$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Układ chłodzenia
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 11:46   Układ chłodzenia

Jak jest rozwiązany układ chłodzenia (ogrzewania) w cossim z klimą? Chodzi mi o to czy między nagrzewnicą a silnikiem są jakieś zawory? czy tylko nadmuchem cieplego powietrza regulują klapki?
Nie wiem co za przyczyna ale ostatnio zaczął mi się bardzo grzać :( (wskazówka prawie na N). Czy parownik można wpiąć w szereg w układ? Mam wpięty na trójnikach (czy to może być przyczyną grzania?).
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 11:58   

Jeżeli byłby zawór i wepniesz parownik w szereg i zamkniesz ogrzewanie to ci zamarznie parownik - więc niewskazane.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 13:18   

Właśnie dlatego się pytam czy jest. :D
W mojej poprzedniej scorupce nie było żadnych zaworków, a nie wiem czy jak jest klima to może jest to jakoś inaczej rozwiązane.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 13:31   

Ogólnie wpinanie w szereg nie jest wskazane.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 19:00   

dlaczego nie wskazane ? ja mam wpięte w szereg i nie mam problemów.
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 23:22   

Zalezy jaki jest silnik i jak rozwiazany jest uklad.....jak masz jakis smieszny silnik w aucie to po zalozeniu reduktora szeregowo przed nagrzewnica znacznie pogorszy sie grzanko ........itd
generalnie tak jak moovi Struna robi sie na 3nikach rownolegly obieg do nagrzewnicy .

p.s.
Nie mooviac o autach gdzie po wylaczeniu ogrzewania zamyka sie zawor przed nagrzewnica ....no bo to oczywiste ze wtedy musi byc rownolegle


pzdr
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |29 Cze 2004|, 2004 01:17   

W moim jest to samo temperatura podchodzi do ostatniej kreski ale jak włącze klime to mam spokój.I zauważyłem że jak temperaturka stoi na połowie to przy włączeniu klimy wskażnik wskakuje odrazu na ostatnią kreske potem opada do połowy i jest ok.,ale jak trochę podepcze to temperatura spowrotem skacze i nawet klima nie pomoże.
Czy na to może mnieć wpływ termostat?
Bo nie wiem czy mam kupować oryginalny termostat czy nie bo troszkę kosztuje 300zł.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |29 Cze 2004|, 2004 22:06   

Sierars1:
Wyglada na to ze nie dziala wisco albo elektrowentylatory (u Ciebie sa chyba 2 elektrosmigla nie wisco)
Jak wlaczysh klime to wiatrak klimy pcha powietrze i chlodzi .....
Jak nie zyje wisko albo nie chodza smigla to 3 litrowy motor w korkach musi sie zagotowac ...nie ma sily
Sprawdz czy dzialaja smigla jak sie motor zagrzewa

p.s.
Termostat 300 zl ??? do normalnego 2.9 oryginal kosztuje max 60zl ...do cosiego jest taki strasznie drogi ????
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2004|, 2004 19:11   

czekaj,czekaj jeśli zrozumiałem to przy połączeniu przez 3niki (równolegle) część płynu nie przepływa przez nagrzewnicę ale przez reduktor.a ponieważ reduktor ma mniejsze opory przepływu to nagrzewnica jest niedogrzana i z ogrzewania wnentrza nici.ja mam wpięte w szereg i cały płyn przepływa najpierw przez nagrzewnice a pózniej przez reduktor.
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |1 Lip 2004|, 2004 00:25   

Właśnie w poprzedniej scorupce miałem założone tak jak pisze Qantan (instalacja holenderska) i w samochodzie było cieplutko choć wskazówka dochodziła tylko do M. Teraz mam na trójnikach i w zimie marzłem :( .
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Lip 2004|, 2004 09:35   

Takie rozwiązanie jest nienajgorsze do momentu kiedy nagzrzewnica się nie zapcha jakimś syfem. Wtedy pojedziesz ze 2km i Ci parownik zamarznie - a to nic ciekawego :D :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |3 Lip 2004|, 2004 21:26   

reduktore wpina sie szeregowo, bop rownolegle ominie sie nagrzewnice, chyba ze jako bocznik, ale to nie ma sensu. CO do zaworków, to mysle ze cossie nie roznie sie od 2.0 dohc z klima, a w takowym nie ma zadnych zaworkow, sterowanie za pomoca klamki nawiewu, nagrzenica caly czas grzeje, a co do termostatu orginal do 2.0 kosztuje 70 zł, wiec do cossie pewno podobnie, a co do grzania to alb termostat, albo wentylatory nie dzialaja, bo scorpio sie nie grzeja :) a to ze jak zalaczysz klime to mozliewe ze ten od klimy chlodzi... choc u mie w 2.0 jets tak, ze nawet jak nie zalacze klimy to on chlodzi... silnik, a doppiero jak nie styknie to zie pozostale zalaczja.
 
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |3 Lip 2004|, 2004 23:33   

Seru123
Niestety do zwykłego jest tani a do cossiego aż 300zł a co do wentylatorów to chodzą obydwa bo sprawdzałem i jeszcze co zauważyłem że jak jest zagrzany i przygazuję to rury zaczynają pęcznieć i są strasznie twarde czy to normalne zjawisko bo już dwa razy wymieniałem tą grubą na wejściu do chłodnicy i cieńka która idzie do zbiorniczka,filtra oleju i bloku.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96"
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |4 Lip 2004|, 2004 00:03   

U mnie z grzaniem przeszło :D . Przepłukałem dwa razy układ, wymieniłem termostat i na razie cacy :D .
Cena termostatu do mojego cossiego to 80 PLN - jakaś francuska podróba, ale działa :mrgreen: .
A parownik jak będzie w zimie w samochodzie zimno to włączam w szereg :roll:
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |4 Lip 2004|, 2004 20:29   

Twardniec weze napewno nie moga, moze cos z korkiem nie tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group