|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Wymiana termostatu i włącznika wentylatorów |
Autor |
Wiadomość |
Michu
GPU 94WU
Auto: Fiat Ducato 10 2.8D 2001 blaszak
Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Skąd: Leśniewo
|
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 22:05 Wymiana termostatu i włącznika wentylatorów
|
|
|
Przygotowanie auta do sezonu letniego:
Potrzebne materiały:
- klucz 29 [do włącznika - lepiej poszukać wcześniej,bo ja miałem kłopoty]
- klucz 10
- śrubokręt płaski
- termostat
- włącznik wentylatora
- woda destylowana lub płyn na dolewki [ew. naczynie do zebrania chłodziwa]
1. Tradycyjnie widok przed walką:
Wymiana włącznika termicznego:
2. Zdejmujemy puszkę rezonansową i odkładamy na bok:
3. To jest włącznik wentylatorów:
4. Tak wygląda oryginalny włącznik:
1. załączenie na 100'C
2. załączenie na 110'C
5. Zdejmujemy wtyczkę z włącznika i kluczem 29 odkręcamy...
Jeśli ktoś nie ma płasko-oczkowego 29, tylko długą nasadkę, to trzeba jeszcze [niestety] zdjąć wentylatory z chłodnicy, żeby klucz wszedł....
6. Przykręcamy nowy włącznik. Jedno z głowy. Teraz tylko sprawdzamy, czy wentylatory chodzą:
zwieramy kablem piny, jak na rysunku powyżej...
Jeśli się kręcą,to OK, jeśli nie to trza regenerować [czyścić]lub kupić kręcące się używki...]
Teraz termostat:
1. Odkręcamy 3 śruby kluczem 10:
2. Zdejmujemy obudowę i wyciągamy termostat...
tak wygląda nówka:
88-102'C
3. Wkładamy nowy termostat z uszczelką w głowicę, w ten sposób:
!!odpowietrznik z kulką musi być na górze!!
4. Przykręcamy obudowę termostatu i składamy resztę gratów....
5. Uzupełniamy płyn chłodniczy i odpalamy auto, powinno sie samo odpowietrzyć...
6. Odpalamy auto i czekamy aż się ugrzeje...na połowie zakresu wskaźnika powinien otworzyć się termostat [węże do chłodnicy zrobią się gorące, temperatura na wskaźniku spadnie]
7. Czekamy aż silnik porządnie się zagrzeje i włączy się wentylator [wskazówka między N i O nawskaźniku].
Jeżeli wszystko działa, to kończymy zabawy i sezon letni mamy spokojny nawet w korkach...
Jeśli włączy się wentylator, to nie zaleca się gasić silnika przy chodzącym wentylatorze...najlepiej poczekać aż się wyłączy [nawet zwiększyć obroty, żeby poprawić obieg chłodziwa]... jest wtedy 100% pewności, że silnik schłodził się do odpowiedniej temperatury...
THE END.
Prośba o przeniesienie do warsztatu...
Pozdrawiam.
Michu. |
_________________ 793-126-511
Jest: Ducato 2.8D "01 blaszak
Było: Scorpio '93 2.0 DOHC kombi; 126p "79 0,6; Passat B1 "78 1,3; Passat B2 Syncro "89 1,8 |
Ostatnio zmieniony przez Michu |3 Lis 2011|, 2011 23:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |