filtra powietrza 24v.
Widok nr 2 - Blos u Kevina
Widok nr 3 -Blos u Kevina
Widok nr 1 - Blos BRC w mojej skorupie, parownik BRC AT90E 140 KW na prawym nadkolu obok pompy wspomagania kierownicy, zmieniona obudowa filtra powietrza MK1 2,9 12v na Cosworth-a 2,9 24v(w porównaniu do pokrywy filtra Kevina, ja zrobiłem nowy element przykręcany w taki sposób, aby kąt wyjścia rury stalowej z pokrywy filtra pasował do rury gumowej która ma kąt 90stopni). W moim rozwiązaniu zdjąłem fabryczny wężyk odmy, zakupiłem ok.1,2 m nowego prostego wężyka i poprowadziłem nową drogą od korka wlewu oleju obok aparatu zapłonowego i przy kolumnie amortyzatora wchodzi do filtra powietrza.
Widok nr 2 - Blos u mnie
Widok nr 3 - Blos u mnie
Widok nr 1 - Blos BRC u Mariusza Kunickiego w czerwonej strzale Granadzie kombi, parownik Landi umieszczony przy lewej podłużnicy, filtr stożkowy,odma od korka wlewu oleju idzie w kosmos (znaczy nigdzie nie podłączona). (jak na zdjęciu widać w komorze silnika Granady Mariusza zmieścił by się chyba jeszcze jeden silnik 2,9)
Prośba do Administratorów: Jeżeli uznacie, że temat jest przydatny osobom które by chciały założyć u siebie Blosa lub w innych celach to proszę go przenieść do warsztatu.
Zgłaszajcie uwagi, co trzeba się pozmienia lub dopisze.
Dziękuję, pozdrawiam Marcin. |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 20:37
|
|
|
piekna robota u kazdego
jeszcze troche i w wwie zostana same 2,9 12V zablosowane |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 21:15
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | piekna robota u kazdego
jeszcze troche i w wwie zostana same 2,9 12V zablosowane |
Fakt , robota piękna
Dziwi mnie tylko dlaczego wyrzuciłeś parownik na prawe nadkole
W Twoim aucie jest piękne miejsce na parownik podobnie jak w Granadzie Mariusza
Dokładnie poniżej obudowy filtra powietrza |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 21:19
|
|
|
zrobili to gaziarze kiedy bylem mlody i glupi |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 21:29
|
|
|
Kevin: jak będziesz chciał założyć klime to już w tamtym miejscu pod filtrem parownik się nie zmieści |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 21:33
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | zrobili to gaziarze kiedy bylem mlody i glupi |
Zawsze można to poprawić
Jeżeli nie planujesz zakładania klimy
Chociaż z klimą też da radę , miałem tak w kosiarce |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |17 Paź 2008|, 2008 22:01
|
|
|
no wlasnie plany
rozlegle ale dopne swego |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
mariusz kunicki
w_mar
Auto: 92 2,0 MSB sedan+lpg
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 08:56
|
|
|
Parownik z prawej strony ma swoje plusy i minusy.Skraca obieg wodyale za to wydłuża droge gazu.Z lewej strony -odwrotnie... |
_________________ W_mar 602 42 38 82
w_mar@op.pl
GG 5840402
ford granada kombi 1982 2,9 V6 lpg
ford scorpio sedan 1992 2,0 DOHC |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 10:49
|
|
|
Speedo napisał/a: | a co mi ten syf robi w dziale ogolne ???????????????????????????????????????? jazzzzzzzzzzzzzda z tym do lpg i warn 1pkt za zasmiecanie...
|
A tutaj treść wiadomości od Adama:
Od: Adam_2000
Do: --Marcin--
Wysłany: 2008-09-27, 13:48
Temat: Re: Założenie nowego tematu w dziale warsztat Cytuj wiadomość
Cześć
Temat możesz założyć na Ogólnym, jak będzie to ładnie zdobione, to któryś mod, czy admin przeniesie do Warsztatu.
_________________
- pzdr - Adam
Weźta się chłopy zdecydujcie , ja nie mam zamiaru robić śmietniska na forum, ale w tej sytuacji to nieporozumienie małe wyszło. |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 11:26
|
|
|
Sorry --Marcin--, ale ja z zasady nie czytam "gazu"
Trzeba było od razu wysłać mi PW, że coś takiego spłodziłeś, wtedy poszłoby tam gdzie trza i nie byłoby nieporozumień. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 11:38
|
|
|
Przy najbliższej okazji jak mnie natchnie na moją radosną twórczość, to powiadomię was o tym.
W każdym razie zasugerowałem się odpowiedzią Adama i zrozumiałem, że każdy temat zakłada się w dziale ogólne potem Administrator przenosi go tam gdzie być powinien. W przyszłości będę z wami to konsultował. Ten kto nic nie robi się nie myli, na przyszłość będę wiedział.
Proponuję już skończyć te dywagacje, bo odbiegamy od głównego tematu czyli " Blos w 2,9 V6 12v"
Pozdrawiam Marcin |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 11:47
|
|
|
mariusz kunicki napisał/a: | Parownik z prawej strony ma swoje plusy i minusy.Skraca obieg wodyale za to wydłuża droge gazu.Z lewej strony -odwrotnie... |
Wydłużenie obiegu wody o tę długość nie ma w zasadzie żadnego wpływu na pracę instalacji LPG
Wydłużenie doprowadzenia gazu z parownika do blosa o tę różnicę ma |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
mariusz kunicki
w_mar
Auto: 92 2,0 MSB sedan+lpg
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 17:47
|
|
|
Ale na obieg wody może mieć.Ja mam podpięte wszystko szeregowo.Doszło jeszcze jedno urządzenie przez które musi przejść woda(parownik),ponad metr przewodu dodatkowego... nagrzewnica,potem "filtr oleju" ,silnik .Więc pompa wodna ma troche do przepchnięcia... |
_________________ W_mar 602 42 38 82
w_mar@op.pl
GG 5840402
ford granada kombi 1982 2,9 V6 lpg
ford scorpio sedan 1992 2,0 DOHC |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 17:56
|
|
|
mariusz kunicki napisał/a: | Ale na obieg wody może mieć.Ja mam podpięte wszystko szeregowo.Doszło jeszcze jedno urządzenie przez które musi przejść woda(parownik),ponad metr przewodu dodatkowego... nagrzewnica,potem "filtr oleju" ,silnik .Więc pompa wodna ma troche do przepchnięcia... |
Są dwa sposoby wpięcia w obieg wodny parownika
Równoległy i szeregowy
Ja wpinam w Scorpio zawsze równolegle do nagrzewnicy , nie cierpi na tym sprawność ogrzewania
Nie zmniejsza się również wydajność chłodzenia , co może mieć miejsce w przypadku podłączenia szeregowego
Był to wybór świadomy , kilkakrotnie porównywałem w tym samym samochodzie różne sposoby wpięcia parownika |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |18 Paź 2008|, 2008 18:12
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Ja wpinam w Scorpio zawsze równolegle do nagrzewnicy | -pokickało ci się coś jest odwrotnie
[ Dodano: 2008-10-18, 18:14 ]
ford2fast napisał/a: | Wydłużenie obiegu wody o tę długość nie ma w zasadzie żadnego wpływu na pracę instalacji LPG | -tak ale ma na ogrzewanie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |